1065 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Ambermarijke

Ik baal dat ik nog steeds de kleine zo weinig voel :(
Hetzelfde hier 🙋🏼‍♀️

één jaar geleden

Die bandenpijn! Gisteren in de winkel, alle rekken aflopen op zoek naar dat ene die mn cravings zou bevredigen... want heb al een week ergens zin in, maar weet niet waarin. Dus terwijl ik alle schappen afstruin... krijg ik scherpe pijnscheuten die doortrekken tot voorbij mn schaambot... en waardoor ik geen stap meer verder kon zetten... Zoektocht gestaakt en met veel geduld de winkel uitgeraakt.

één jaar geleden

Steeds het gevoel hebben dat je alles maar moet onderbouwen waarom je iets niet meer mag/kan doen…zoals tillen. Ik ga samenwonen, dus moet verhuizen en ingepakt worden. Ben 21+3 en zwaarder tillen dan 5 kg kan gewoon niet meer. Merk het aan me buik wanneer ik dat dus wel doe 😣 Dus is geen optie meer. Vriendlief ‘lacht’ het soort van weg ‘Jeetje mop je kan echt nog wel wat tillen hoor!’ En dan op zo’n toon dat ik best overdrijf 🤯 Sorry vriend, maar ik luister naar mijn lijf die bezig is onze dochter ‘af te maken’ en als ik niet zwaarder kan tillen meer NU AL dan is dat zo 🙋🏽‍♀️ # frusterend

één jaar geleden

Steeds het gevoel hebben dat je alles maar moet onderbouwen waarom je iets ...
Pfff dit herken ik zo. Laatst wat boodschappen gedaan, denk ik kan wel met de trap ipv de lift. Nou ik voelde het meteen in m’n buik bij het traplopen. Zeg ik tegen m’n vriend dat ik geen zware boodschappen meer kan tillen de trap op. Lacht hij het ook weg dat het niet “zo” zwaar is en krijg ik een opmerking “ja, dan moet je meer gaan sporten.” 😒

één jaar geleden

Bandenpijn 😭 iedere keer als ik mij wil omdraaien 's nachts!

één jaar geleden

Steeds het gevoel hebben dat je alles maar moet onderbouwen waarom je iets ...
Vervelend zeg.. Vooral als je je bedenkt wat een risico het tillen met zich mee brengt. Beseft hij zich dat ook?

één jaar geleden

"5 maanden al?! Goh, dat zou je niet zeggen. De vorige keer was je veel dikker." Oké, thanks?

één jaar geleden

Ik ben bijna 21 weken en zo plat als een dubbeltje. Mensen geloven me gewoon niet als ik zeg dat ik zwanger ben. Meh!! Ik wil een beetje buik!!

één jaar geleden

Geen zwanger gevoel (21+1) en moet maximaal rustig aan doen. Ik heb een placenta aan de voorkant dus heb de baby nog niet heel bewust gevoeld. Sinds week 11 geen klachten meer (geen rugpijn, bandenpijn, misselijk of vermoeid) maar ik heb wel een baarmoederhals die voor een groot stuk al open is. Hierdoor kan ik wel werken (zittend beroep en veel thuis) maar daarna zo minimaal mogelijk wat doen. Dat is zo verdomde lastig als je nergens last van hebt. Daarnaast dus ook geen mega zwanger gevoel met het idee dat er een baby aan komt. Het voelt zo "leeg" op een of andere manier

één jaar geleden

Morgen 21 weken en nog steeds slik ik 3 zofran per dag tegen de misselijkheid (HG). En opeens moest ik zaterdag weer overgeven, en nu weer. Veeg mij maar op hoor... Ik was er wel klaar mee na 9 weken elke dag gemiddeld 15 keer overgeven. Die zofran was echt mijn wondermiddel. Helaas knalt de misselijkheid er nu doorheen. (Oh en die zofran is ook nog eens bijna op, en vanaf 28 december pas weer verkrijgbaar bij alle apotheken tot nu toe..) Van mij mag het al maart zijn! Lekker de kleine meid eindelijk kunnen vasthouden, en daarnaast hopelijk weer een beetje kunnen leven. Nog meer meiden die hier zo'n last van hebben rond deze tijd van de zwangerschap?

