14 Reacties

2 maanden geleden

Hoeveel krijgt ze door de dag heen binnen? Ze moet ongeveer 100 cc per kilo lichaamsgewicht krijgen. Kleinere voedingen zijn overigens beter voor de bloedsuikerspiegel en nieuwe verbindingen maken in de hersenen. Kleine komt hier met de laatste voeding voor hij naar bed gaat en d'r ochtendvoeding zeker nog wel 6x dus de nacht 4x (wel borstvoeding). Tussen de 10 en 12 keer per dag. Lange nachten en vast slapen wordt ook in verband gebracht met sinds (wiegendood). Dus ik zou er persoonlijk niet zo mee zitten. Al snap ik dat het heel vermoeiend is.

2 maanden geleden

*sids

2 maanden geleden

Hey! Dit is echt normaal baby gedrag. Mijn kleine man is momenteel 5 maanden en dronk de afgelopen 2,5 werk tussen de 50 en 100 ml per fles (om de 3 uur). Im dacht eerst aan tandjes maar zie verandering in ontwikkeling dus ik denk ivm de sprong dat hij even wat minder wil ofzo. Nu sinds 4 dagen drinkt hij weer goed en meer per fles dan eerst. Normaal dronk hij eerst tussen de 110 a 150 ml. Toen slecht tussen 50 a 100 ml en nu tussen de 130 en 180 ml. Accepteren is het beste dat je kan doen. Het komt echt weer goed, slechts een fase. Hij sliep bij mij ook net door van 19.00 tot 06.00 (wel droomvoeding 22.00) en nu meld hij zich weer rond 4.15. Het is wat het is. Het komt wel weer goed. Heb vertrouwen in je kleintje. 💙

2 maanden geleden

Reactie op Annastasia214

Hey! Dit is echt normaal baby gedrag. Mijn kleine man is momenteel 5 maand ...
Dankje voor je reactie, geeft dan inderdaad beetje vertrouwen dat het gewoon dus normaal is en accepteren het best is. Want waarom doe jij nog de droomvoeding?

2 maanden geleden

Reactie op Broad

Hoeveel krijgt ze door de dag heen binnen? Ze moet ongeveer 100 cc per kilo ...
Ik geef om de drie uur en drinkt meestal 100 ml ze is ong 6.3 kilo, meestal de droom en nachtvoeding drinkt ze 160 denk om in te halen.. Ik wist niet dat 100 cc per kilo moest hebben dan zou je zeggen dat ze genoeg aan hebt inderdaad. Meestal moet je niet gaan rekenen maar doe dat toch met rekensom 150 x kilogewicht

2 maanden geleden

Ik zie het niet perse als slechte drinker, uiteindelijk kom je op een totaal per 24u. Mijn meisje drinkt 7/8 keer per dag (inclusief nacht) en 100-120 per keer - nu een mix van bv en kunst. Zou zeker fijn zijn als ze er vaker iets langer tussenlaat haha, maar dat is voor veel baby’s nog niet de standaard! Ik heb wel eens geprobeerd grotere fles te geven, maar ze stopt gewoon standaard tussen de 100 en 120.

2 maanden geleden

Reactie op Ammvz

Ik geef om de drie uur en drinkt meestal 100 ml ze is ong 6.3 kilo, meestal ...
Die is voor de eerste maand! Per maand gaat er 10 cc af en vanaf 6 maanden is het 100 cc per kg. Eigenlijk doet ze het dan hartstikke netjes, ondanks dat het heel vermoeiend is

2 maanden geleden

Reactie op Ammvz

Dankje voor je reactie, geeft dan inderdaad beetje vertrouwen dat het gewoo ...
Omdat hij echt nog honger heeft rond die tijd. Haha en meld zich ook nog 1x in de nacht. Hij moet eerst maar eens leren grotere flessen te drinken denk ik. Maar we zijn op weg dus ik wacht af en kijk waar hij behoefte aan heeft.

2 maanden geleden

Reactie op Babygirlfeb24

Ik zie het niet perse als slechte drinker, uiteindelijk kom je op een totaa ...
Ja klopt probeerde ik ook grote flessen, fijn zulke reacties te lezen omdat ik denk dat ze slecht drinkt ook ivm die rekensom maar eigenlijk dus normaal is en ze het goed doet🙈 ik denk ook omdat ik teveel naar andere kindjes kijk en veel al grote flessen van 210 drinken of 180 en met verstand weet je ook dat je naar je kindje moet kijken..

2 maanden geleden

Reactie op Annastasia214

Omdat hij echt nog honger heeft rond die tijd. Haha en meld zich ook nog 1x ...
Haha oké dus hij meld zich wel, AG ja ze komen inderdaad echt wel als ze honger hebben als ze 1 zijn slapen ze door🤭

2 maanden geleden

Reactie op Ammvz

Ja klopt probeerde ik ook grote flessen, fijn zulke reacties te lezen omdat ...
Dat zijn ook giga flessen hoor, veel literatuur stelt dat dat toch niet heel goed is voor ze omwille van meerdere redenen.

2 maanden geleden

Reactie op Ammvz

Ja klopt probeerde ik ook grote flessen, fijn zulke reacties te lezen omdat ...
Ja snap ik hoor! Betrap mezelf er ook wel eens op dat ik teveel ga vergelijken… sommige babies in onze omgeving zijn jonger en krijgen dan al een grotere fles én slapen ‘door’. Ooit komt het goed, toch? 🙈😂

2 maanden geleden

Hier redelijk hetzelfde! Eerste 2,5 maand borstvoeding, daarna opzich redelijk goed gedronken en geslapen. Sinds een maand of 3,5 a 4 slaapt ze eigenlijk slechter. Op den duur overgegaan op andere melk i.v.m. KMA, maar tegenwoordig drinkt ze flessen van 150 ml (niet altijd helemaal op) om de drie uur, maar soms heeft ze ook een drinkpauze van een kwartiertje nodig bijv. Daarnaast komt ze snachts minstens 2/3 keer. Droomvoeding maakt geen verschil, ze komt dan altijd gewoon een uur later weer… raak het ook aardig beu 🫣

2 maanden geleden

Geef je ook al hapjes? Groente- en of fruit? Hier vanaf 4 maanden mee begonnen en de eerste fles (09.00/10.00) en laatste fles (21.00) geven wij met rijstebloem. Maakt het net wat dikker en geeft een verzadigder gevoel. Hier drinkt ze overdag ook elke keer maar een beetje. Gelukkig compenseren de hapjes en de rijstebloem, want ze slaapt wel gewoon door! (5,5 maand)