227 Reacties

één jaar geleden

Reactie op mamaloes23

Heb je even..?😂 Mijn HG staat met stipt op nummer 1. Maar ook mijn darmen ...
Oh hier ook de HG! Wat zwaar is dat! Mijn darmen, door de medicatie, vreselijke obstipatie. En het slechte slapen! Kijk uit naar februari!!

één jaar geleden

De afscheiding, de vermoeidheid, zo vaak moeten plassen.

één jaar geleden

Reactie op Agat

Oh hier ook de HG! Wat zwaar is dat! Mijn darmen, door de medicatie, vresel ...
Echt he! Houdt de medicatie het spugen wel een beetje tegen? Ik ga nog steeds als ik mn pilletje een uur te laat neem. Zaterdagnacht was het nog raak, ben vandaag 24 weken. Na februari voelen we ons gelukkig weer beter! Sterkte nog ermee💕

één jaar geleden

Reactie op mamaloes23

Echt he! Houdt de medicatie het spugen wel een beetje tegen? Ik ga nog stee ...
Als ik het op tijd neem wel, merk precies wanneer het weer medicatie tijd is, pas een keer vergeten en bijna mn sonde uitgespuugd. Gelukkig werkt de combi sonde en medicatie hier redelijk. Maar mn wereldje is heel klein, bank en bed en af en toe eventjes ergens heen. Babys hoppen lukt hooguit een kwartiertje en dan word je door iedereen aangestaard, ivm de sonde. Van mij mogen we weken niet snel genoeg gaan! Lukt het eten en drinken bij jou een beetje?

één jaar geleden

Reactie op mamaloes23

Heel herkenbaar! Heb je dit ook met bijvoorbeeld muziek of tv geluiden? Ik ...
Ik heb het niet met tv geluiden of muziek, maar een ritje op de fiets naar de kinderopvang om m’n dochter te halen met al dat verkeer op de weg en aso’s die je uit je sokken rijden, is genoeg voor wat tranenthee na afloop.

één jaar geleden

Reactie op Liefkleintje88

Die afscheiding inderdaad.. en al die mensen die wat van je buik vinden en ...
Sluit me aan bij mensen die vinden dat ze iets mogen zeggen over mijn buik

één jaar geleden

Het kortere lontje (en heb van mezelf al geen lang lontje 🙈), het maagzuur, het minder goed in je vel voelen... En vooral al die mensen die zeggen: "geniet er maar van" 🙄🤛

één jaar geleden

Reactie op Jvh88

Het kortere lontje (en heb van mezelf al geen lang lontje 🙈), het maagzuur ...
Haha nou inderdaad vooral dat laatste. Ik zit gelukkig wel goed in me vel, maar wel maagzuur en af en toe een kort lontje 🙈

één jaar geleden

De HG eerste 4 maanden (welke nu hopelijk weg blijft deze laatste ruim 3 mnd), mn gewaggel met lopen, als ik al kan lopen.. want van bank naar de deur ben ik al buiten adem, van de bank afkomen of uit bed is gaat niet zo 123 meer (enorme buik al nu met 6mnd) haha, kortademig en vele harde buiken. Kan nog wel doorgaan🤭.. Maar vooral nu de afhankelijkheid van anderen omdat de basisdingen in huis al niet eens meer lukken. Al ben ik natuurlijk enorm dankbaar voor onze wonder❤️ en ben ik blij als baby en ik gezond en wel de bevalling ook kunnen afvinken😁.

één jaar geleden

Nierstuwing 😒 En verstopping. Macrogol/ Roosvicee pruimen zijn mn beste matties tegenwoordig.

één jaar geleden

1. Het laten van boeren herken ik enorm! Boer me een ongeluk…niet heel charmant. 2. Constipatie…zegt genoeg 3. Niet meer normaal kunnen afdrogen en aankleden. Bukken is momenteel echt ‘not done’ schijnbaar… 4. Mensen die vinden dat je je ‘aanstelt’. Ze zeggen het niet rechtstreeks maar je merkt en ziet dat ze dat wel bedoelen. Kan ik best pissig om worden. Het is hoe IK het ervaar, niet jij. 😡 5. Sinds een week nu een korter lontje..woow! Ik merk dat ik sneller geïrriteerd bent, veeeel minder kan hebben dan normaal dat ik echt van mezelf sta te kijken 😳 6. Ik er stiekem wel klaar mee ben met zwanger zijn…en ik nog 16 weken te gaan heb. Voelt ergens alsof je dat niet mag zeggen (🤷🏽‍♀️) maar ik vind zwanger zijn zwaar. Het is mooi en bijzonder dat mijn lijf dit kan en mijn dochtertje (🥰) een fijn warm nestje biedt maar poeh ik vind het wel zwaar. Zo het is eruit! Lucht wel een beetje op

één jaar geleden

Reactie op Agat

Als ik het op tijd neem wel, merk precies wanneer het weer medicatie tijd i ...
Jeetje wat heftig dat je zelfs sondevoeding moet krijgen zeg.. Dat heb ik gelukkig niet. Bij mij gaat eten wel heel moeizaam, maar drinken gelukkig niet. Ik moet juist non stop blijven drinken om niet te spugen. Ook eet ik heel veel waterijsjes tegen de misselijkheid. Heb je ook zofran? Bij mij waren de smelttabletten echt de redding. Helaas nu niet leverbaar tot 28 december, dus de normale ondansetron. Die werkt wel minder goed helaas

één jaar geleden

Wakker worden van maagzuur en daardoor moet ik overgeven. Ben dat zo beu.

één jaar geleden

1. Het laten van boeren herken ik enorm! Boer me een ongeluk…niet heel char ...
Haha ik vind zwanger zijn ook maar niks, tenminste dat gedoe met hormonen, misselijk blijveb, enorme moeheid en hier dan ook nog ribben pijn! Daarnaast word ik niet graag dik😇🤭 Maar dat zeg ik dan ook weleens tegen mensen en die kijken je dan aan alsof je een doodzonde begaat😂😂

één jaar geleden

De afscheiding 😅

één jaar geleden

Reactie op mamaloes23

Jeetje wat heftig dat je zelfs sondevoeding moet krijgen zeg.. Dat heb ik g ...
Ja heb ook zofran, is echt mijn redding! Maar inderdaad echt slecht leverbaar, heb nu ook de pilvorm, en daar gelukkig nu wel een aardig voorraadje van, maar werkt wel minder goed! Maar ja beter iets dan niets!

één jaar geleden

Die +10kg (morgen 28 weken) 😭

één jaar geleden

Afscheiding en opvliegers 😵‍💫

één jaar geleden

Reactie op Agat

Ja heb ook zofran, is echt mijn redding! Maar inderdaad echt slecht leverba ...
Heel herkenbaar! Die smelttabletten doen het toch een stuk beter he? Ik spuug helaas ook door deze pillen heen, en ben alsnog wel heel veel misselijk. Hopelijk zijn ze iets eerder op voorraad 😊

één jaar geleden

Niet lang kunnen zitten of staan. Het enige wat ik op dit moment kan verdragen is liggen. Maar om me alleen hierom ziek te melden.. ben helemaal niet ziek. Pffffff. Vind het zo moeilijk allemaal. Ik werk gelukkig vanuit huis en kan vaak wel even liggen tussendoor. Maar ik ben 08:00 begonnen en heb nu al zo’n pijn aan m’n lichaam. Kan over een paar dagen naar de fysio gelukkig.