62 Reacties
één jaar geleden
Ik ben er een soort van mee begonnen. Ik heb een potje gehaald en laat haar er sporadisch op zitten.
Ze probeert er zelf op te gaan zitten (gewoon met luier nog aan)
Gewoon bij het wakker worden op het potje, maar bed op het potje en laat haar de rest van de dag het potje zelf onderzoeken.
Soms zet ik haar op het potje zonder luier en blijf er even bij zitten tot ik druppels hoor vallen en applaudisseer dan
Wat ik heb begrepen van vriendinnen, is de boel niet forceren.
Doe wat goed voelt
één jaar geleden
Hebben jullie ook tips voor een potje voor kinderen die nog klein zijn maar wel al interesse hebben in wc en potje?
Mijn dochter is een klein meisje en het potje die ik nu heb is te groot als ze zonder luier erop gaat, zelfde eigenlijk met de wc verkleiner.
één jaar geleden
Reactie op esmee1990
Tip voor zindelijkheid en zooi; eerst onderbroek en luier daarover. Als ze ...
Dat heb ik wel eens gedaan, maar in het geval van een boxershort is dat niet handig. Het trekt dan in de pijpjes en dat komt meteen in de broek.
Ik kan me voorstellen dat het met onderbroekjes wel oké werkt
één jaar geleden
Reactie op Mar Van
Gisteren spontaan begonnen met de luier uit te laten. Een sticker vel bij h ...
Hier even een update; dochter is inmiddels klok-zindelijk én nog geen anderhalf jaar! Ze doet het zo knap 😍 poepen én plassen op het potje, zolang wij haar zelf wel erop zetten. Ik oefen ook met de wc, zodat ze overal kan gaan plassen. Hier heeft een beloningssysteem duidelijk geholpen om dit te bereiken!
één jaar geleden
Haha, super enthousiast een potje gehaald om te proberen. Een halve seconde... Dat is hoelang ze er interesse in heeft 😂 ik geloof dat het hier nog wel even duurt.
één jaar geleden
Reactie op NiiColee
Wij hebben deze voor als we de deur uitgaan maar die kan je ook gewoon thui ...
Dank je wel ik ga er naar kijken!
één jaar geleden
Wij zijn begonnen met de methode uit het boekje: zindelijk maken is kinderspel. Omdat ik nog vakantie heb wil ik zoveel mogelijk momenten oefenen. Ik worstel alleen heel erg met wat hem aan te doen. Hij heeft nu mog luierbroekjes maar vind dit niet zo handig als ik dacht. Wat gebruiken jullie?
één jaar geleden
Reactie op Moomin
Ik denk eerlijk gezegd dat de grootste reden dat de zindelijkheid zo laat i ...
Wij hebben nu wasbaar voor ons derde kind. Ze weet op deze leeftijd al goed dt ze pipi of Tata heeft gedaan. Enige punt is dat ze gewoon de controle over de spieren moeten krijgen en dat kan je niet forceren. Dus uit ervaring, Ja bij wasbaar gaat het rond 1,5j bijna vanzelf.... 🙂
één jaar geleden
Reactie op Mar Van
Hier even een update; dochter is inmiddels klok-zindelijk én nog geen ander ...
Gaat je dochter ook naar een opvang? Zo ja doet ze het daar ook? Mijn zoontje poept en plast hier op de wc en pot thuis maar draagt wel nog een luier ( durf het nog niet aan). Maar bij de opvang doet hij dus niks. Ze zetten hem wel op t potje.
één jaar geleden
Hier zit ze ook op het potje en heeft 1 keer gepoept en geplast. Toen dacht ik hé. Dit gaat werken dus stickerblad gemaakt en paar keer erop gezet met 0 resultaat. Hebben jullie tips? Ik doe het na eet en drink momenten en na slaapjes maar wil ook niet te vaak nog doen in het begin. Moet wel leuk blijven😉
één jaar geleden
Wij zijn 15 dagen geleden begonnen en het gaat best goed. Op het begin als een bezetene elk kwartier aan haar vragen of ze moet. En de wasmachine draait wat vaker, maar ze kan nu wel vaak optijd aangeven dat ze moet. Wij hebben een stempel beloningssysteem gebruikt. Dus nadat ze op potje heeft gedaan (ook al zat er soms ook wat in haar onderbroek/en broek) mocht ze stempelen op een soort stempelblad die ik had gemaakt en versiert met leuke tekeningetjes. Na de 14e dag zijn we gestopt met dat standaard doen. Al mag ze best stempelen als ze dat zelf aangeeft nadat ze wat op het potje heeft gedaan.
één jaar geleden
Ons zoontje draagt thuis geen luier meer. Het gaat super goed en ons draagbaar potje gaat overal mee naartoe. Hij zegt dan poep en dan zet ik hem erop. Alleen bij de opvang doet hij niks dus dan draagt hij gewoon een luier. Ze vroegen of hij t al goed aangaf of zelf z’n broek omlaag kon doen. Uh nee hij is pas 1,5😅 maar begrijp dat ze daar niet echt de tijd voor hebben dus ik accepteer t maar dat hij daar gewoon een luier draagt en dat ze hem de vaste tijden gwn op de pot blijven zetten.
één jaar geleden
Reactie op NiiColee
Gaat je dochter ook naar een opvang? Zo ja doet ze het daar ook? Mijn zoont ...
Oh sorry! Zie dit nu pas... ze gaat niet naar de opvang... oma werkt wel mee met de training :) ik heb inmiddels mijn dochter ook aangeleerd om op de wc te plassen, nu plast ze overal!!
één jaar geleden
Reactie op MevrJo
Wat knap zeg! Hoe geeft je dochter dit aan? Ik vind dat nog wel lastig omda ...
Ze heeft het dan over poepen of pottie. Tijdens het spelen vergeet ze het nog wel eens en als ze dan een beetje plast roept ze "oh nee", houdt het dan op en plast de rest op de pot. Wij helpen haar nog wel met de broek en onderbroek/luier broekje uitdoen
één jaar geleden
Ik denk dat ik volgende lente/zomer ga beginnen, dus wanneer ze 2,5 is ongeveer. Puur omdat het me makkelijker lijkt in de zomer dan in de winter en ik denk dat ze er dan wel aan toe is.
één jaar geleden
Ik verbaas me trouwens over de reacties dat zoveel kindjes hier al mee bezig zijn op deze leeftijd. Misschien dat ik er toch over na moet denken om er eerder mee te beginnen..