één jaar geleden

Reactie op RagnaShiring

Ik ben bijna 21 weken en zo plat als een dubbeltje. Mensen geloven me gewoo ...
Ik wil wel een beetje ruilen. 😇Mensen maken de lulligste opmerkingen; “Je bent wel erg dik voor hoe ver je bent.” En “Weet je wel zeker dat het er één is?” Ja, ik heb een enorme buik. Nee, ik eet niet ongezond. Ja, het doet al aardig pijn (bekkeninstabiliteit). Ik ben al die (hardop) oordelen van mensen zo zat. Als je niet zwanger was geweest, hadden ze dan hetzelfde gezegd? #mijnhormonenmakennuevenoveruren

één jaar geleden

Reactie op lou_dermoeder

Ik wil wel een beetje ruilen. 😇Mensen maken de lulligste opmerkingen; “Je ...
Ja dat is óók waardeloos, mensen zijn zo oneindig stom af en toe!

één jaar geleden

Reactie op RagnaShiring

Ja dat is óók waardeloos, mensen zijn zo oneindig stom af en toe!
Ik heb er nog een; In een volle kantine roept een tuttebel van een collega; “Weet je zeker dat je dat broodje wil opeten, straks past dat kind niet in een maatje 50/56.” Kan iemand me vertellen of het legaal is in deze situatie om diegene de extensions uit dr kop te trekken? 😇

één jaar geleden

Reactie op lou_dermoeder

Ik heb er nog een; In een volle kantine roept een tuttebel van een collega; ...
In de reeks "ongepaste opmerkingen van (ex)collega's" Verjaardagswensen op facebook gekregen van een ex collega waar ik al 13 jaar niet meer mee samenwerk maar wel vanop afstand contact mee heb : "HAPPY BIRTHDAY BABY FACTORY" Omdat wij op 12 maanden tijd een stilgeboorte, een miskraam van onze regenboog en nu opnieuw een zwangerschap hebben ben ik tot dat gereduceerd of wat. Ronduit ongepast... Ugh dat kwam wel even fout binnen ja... Ik denk dan zo ja.. extensions uittrekken... in je verbeelding kan alles ongestraft hé 😉

één jaar geleden

Reactie op Kimikaze

In de reeks "ongepaste opmerkingen van (ex)collega's" Verjaardagswensen op ...
Wauw.. dat is inderdaad echt bizar onbeschoft. Hoe kan het toch dat mensen zo zijn? Op zo’n moment is Jeffrey Dahmer niets vergeleken met mijn hormonen (in mijn verbeelding, vooruit😜).

één jaar geleden

Zoveel rugpijn, maar volgens de verloskundige komt het niet door de zwangerschap. Nu maar de fysio een bericht gedaan want ik kan maar op een paar manieren pijnloos zitten.🥺

één jaar geleden

Ik kom even klagen.. Ik ben misselijk geweest door de zwangerschap tot ruim 20 weken. Toen voelde ik me even goed, maar ik kreeg al snel buikgriep. Daar op volgde corona. De corona hakt er flink in moet ik zeggen. Het lijkt soms net of ik deze zwangerschap bijna alleen maar ziek kan zijn. Ik ben nu 25 weken, voor ik het weet zullen straks de ongemakken van het derde trimester zich aandienen. Ik zou me zo graag weer eens gewoon 'lekker' willen voelen, gewoon mezelf, maar ik begin te denken dat dit pas weer komt als ik ben bevallen van ons meisje. Nu al gek op haar, maar oh wat heb ik me hier op verkeken. De roze wolk is ver te zoeken en genieten is moeilijk. Gelukkig voel ik iedere dag schopjes, dat zijn mijn genietmomentjes.

één jaar geleden

Hi allemaal, ik wil ook graag m’n beklaag doen😅 mijn vraag is of andere ook zoveel pijn in onder rug hadden tijdens prille zwangerschap (ik ben nu 5 weken zwanger). Met name bij het zitten en liggen

één jaar geleden

Wakker worden om 02u om alweer te plassen----> niet meer in slaap geraken door de honger -----> gaan snacken in de keuken-----> plassen -----> maagzuur ------> rondlopen -----> plassen ------> 05.30u terug in bed..... Nachtritueel van de voorbije weken... zucht...

één jaar geleden

Vanochtend in het ziekenhuis voor de glucose tolerantie test. Een verpleegkundige met het inlevingsvermogen van een steen, die amper drie woorden tegen mij heeft gezegd. Test is helaas ook nog eens mislukt na een half uur. Ik voel mij vanochtend verschrikkelijk. Zo. Dat lucht op.