282 Reacties

één jaar geleden

24-1 bevallen van onze zoon Jake richie. Geboren met precies 38 weken. Helaas voorlopig nog wel even in het ziekenhuis, hopen dat we snel naar huis mogen🤍

één jaar geleden

Bevallen op 21-1-23 3076 gram 49 cm 38.0 ks ivm dwarsligging (verhaal ben ik nog aan het verwerken)

één jaar geleden

Reactie op joyce vdB

Bevallen op 21-1-23 3076 gram 49 cm 38.0 ks ivm dwarsligging (verhaal be ...
Tyson Maddox Djaxx

één jaar geleden

Wij hadden een keizersnee gepland staan op 1 februari, ivm een stuitligging. De poging om hem te draaien 19 januari was helaas niet gelukt, en omdat het een kleiner kindje is, wilde ze het ook maar 1 keer proberen. Dus helaas, een keizersnee. Sinds 20 januari stevige voorweeën, maar goed, dat zegt niks. Het werd wel met de dag heftiger, ik kon niet meer zonder kruik, en ik was eigenlijk ook niet veel meer waard. Wilde alleen nog maar liggen. Op 24 januari in de avond, deed de kruik niet meer zn werk. Ik zei nog tegen mn man, ik hoop dat ik 1 februari ga redden😅 25 februari had ik mn zoontje van 2 een dagje voor mezelf, wel nog met die weeën, die ook erger waren dan de dag ervoor. Maar ik realiseerde me dat dit misschien wel even het laatste momentje samen was, dus we zijn er even op uit gegaan samen. Toen we met de lunch thuis kwamen was ik echt klaar, ik moest stil zijn bij de weeën en ze kwamen met enige regelmaat om de 6 a 7 minuten. Heb voor alle zekerheid toch even de verloskundige gebeld, want een stuitbevalling zag ik echt niet zitten. Ze zei kom toch maar even langs. Ben zelf naar binnen gelopen, niks aan de hand. Ze zei al, als ik je zo zie, denk ik niet dat je aan het bevallen bent. Tot iedereens grote verbazing was ik wel aan het bevallen, ik had al 4cm ontsluiting. Vanaf dat moment ging het heel snel, ik werd aangemeld voor een keizersnee. Ik zei nog tegen mn man, dan zal hij morgen wel komen. Toen ze terug kwam zei ze dat hij er binnen nu en 2 uur zou zijn. Hebben we toch wel even gek van opgekeken, we waren helemaal in de war! Ik kwam voor een vals alarm, maar 3 uur later had ik mn kleintje op mn borst liggen.🥰 Guus is geboren op 25 januari 2023, precies zoals ik 3 maanden geleden had voorspeld🤭 Hij is geboren om 21.14 en is 2660gram. En hij doet het fantastisch!😍

één jaar geleden

23-01-2023 om 22.54 is onze zoon Lev geboren na een zwangerschapsduur van 37 weken & 5 dagen.

één jaar geleden

Afgelopen maandag 23-01-2023 is onze Savi geboren na een zwangerschap van 36+4. De kleine meneer was 46 centimeter lang en woog 2866 gram. Afgelopen zondag (36+3) braken m’n vliezen. In het ziekenhuis de twijfel of dat we 37 weken konden afwachten en dan gaan inleiden. Maar Savi z’n hartslag steeg, bleef hoog en toch ervoor gekozen om te gaan inleiden. Gestart met 3 centimeter ontsluiting. Na 3,5 uur op nog net geen 5 centimeter. Uiteindelijk kon ik de rugweeen niet meer opvangen, gevraagd om een ruggenprik. En wat een opluchting was dat. Ik werd weer mezelf, kon een beetje slapen tussendoor gelukkig en kon de weeen weer aan. Om 20.00 uur 10 centimeter ontsluiting en was het tijd voor de kleine meneer. Het persen duurde alleen ruim 2 uur en is hij geboren om 22.16 uur. Maar oh, de pijn is het allemaal waard geweest! Wat een liefde kan je voelen 💙

één jaar geleden

Vanavond bevallen van Jelte Roel met 38+4. Inleiding ivm hypertensie. Dinsdag ingeleid met ballonnetje, woensdagochtend ruime 1 cm ontsluiting. 3 giften misoprostol gekregen elke 4 uur. Vanmorgen vliezen gebroken bij 3 cm. Waarna later op de ochtend gestart werd met weeen opwekkers, wat ik als erg heftig ervaarde. De weeen kwamen al snel elke 2 min. Gesmeekt om pijnmedicatie terwijl ik van te voren daar heel terug houdend in wilde zijn. Maar op dat moment dacht ik voor wie eigelijk. Ik wil het🙈 ruggenprik 3 keer mislukt, toen pijnpompje wat fijn was en waar ik echt niet zonder mee kon. Om 20 uur mocht ik persen en 20:22 uur is hij geboren 💙

één jaar geleden

Op 14-01-2023 is onze zoon Mylo geboren met 35+1 💙 Na een weekje ziekenhuis, nu gelukkig weer thuis.

