159 Reacties

één jaar geleden

Ik heb vorige week vrijdag met mijn verloskundige gezeten om de resultaten van de echo te bespreken, nou heeft mij mannetje een ook een groter buikje, net boven het gemiddelde en wat langere benen , ze zei dat hij zn bol buikje heeft omdat hij veel vruchtwater drinkt maar dat eigenlijk allemaal wel oke is. Ik heb verder niks gehoord over een suikertest? kan het zijn dat ik die later dan nog kan krijgen? ben nu 24 weken

één jaar geleden

Reactie op VooDooLady84

Wel vreemd dat je helemaal tot week 28 moet wachten met de suikertest. Norm ...
Ik zou eigenlijk ook met 24 weken de suikertest hebben. Was gister bij de verloskundige en ik moet sowieso met 27 weken naar het ziekenhuis voor bloedonderzoek. Ze zij dat de suikertest prima tot dan kan wachten. Zodat ik niet 2 x hoef te gaan. Woon best ver van het ziekenhuis af. Dus de suikertest is nu 10 nov ingepland. Ben dan ruim 27 weken. Vond het ook wel raar, maar dacht ze zal het wel weten. Hier was de baby ook heel groot, en dan vooral het buikje liep ver voor op groei.

één jaar geleden

Reactie op Knurft

Ik had gisteren met 20+1 de echo. De middelste is het buikje. Die gaat ver ...
Maar een goede nuchtere glucose waarde is geen garantie dat je geen diabetes hebt. In mn 1e zwangerschap was mijn nuchtere waarde en die ja het ontbijt de enige die goed waren. Maar in de middag en avond ging het alle kanten op, maakt niet uit waar ik at. Nu was mn nuchtere waarde in eerste instantie ook heel de tijd gewoon goed. Tot een week of 2 terug.. Niet dat ik je zwangerschapsdiabetes diabetes wil aanpraten, absoluut niet.. maar een stuk je meer info😊

één jaar geleden

Reactie op VooDooLady84

Maar een goede nuchtere glucose waarde is geen garantie dat je geen diabete ...
Ik hoef er verder niets mee en heb alle vertrouwen in haar. Weet verder alle ins en outs van (zwangerschaps)diabetes. Heb zelf ook niet de neiging er meer mee te doen.

één jaar geleden

Ik zou eigenlijk ook met 24 weken de suikertest hebben. Was gister bij de v ...
Bij mij precies net zo! Ik moet ook week 27/28 een suikertest + bloedgroep. Vandaar ook de combi. Eerst was het idd ook week 24..

één jaar geleden

Reactie op VooDooLady84

Wel vreemd dat je helemaal tot week 28 moet wachten met de suikertest. Norm ...
Ik heb al een suiker test gehad 2 weken geleden, daar bleek uit dat alles goed was! De gynaecoloog wilde deze test in week 28 herhalen.

één jaar geleden

Bij mijn 20 weken echo was het buikje van het kindje ook te groot. Moest testen op diabetes met 21 weken. Dus hoeft niet per se vanaf 24 weken pas. Ik heb gelukkig geen zwangerschapsdiabetes dus zal extra groei echo krijgen over een paar weekjes. Geen kindje is het zelfde dus zou me niet teveel zorgen maken. Ons kindje is ook al langer dan gemiddeld maar wij zijn zelf ook lang.

één jaar geleden

Reactie op VooDooLady84

Heb donderdag weer een groeiecho. Ben best wel een beetje 'bang. Met de 20 ...
Hey hoe is je groei echo gegaan? Mijn suikers en vooral de nuchtere waardes schieten ook echt omhoog, ik hoog ook al elke 3 dagen met 2 EH omhoog, en ik probeer ook echt van alles maar merk dat me lichaam het zelf niet makkelijk onder controle kan krijgen. Ben benieuwd hoe je echo is gegaan laat je me het weten?

één jaar geleden

Reactie op XxliefxX

Hey hoe is je groei echo gegaan? Mijn suikers en vooral de nuchtere waarde ...
Ben net thuis. Alles zit qua groei tegen de bovengrens, dus dat was wel waar ik al een beetje bang voor was. Verder was de hoeveelheid vruchtwater gewoon mooi. We krijgen ook nog een consult met de kinderarts, omdat m'n suiker zo schommelt. Voelt zo waardeloos die fluctuerende waardes. Ik weet dat ik het los moet laten, maar wil er zo graag meer controle op hebben. Heb van de week een freestyle libre sensor besteld (mocht er 1 voor 2 weken uit proberen) ben wel heel benieuwd wat daar in af te lezen is over de hele dag.

