49 Reacties

5 maanden geleden

Hoe bedoel je op de eerste twee dagen na? Het snelst ophogen is aanleggen aanleggen aanleggen. En als het niet genoeg is bijvoeden. Maar door aan te leggen krijgen je borsten weer het signaal meer melk te maken en dat kan redelijk snel gaan. Vooral in de nacht ook aanleggen. Net als bij regeldagen. Dus zou tot dinsdag dat zeker doen.

5 maanden geleden

Je zegt het echt alsof het zoooon ramp is als je geen borstvoeding meer kan geven. Is niet leuk nee, maar er zijn vast wel genoeg andere dingen om je druk om te maken 😅

5 maanden geleden

Inderdaad blijven aanleggen. Geen fles of kolven tussendoor. Dan kan je baby het zelf waarschijnlijk weer omhoog brengen 🍀 🤞🏻

5 maanden geleden

Productie kan je gewoon voor omhoog krijgen. Komt goed mama! Veel aanleggen inderdaad. Je zou je ook eens kunnen verdiepen in powerkolven dat is 1 x per dag veel kolven. Zelf geen ervaring mee, maar lees er wel goede verhalen over. Succes!

5 maanden geleden

Gewoon weer aanleggen ook al is het ieder uur! Vraag en aanbod! Veel drinken en goed eten! Zou goed moeten komen! Je kan ook een keer nakolven om te zien of je borst echt leeg is of dat je kindje gewoon nu even tevreden is met kleinere porties maar meer op een dag?

5 maanden geleden

Komt vast goed, aanleggen, aanleggen, aanleggen en powerkolven dan maakt je lichaam zo weer meer aan! En voor als je aan het werk bent en bang bent dat de vriezer leeg is: in de ochtend heb je de meeste melk. Je kan na de ochtend voeding na kolven en die opbrengst invriezen 😊

5 maanden geleden

Hey you.. ik ben net 3 dagen op vakantie en heb exact tzelfde gehad .. ben in avond en ochtend gaan powerkolven en heb echt 2 liter water gedronken, goed gegeten! En na 2 dagen begint het weer terug te komen! Ik houd iedere 4 uur aan met kolven (20 min) en ochtend en avond powerkolven (60 min).

5 maanden geleden

Reactie op Kylie02

Je zegt het echt alsof het zoooon ramp is als je geen borstvoeding meer kan ...
Voor sommige mama's is dit wel 'een ramp'. Vind het een lullige opmerking die niet had gehoeven.

5 maanden geleden

Reactie op Kylie02

Sorry hoor maar vind je opmerking niet gepast als je borstvoeding geeft voelt en is het zeker een ramp als de productie terugloopt. Voor de moeder voelt het vreselijk. Alleen mensen die borstvoeding geven begrijpen dat!

5 maanden geleden

Hey meid, Probeer je niet gek te maken. Hoe lastig ook. Goed dat je lactatiekundige laat komen. Ik heb het ook gehad kreeg toen als tip: veel aanleggen, volle producten eten, veel water drinken. Power kolven en de nachtvoedingen niet overslaan. Je kleintje regelt het zelf weer heel goed als de kleine vaak aanlegd. Heel veel succes!

5 maanden geleden

Hier ook last van drastische afname na twee nachten doorslapen van de kleine. Dit in combinatie met regeldagen/sprongetje, afname van zuigreflex en het niet goed houden van vacuüm en volgens mij sowieso verandering in de aanmaak van borstvoeding (4-maandendip) is het drama. Ik heb afgelopen 2 dagen gepowerkolfd en probeer goed te drinken en eiwitrijk te eten. Hoop dat het snel weer wat opkrikt. En de 28e naar de osteopaat, dus hopelijk maakt dat ook verschil in het houden van vacuüm van hem. Maar men, hier ook wel verdrietig en mentaal al afscheid aan het nemen, maar ben er nog helemaal niet klaar voor. 💔

5 maanden geleden

Reactie op Marilynnnnnnn

Sorry hoor maar vind je opmerking niet gepast als je borstvoeding geeft voe ...
Wat ik uit jouw opmerking kan uitmaken is dat jij aanneemt dat ik geen borstvoeding geef of heb gegeven. Echter heb ik vanaf de geboorte borstvoeding, maar moest ik er helaas mee stoppen na 8 weken. Ons dochtertje èn ik ervaarde teveel stress door teruglopende productie. Dit vond ik zeker confronterend, maar was allang blij dat ik ons kindje de eerste 2 maanden mijn eiegen melk heb kunnen geven! En nu doet ze het super goed op de geitenmelk en is ze een veel blijere baby 😊

5 maanden geleden

Dames zullen we het vriendelijk houden ? Mensen kunnen erg gekwetst worden door bepaalde opmerkingen , dit is niet nodig . Liefs, Jaleesa|Moderator

5 maanden geleden

Ik begrijp je helemaal! Hier de ‘fout’ gemaakt op het werk te weinig te kolven dus nu mindere productie. Mijn baby hapt helemaal niet meer aan dus aanleggen aanleggen heeft hier geen zin.. vind het ook onwijs moeilijk en jammer als dit al het ‘einde’ zal zijn. Ben benieuwd wat je lactatiekundige zegt!

5 maanden geleden

Hier ook een aantal keren verminderde productie gehad. Ik kon het met powerkolven gelukkig terughalen. Bij mij werkte het vaak even kort tussendoor kolven op de dag beter dan het 10 minuten op en af een uur lang. Maar dat zal persoonlijk zelf. Zelf bouw ik de bv nu af ivm steeds weer minder productie en over paar weken weer werken, maar het is inderdaad een mentale strijd. Had ik nooit verwacht van te voren. Komt goed dus bij jou 💪🏻

5 maanden geleden

Hey! Mag ik jou een pb doen over de vakantie en tips/tools etc? Ik wil met een poosje ook weg en vraag me wat dingetjes af 😚

5 maanden geleden

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ben gisteren na de eerste reacties meteen aan de slag gegaan met Powerkolven, verder heel veel aanleggen (eigenlijk elk uur kwam hij wel) en vannacht m’n wekker gezet om ‘‘s nachts te kolven (hij slaapt inmiddels door). Helaas komt er qua volume nog weinig op gang. Als in: ene borst na een uur Powerkolven 50 ml, andere 3 druppels.. Maar ik hoor jullie ook duidelijk zeggen dat dat een paar dagen duurt, dus ik ga door en hoop heel erg dat ik het red 🤞

5 maanden geleden

Hey! Mag ik jou een pb doen over de vakantie en tips/tools etc? Ik wil met ...
Ja natuurlijk! :)

5 maanden geleden

Reactie op Babyfeverrr

Hoe bedoel je op de eerste twee dagen na? Het snelst ophogen is aanleggen ...
Ik bedoelde dat ik de eerste twee dagen veeeel te weinig gekolfd heb. Eerste dag maar 1x en de 2e dag 2x. Daardoor is het mega hard achteruit gegaan. De overige kon ik wel 5x per dag kolven.

5 maanden geleden

Reactie op Kylie02

Wow, wat een klote opmerking. Ja het is wel een ramp, als je geen borstvoeding meer kan geven. En ja , je hebt kunstvoeding wat je kan geven, maar niet iedereen wilt dat. Als je nix nuttigs te zeggen hebt, niet hulpvol kunt zijn, scroll gwn door.