9 Reacties

één jaar geleden

Gewoon gebruiken. Jullie vinden die naam mooi en hadden van af dag 1 in gedachten. Heel strikt gesproken is elke naam al een keer gebruikt en je neef heeft dus niet het alleen recht om hem te gebruiken.

één jaar geleden

Reactie op Baby-NL

Gewoon gebruiken. Jullie vinden die naam mooi en hadden van af dag 1 in ged ...
Mijn verloofde zegt ook gewoon gebruiken.

één jaar geleden

Wij zitten precies met dezelfde situatie.. Al 16 jaar een meisjesnaam bedacht samen, eindelijk zwanger van een meisje en nu heeft een neef opeens een dochter gekregen met diezelfde naam.. Die neef spreken we niet meer sinds 2 jaar. We gaan wel de naam gebruiken denken we. Soms een beetje twijfel door het gedoe in de familie maar de naam hoort gewoon bij ons en onze dochter 😊

één jaar geleden

Herkenbaar. Mijn neefje heeft anderhalf jaar geleden zijn zoontje "onze" naam gegeven die wij nu willen. Ik heb hier over getwijfeld maar we kiezen toch nog steeds voor deze naam. Heb hem wel geappt dat er een grote kans is dat we daarvoor gaan. Hij geeft aan dit meer dan prima te vinden. Beide kinderen zien elkaar max 1 x per jaar. Dus ik zou, als je dat graag wil, lekker bij die naam blijven.

één jaar geleden

Ik zou de naam gewoon gebruiken. Zeker wanneer je die neef en zijn gezin niet spreekt of ziet. Mijn neef en zijn vrouw hebben hun dochter, die dit jaar geboren is, Nina genoemd. Mijn voornaam is Nina. Het interesseert mij werkelijk niks. Zeker niet, omdat ik hun toch nooit zie of spreek. Als dat wel het geval zou zijn, dan zou het misschien wat vreemd zijn, maar ook daar wen je aan.

één jaar geleden

Ligt aan de situatie. Wij wonen in een klein dorp en ik wil absoluut niet dat mijn kind dezelfde naam heeft als een klasgenoot (ze zitten misschien maar met 5 in de klas). Er kan natuurlijk altijd iemand verhuizen/extra in de klas komen en dan kan je er niks aan doen. Familie die niet bij ons in 't dorp woont.. Is voor mij niet een sterke reden om het niet te doen al denk ik dat ik wel even zou twijfelen en wellicht nog zou switchen maar dat is persoonlijk. Ik wil gewoon heel graag een unieke naam, dus dat is ook nog bepalend. Als je een naam kiest uit de top 10 van Nederland bijvoorbeeld dan zal je daar ook anders over denken..

één jaar geleden

Ik zou de naam gewoon gebruiken. Het zoontje van mijn neef (die woont wel in Canada) heeft een zoontje van 1,5 al die dezelfde naam heeft als onze baby. Gelukkig wonen ze ver weg. Als jij een naam in je hoofd hebt, gewoon voor gaan!

één jaar geleden

Een van mijn beste vrienden (die overigens wel ver weg woont) heeft zijn zoontje de naam gegeven die wij zouden geven als wij een zoontje zouden krijgen (We weten het geslacht niet). Ik vond het persoonlijk echt niet leuk om dezelfde naam te geven, wel echt jammer want dit was voor ons beiden unaniem de naam die we het mooist vonden en nu kunnen we maar moeilijk een andere jongensnaam vinden die we ook allebei heel mooi vinden.

één jaar geleden

Ik zou de naam ook gewoon gebruiken. Een nichtje van mijn man is in januari uitgerekend en ze krijgt een meisje. Wij een jongen. Toen ik nog niet wist dat wij een jongen krijgen, dacht ik dat we qua meisjesnaam misschien nog wel eens voor hetzelfde zouden kunnen gaan. Dan ga ik niet in zo'n korte tijd van naam wisselen als we die naam allebei mooi vinden. Wij spreken hen ook niet direct, dus zeker dan zou ik me er niet druk om maken en gewoon voor die naam gaan! Wij kiezen zelf ook een naam die lijkt op de naam van het zoontje van mijn nicht. Dat is niet bewust, maar het lijkt wel op elkaar. Maar ik maak me daar ook niet druk om.