één jaar geleden

Reactie op VooDooLady84

Ben net thuis. Alles zit qua groei tegen de bovengrens, dus dat was wel wa ...
Oké, hopelijk geeft de kinderarts meer duidelijkheid voor jou, schrijf je vragen op hé, krijg je met 32 weken weer een echo? Wel fijn dat je vruchtwater mooi is ook voor de kleine belangrijk. Ben benieuwd of die freesfyle libre je meer overzicht geeft over de gehele dag. Probeer je niet al te druk te maken is niet goed voor jou en ook zeker niet voor de kleine. En wees dankbaar dat ze het goed onder controle houden, dat is echt belangrijk, en mocht je het zelf niet vertrouwen dan bellen hé liever te vaak dan 1 x te weinig

één jaar geleden

Reactie op XxliefxX

Oké, hopelijk geeft de kinderarts meer duidelijkheid voor jou, schrijf je v ...
Thanks voor je lieve bericht. Met 27 weken weer een echo, en dan om de 2 weken. Opschrijven moet ik zeker doen (wil er vaak niet aan toegeven) Ik kan er niks aan veranderen, dat weet ik ook wel. Het belangrijkste is dat je kleine gezond is. Hoop dat jij ook een beetje rust kan vinden met je suikers. Wanneer mag je voor controle?

één jaar geleden

Reactie op marleyR

Bij mij was haar buikje ook ietsje groter ik zei al “teveel kaassoufles in ...
Nu heb ik zin in Kaassoufle 😬

één jaar geleden

Reactie op VooDooLady84

Thanks voor je lieve bericht. Met 27 weken weer een echo, en dan om de 2 we ...
Tuurlijk mama's onder elkaar, weet precies hoe je je voelt, het is niet niks wat je overkomt en wat je graag in handen wilt houden, Ik mag 24 oktober weer controle bij gynaecoloog dan gaan ze ook me bloeddruk weer meten en de kleine voelen, en dan hoor ik waarneer de afspraak mag maken voor de 32 weken echo, mits het het niet eerder nodig is. We gaan het dan ook hebben over inleiden gezien me geschiedenis met me vorige bevalling willen zei geen enkele risico's nemen en ik zelf ook niet.

één jaar geleden

Reactie op XxliefxX

Tuurlijk mama's onder elkaar, weet precies hoe je je voelt, het is niet ni ...
Nog 11 nachtjes slapen dus. Blijft toch altijd spannend. Extra controle is zeker wel prettig. Onnodig risico moet je zeker niet willen nemen. We hebben hier nu ook (een soort van) vast staan dat we een geplande keizersnede doen, omdat inleiden met weeën opwekkers in mijn geval ook weer onnodige risico's met zich mee brengt. Heb er wel bij gezegd, als deze eerder komt, dan wil ik het zeker natuurlijk proberen. Bij mijn eerste ben ik ook ingeleid, en ik vond het best prettig om me gewoon op afspraak te kunnen melden in het ziekenhuis, ipv of je weeën al goed genoeg zijn, en of er al genoeg ontsluiting is, en als je dan te vroeg komt, dat je dan nog wel weer even terug naar huis kan 😅🙈

één jaar geleden

Vandaag een algemene controle gehad, 2 weken na 20 weken echo. Bloeddruk prima, buik voelde goed en normale grootte. Ze achtte de kans echt minimaal op zwangerschapsdiabetes, maar ivm protocol moet ik toch maar zo’n suiker test plannen. Vertrouwen is goed, controleren is beter😜

één jaar geleden

Reactie op AV6

Vandaag een algemene controle gehad, 2 weken na 20 weken echo. Bloeddruk pr ...
Zeker waar. En hopen dat het uitgesloten kan worden. Is niks mee om die niet op je zwangerschapsbingokaart te hebben staan 😄. Lekker genieten van al het goede nieuws voor nu ❤

één jaar geleden

Reactie op VooDooLady84

Nog 11 nachtjes slapen dus. Blijft toch altijd spannend. Extra controle is ...
Ben inderdaad benieuwd naar maandag wat de gynaecoloog gaat zeggen. Ik vind het ook wel een fijn idee dat inleiden dan weet je precies waar je aan toe bent.

één jaar geleden

Vraagje voor de dames die al een suikertest hebben gedaan. Moet je in het ziekenhuis blijven wachten tussen het bloedprikken door? En hoelang duurt het voordat je de uitslag hebt?

één jaar geleden

Reactie op XxliefxX

Ben inderdaad benieuwd naar maandag wat de gynaecoloog gaat zeggen. Ik vin ...
Hier gaan we morgen voor een 3D/4D echo. Is zien of ze daar een beetje zin in heeft. Meestal gaat ze in stevig protest tijdens echo's. Hoelaat mag je maandag (zal m'n best doen het te onthouden. En ik ben vaak kwijt in welk topic ik een gesprek had🙈)

één jaar geleden

Vraagje voor de dames die al een suikertest hebben gedaan. Moet je in het z ...
Ik heb het volgende week tegen mij zeiden ze: Bloedprikken, drankje 2 uur stil liggen in een stoel en weer geprikt worden. Meen ieder uur. Dan een uur wachten op de uitslag en vervolgens gesprek met een arts. Helaas dus wachten en mocht ook niemand meenemen, tijd zal langzaam gaan. Het zou een halve dag in beslag nemen.