1086 Reacties

één jaar geleden

Reactie op MissSummer

Hoihoi, mijn kleintje is vorige week met 37+2 geboren. Na 2 dagen kwam mijn ...
Als je kleine het voeden aan de borst goed doet (je hoort hem slokjes nemen en hij is actief aan de borst) en hij is al gegroeid, zou ik gewoon stoppen met bijvoeden. Inderdaad lekker op verzoek borstvoeding geven. Uit de eerste borst goed laten drinken, dat hij actief is en lekker wat melk weg klokt en daarna eventueel de andere borst nog aanbieden. Je kunt hem tussen die twee borsten eventueel verschonen, mocht hij niet zo actief meer zijn. Ik denk dat het wel goed komt hoor! Hoe vaker jij aanlegt, hoe meer melk je kleine krijgt. Dan is die bijvoeding echt niet nodig. 😊

één jaar geleden

Reactie op MissSummer

Hoihoi, mijn kleintje is vorige week met 37+2 geboren. Na 2 dagen kwam mijn ...
Bestel panjiri via biomom! Blijkt dat het je melkproductie een boost geeft. Ik merk het zelf ookk met prenataal kolven!

één jaar geleden

Reactie op MissSummer

Hoihoi, mijn kleintje is vorige week met 37+2 geboren. Na 2 dagen kwam mijn ...
Ugh kraamzorgverzorgenden en bv, ik heb echt het gevoel dat ze soms maar wat doen 😩 Ik zou inderdaad een lactatiekundige inschakelen. Kolf je wel, terwijl de fles gegeven wordt? Eventueel kun je de bijvoeding ook met een SNS geven, waardoor je productie gestimuleerd blijft. Afhankelijk van hoeveel je bijgeeft, denk ik wel dat je gewoon kunt stoppen en voeden op verzoek.

één jaar geleden

Dankjewel voor jullie antwoorden. Verloskundige en kraamhulp hadden beide een andere mening. Beide voelde niet goed. De lactatiekundige is ingeschakeld.

één jaar geleden

Reactie op MissSummer

Dankjewel voor jullie antwoorden. Verloskundige en kraamhulp hadden beide ...
Volg je gevoel en de lactatiekundige is diegene met de meeste kennis. Daar zou ik meest vanuit gaan.

één jaar geleden

Ik ben zó zó trots. Noah is vanmiddag geboren, en heeft al uit beide borsten kunnen drinken. Wel met tepelhoedje, want mijn tepel vindt hij nog lastig om in zijn mond vast te houden.

één jaar geleden

Reactie op anne-91

Ik ben zó zó trots. Noah is vanmiddag geboren, en heeft al uit beide borste ...
Gefeliciteerd! 🥰 Is hij al gecontroleerd op tongriem en lipbandjes? Dat kan namelijk een oorzaak zijn van het niet goed kunnen vasthouden van het vacuüm.

één jaar geleden

Reactie op anne-91

Ik ben zó zó trots. Noah is vanmiddag geboren, en heeft al uit beide borste ...
Gefeliciteerd! Wat fijn dat hij al uit beide borsten gedronken heeft. Hopelijk lukt het jullie snel zonder tepelhoedje! 🍀

één jaar geleden

Ik ben van plan om te gaan kolven.. bij de eerste vond ik borstvoeding niet altijd even fijn, snel overgegaan met kolven maar de kleine deed het toen beter met formula melk, dit keer wil ik direct beginnen met kolven dus vanalles in huis gehaald qua kolf etc. En heb me er dit keer helemaal in verdiept en wil er echt voor gaan.. Echter vond ik laatst een knobbeltje in mijn borst😓 naar de HA geweest die zei dat het neigde naar een kliertje, dus ik laat het even zo voor hoe het is maar mijn man wilde na de bevalling direct een echo en een mammografie maar voor zover ik weet mag dit niet als je borstvoeding geeft🤔 oke tegen die tijd kijk ik het sws even aan maar heeft iemand ooits eens zoeits gelijks meegemaakt? Onder het borstvoeding geven een klein knobbeltje ontdekt?

één jaar geleden

Reactie op sozaraes

Ik ben van plan om te gaan kolven.. bij de eerste vond ik borstvoeding niet ...
Ik ben laatst ook voor controle geweest ivm een knobbeltje in mijn borst, echo kan gewoon tijdens borstvoeding/zwangerschap hoor! Is zelfs betrouwbaarder omdat je nu waarschijnlijk erg dens klierweefsel hebt. Tijdens de borstvoeding van mijn zoontje meerdere echo’s gehad om een abces uit te sluiten ivm borstontstekingen.

één jaar geleden

Reactie op nathalie9090

Ik ben laatst ook voor controle geweest ivm een knobbeltje in mijn borst, e ...
Dan ga ik dat eens na de bevalling eens achteraan!