één jaar geleden

Odin 27 januari 10.40 uur 4,3 kg 40 + 2 Vliezen braken 07.00 uur volledig. Lichte weeën tot gevolg. 09.45 uur vreselijke persweeën uit het 'niets' (niks rustige opbouw), vk snel deze kan op gehold. 10.00 begonnen met persen, dit ging onwijs goed en 10.40 uur was hij ter wereld. Totaal ruptuur en 2 liter bloed kwijt, met de ambu naar het ziekenhuis. Onder narcose gehecht en nu ons eerste nachtje samen in het ziekenhuis slapen. Hij doet het super 💙

één jaar geleden

Lowen Lio💙🧸 20 januari 2023 om 03.33 uur 2408 gram en 47 cm 37+1 Ingeleid vanwege hypertensie. Super snelle bevalling gehad. Na 5 dagen mochten wij heerlijk naar huis.

één jaar geleden

Anne-Floor Jasmijn 27 januari 2023 om 11:28 38 weken Ingeleid ivm hoge bloeddruk. Om 08:30 vliezen gebroken, vanaf 9:30 uur een weeenstorm, waarbij ik al snel persdrang kreeg. Omdat het zo enorm snel ging konden zowel ikzelf als de verpleging en vk het niet bijbenen (paniek!) en is ze om 11:28 geboren. Daarna kwam de pijnstilling.. dus die kon door naar de buurvrouw 😅. Nu vooral even tijd nodig voor verwerking en herstel, want ondanks dat er niks gehecht hoeft te worden vond ik dit een hele pittige en zitten we volop in de naweeën 😬. Gelukkig maakt Floortje het allemaal waard 🤩🥰

één jaar geleden

Saar Yinthe 26 januari 2023 om 16.34 39 weken + 1 3190 gram 50 cm Een hele bijzondere bevalling van ons meisje. De bevalling duurde maar 45 min, waarvan 20 min echte weeën en 4 min uitdrijffase. Ik zat thee te drinken bij mijn vriendin toen ik wat krampen kreeg, binnen korte tijd moest ik vaker naar de wc en werden de krampen wat intenser en besloot m'n vriendin me toch naar huis te brengen in mijn auto. Tijdens de autorit (20 min) werden de krampen in korte tijd heel intens, we stopen voor huis en in een rust tussen de weeën door ben ik naar de badkamer gelopen en op de wc gaan zitten, toen voelde ik tijdens een wee een hoofdje en ben ik op de badkamervloer gaan zitten op hurken en kwam na 1 perswee het hoofdje en na 30 sec met een perswee haar lichaam. Ik heb haar zelf opgevangen met mijn partner. Mijn vriendin heeft de navelstreng om haar nek vandaan gehaald, (de verloskundige was nog onderweg) Ze had een beetje moeilijke start en zag wat blauw/grijs en was slap, maar na wat prikkelen en adem inblazen begon ze na 10 min gelukkig kleur te krijgen en geluid te maken Een intense bevalling, waarvan we nog even moeten landen. Maar wat een mooie ervaring :) Alles gaat gelukkig goed met haar en ze is een heerlijk relaxed meisje

één jaar geleden

Vic💙 38+3 4085 gr Ingeleid vanwege verhoogde bloeddruk en groot geschatte baby. Was een heftige bevalling, duurde ongeveer 6 uurtjes. Weeënopwekkers moesten bijna op de hoogste stand. Vanaf 7 cm was het ondraaglijk, pijnbestrijding was toen geen optie meer. Laatste centimeters duurde uiteindelijk best lang. Ik was zo op de 7 cm. Ik ben niet uitgescheurd, wel flinke naweeën. Nu lekker bijkomen en genieten💙

