15 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochtertje houdt ook niet echt van koemelk, wel in pap maar niet los om te drinken. Ze drinkt er hooguit 50ml van op uit een beker. Dus geef ik haar nu havermelk of kokosmelk, hazelnoot melk, rijstmelk, erwtenmelk. Ik ben gewoon gaan proberen wat ze lekker vindt. En wat ze lekker vindt schrijf ik op. Ik maak met dezelfde melk ook havermout/haver ontbijt/lunch of avond pannenkoeken mee 😂

één jaar geleden

Bij mij moest ze ook wennen aan koemelk, heb eerst half om half gedaan (met kunstvoeding) en zo afgebouwd naar helemaal koemelk. Nu drinkt ze het wel gewoon

één jaar geleden

Reactie op Debby1122

Mijn dochtertje houdt ook niet echt van koemelk, wel in pap maar niet los o ...
Vraag: die melkvervangers zijn toch geen goede vervangers voor oa het calcium dat ze moeten krijgen? Dus krijgt ze dan nu niet te weinig calcium binnen? Oprechte vraag hoor, want ik weet het eigenlijk niet.

één jaar geleden

Ons zoontje drinkt alleen opgewarmde koemelk. Koud is hij er ook met 1 slok klaar mee, maar warm gaat er zo een bekertje in

één jaar geleden

Ze krijgt nog 2x per dag Maar oatly heeft ook Havermelk met calcium en ze eet gewoon yoghurt en kwark. Dus ze krijgt genoeg binnen. En calcium zit meestal in meerdere producten verwerkt zoals boter enz. En ze krijgt ook pap gemaakt met normale melk

één jaar geleden

Top tip die ik kreeg: geitenmelk lijkt het meeste op borstvoeding. Wij geven sinds die tip geitenmelk en dat gaat er goed in! De rest moet hij idd ook niks van hebben.

één jaar geleden

Bedankt allemaal, ik ga deze verschillende opties proberen!

één jaar geleden

Er zit ook calcium in sinasappels. Misschien lust je kindje dat wel om er extra bij te geven? Misschien kan je ook nog smeerkaas op brood geven? Zo krijgt die toch wat extra calcium binnen.

één jaar geleden

Er zit ook calcium in sinasappels. Misschien lust je kindje dat wel om er e ...
Dit is een raar advies. In sinaasappelsap zit nog geen 10% van het calcium dat in melk zit en daarnaast heel veel suiker. Smeerkaas is dan weer te zout (kinder variant bevat naar mijn mening nog steeds te veel zout). Verder heb ik geen tips die niet al genoemd zijn (opwarmen, kunstvoeding, plantaardige melk eventueel maar ook niet ideaal)

één jaar geleden

Mocht je dit willen doen omdat je denkt dat zuivel goed is voor sterke botten, dit is inmiddels door meerdere studies ontkracht. Dit is een van die studies: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24247817/ Sommige studies bewijzen zelfs het tegendeel, omdat de kans op botbreuken op later leeftijd zelfs kan toenemen. Genoeg mensen die dit overigens niet geloven, dat mag.

één jaar geleden

Hier een kindje met koemelk allergie. Eigelijk gaat alles goed waar melk in zit behalve gewone pure melk. Ze krijgt al vanaf dat ze een jaar is oatly haver barista melk. Daarvoor heb ik van alles geprobeerd maar vond ze niks lekker. Deze melk drinkt ze graag en krijgt ze 3x per dag.

één jaar geleden

Reactie op Koekiemonster _

Dit is een raar advies. In sinaasappelsap zit nog geen 10% van het calcium ...
Wow wat een fijn bericht hier weer. Gelijk onwijs aanvallend komt dit over... Ik zeg ook niet dat je sinasappelsap moet geven maar sinasappels als toevoeging op de zuivel die ze al geeft. Tuurlijk zitten er suikers in sinasappels maar je kindje eet toch ook ander fruit waar suikers inzitten? Smeerkaas voor kindjes zit idd ook zout in maar wat ik probeerde te zeggen dat je niet alleen maar zuivel/calcium hoeft te halen uit koemelk/yoghurt maar er ook alternatieven zijn.

één jaar geleden

Reactie op nina1085

Bedankt allemaal, ik ga deze verschillende opties proberen!
Wat nog een optie is: karnemelk. Thuis drinken we t niet, maar mn zoontje schijnt er gek op te zijn want bij opa&oma drinkt ie het graag! Mijn zoontje krijgt ‘s ochtends 210 gewone melk, aangemaakt tot schepbare pap. Dat zit er binnen no time in en is minder gedoe en geknoei dan een boterham en drinken. Na het avondeten nog yoghurt, dat is de ene keer meer dan de andere keer afhankelijk van hoeveel ie at. Zo krijgt ie alles bij elkaar wel ongeveer 300 ml zuivel binnen 👍🏻

één jaar geleden

Wij geven gewoon nog opgewarmde melk uit een melkfles. Vindt hij heerlijk om uit te drinken. Al het andere drinken gaat wel uit normale (kinder)bekers. Overigens gewoon volle melk. Elk soort melk lijkt tegenwoordig wel een nadeel aan te zitten 😅.

één jaar geleden

Oh dat drama hadden we hier ook, 2 keer een portie zuivel was voldoende volgens de diëtist van het ziekenhuis. Tel namelijk ook roomboter en alle toegevoegde zuivel in producten mee!