één jaar geleden

Gefeliciteerd! 🥰 Is hij al gecontroleerd op tongriem en lipbandjes? Dat k ...
Kraamzorg denkt inderdaad dat zijn tongriempje wat kort is! Morgen komt de verloskundige, en dan kijken we even verder. Hij is in Rotterdam geboren, maar de gemeente kampt al 2 dagen met een DigiD storing, dus we hebben hem nog niet kunnen aangeven. Dus hij heeft nog geen bsn. We hebben nu wel een afspraak staan trouwens. Ik denk dat we zonder bsn niet naar de huisarts kunnen?

één jaar geleden

Reactie op anne-91

Kraamzorg denkt inderdaad dat zijn tongriempje wat kort is! Morgen komt de ...
Natuurlijk wel! Als je kind zorg nodig heeft voordat je hebt kunnen registreren, moet dat ook gewoon zonder bsn kunnen. Als het goed is heeft de vk ook al verslag uitgebracht aan de huisarts over de bevalling. Ik heb bij mijn dochtertje de tongriem laten laseren ipv klieven, dat zou minder pijnlijk zijn en sneller genezen. Ik weet niet of daar opties voor zijn in jouw regio, ik ging hiervoor naar de Tongriemkliniek in Groningen.

één jaar geleden

Reactie op anne-91

Kraamzorg denkt inderdaad dat zijn tongriempje wat kort is! Morgen komt de ...
Maar hoe gaat het met jou? Hou je het een beetje vol?🌹 Ik herinner het me als ontzettend pijnlijk door het slechte aanhappen.

één jaar geleden

Maar hoe gaat het met jou? Hou je het een beetje vol?🌹 Ik herinner het me ...
Lief dat je het vraagt zeg! Ja het doet ook wel een beetje pijn hoor. We voeden met hoedje, en 1 tepel ligt helemaal open. De kraamzorg zei al: je bent een taaie. In het ziekenhuis gewoon een te grote tepelhoed gekregen waardoor het is gaan schuren. We geven voor nu even gekolfde melk (met een klein beetje KV) via de fles. Hij is ook net iets teveel afgevallen, en zo slaapt hij ook wat langer. Het kolven gaat echt goed! Gisteren 2x 20ml gekolfd. Geeft me voor nu wel even rust dat het ook (tijdelijk) zo kan. Morgen komt de VK langs en horen we of we een verwijzing krijgen. Hopelijk heelt mijn tepel snel. Had je dochtertje veel pijn? En hoe snel genas het?

één jaar geleden

Na hoe lang introduceren jullie een speen bij borstvoeding? Onze kleine heeft een onwijze zuig behoefte. Maar weet even niet wat wijsheid is.

één jaar geleden

Reactie op anne-91

Lief dat je het vraagt zeg! Ja het doet ook wel een beetje pijn hoor. We vo ...
Wauw, super dat de productie al zo mooi op gang komt! En wat een doorzettingsvermogen heb je! Mijn dochtertje is een taaie. Ze heeft bij het laseren zelf even gehuild, maar toen ik weer naar buiten liep was ze al weer rustig. Je moet daarna masseeroefeningen doen om te voorkomen dat het weer vast groeit. Mijn dochtertje moest uiteindelijk 2 keer behandeld worden en we hebben een aantal chiropractiebehandelingen gedaan om de spierspanning weg te nemen van het verkrampte drinken (je moet je bedenken dat ze al maanden in de baarmoeder de verkeerde spieren gebruiken voor het drinken/slikken). Na de tweede laserbehandeling cold turkey van het fulltime kolven overgestapt naar fulltime live bv (na gesprek met lactatiekundige) en dat ging uitstekend. Ik deed altijd wat kokosolie in de borstschelp van de kolf om de pijn van de kloven wat te verlichten. En zilverkapjes zijn een echte aanrader! 😉 Ontzettend knap dat je doorzet! (Fulltime) kolven is ontzettend kut als je kindje gewoon naast je ligt, zoveel extra werk. Powervrouw 💪🌹

één jaar geleden

Reactie op anne-91

Na hoe lang introduceren jullie een speen bij borstvoeding? Onze kleine hee ...
Bij mijn eerste gedaan na een weekje. Na een week aanleggen waren mijn tepels te kapot en om de productie op gang te brengen was ik toch een kolf nodig. Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van hoe goed de borstvoeding wil lukken in het begin, wanneer je dit het beste kunt doen.

één jaar geleden

Reactie op anne-91

Na hoe lang introduceren jullie een speen bij borstvoeding? Onze kleine hee ...
Hier was het uiteindelijk pas na een maand 'nodig'. Dat is vaak ook het advies om minimaal een maand te wachten

één jaar geleden

Reactie op anne-91

Na hoe lang introduceren jullie een speen bij borstvoeding? Onze kleine hee ...
Bij mijn dochter na 1 week al een speen gegeven door idd die zuig behoefte. Ik heb haar 15 maand borstvoeding gegeven dus bij ons ging het goed. Denk dat het belangrijk is dat je zo goed mogelijk je kindje probeert te lezen, en op een gegeven moment weet je wel wanneer het honger is en wanneer niet.