één jaar geleden

💙 Zavi Derek 💙 💙 4128 gram 💙 💙 53 cm 💙 Ingeleid op 38.6 weken wegens mogelijke macrosomie schatting tussenn 4700 en 5000 gram. Inleiding ging erg moeizaam. Op 39.1 weken eindelijk naar de verloskamer. Helaas hield t op bij 8 cm ontsluiting en werd t een keizersnee. Op 28 januari 00:14 (dus op 39.2) bevallen. Kijk gelukkig niet terug op een nare ervaring. Wel blij dat mn zoontje er is en het super goed doet! We zijn in de wolken💙💙💙

één jaar geleden

Lewis 28/01/2023 3,374 kilo en 47,5 cm 39 + 2 Vliezen zijn gebroken gisteren namiddag en deze middag geboren. Ik ben exact 24u en 5 minuten bezig geweest. Dit van eerste plasje vruchtwater tot de geboorte van onze zoon. Het was best pittig, maar ik heb het overleefd 😀

één jaar geleden

Maak kennis met Mæyro zijn broertje en onze nieuwe aanwinst. Fæylan Liam Frieser 25-01-2023 09.16 4000 gr Hij is met een geplande keizersnede gehaald. Ging goed allemaal naast dat ik er te veel spanningen voor naalden/ prikken had. Grote broer Mæyro is ook zeker in de wolken van zijn baby broertje Fæylan.

één jaar geleden

Brent 💙 28 januari 2023 4480 gr Geboren met 39+1 Ingeleid vanwege verdenking van macrosomie. Bevalling verliep op zich vlot, maar het persen wilde niet lukken. Toen ontdekte de vk dat hij verkeerd lag met zijn hoofdje waardoor hij niet via de natuurlijke weg geboren kon worden. Dus is Brent geboren via een keizersnede 💙 We zijn heel gelukkig met ons lieve zoontje en gaan lekker de tijd nemen voor genieten en herstel 💙

één jaar geleden

Loïs💕 28 januari om 18.06 2945 gram 47cm De bevalling was nogal een “bumpy ride” Dinsdagavond laat zijn mijn vliezen gebroken. Woensdagochtend naar het ziekenhuis voor een ctg dus onze oudste van 2,5 bij opa en oma gebracht. Eenmaal aan de ctg was er geen weeenactiviteit dus naar huis gestuurd om af te wachten. Zodra er iets zou veranderen moesten we terug komen. Donderdagochtend weer naar het ziekenhuis voor ctg. Weer geen weeeenactiviteit dus weer naar huis gestuurd om af te wachten. Dit keer met de mededeling dat als er niets zou gebeuren ik vrijdagochtend terug moest komen voor inleiding. Vrijdagochtend om 6.30 gebeld of we mochten komen in voor het inleiden, om 7u waren we in het ziekenhuis. Omdat mijn vorige zwangerschap een keizersnede is geworden ivm stuitligging moest het inleiden heel rustig opgebouwd worden. Om 9.30 begonnen met inleiden. Er was nog geen ontsluiting dus ik kreeg pilletjes. Er kwamen wel wat weeen maar die waren goed op te vangen. Uiteindelijk 3x pilletjes gehad. Om 16u had ik 2cm ontsluiting. ‘savonds heb ik slaapmiddel en morfine gekregen zodat ik kon slapen. Zaterdagochtend nog steeds 2 cm dus de gyneacoloog kwam om een plan te maken. Dat zou een keizersnede gaan worden omdat ze echt moest komen op zaterdag ivm de langdurig gebroken vliezen. Ik had best heftige weeen dus de gyneacoloog wilde nog 1x checken en ineens was de ontsluiting bijna 4cm. Toch geen keizersnede, maar een infuus met weeenopwekkers en een ruggenprik. Ik zat er helemaal doorheen door het slaapgebrek en de pijn van de weeen en wist niet of ik het nog wel wilde proberen maar uiteindelijk in goed overleg toch gedaan. Uiteindelijk is om 18.06 onze tweede dochter Loïs geboren. De bevalling zelf ging heel soepel en snel. Ze doet het heel goed en als het goed is mogen we zometeen na controle van de kinderarts naar huis. Dan kan ze eindelijk haar grote zus ontmoeten 💕💕

één jaar geleden

Noah Ezra 29 januari om 13:39 3620 gram Ingeleid met 39+3 ivm gebroken vliezen

één jaar geleden

Sam 28-01-2023 om 00.39u geboren 3835 gram Ingeleid met 38+5 vanwege verdenking grote baby