33 Reacties
9 maanden geleden
Wij hebben besloten dat ik niet meer aan de anticonceptie ga, dit omdat ik enorm veel mentale problemen heb door de kunst hormonen. Dus wij gaan cyclus in de gaten houden en rond vruchtbare periode condooms gebruiken. Ook hebben wij nog wel een wens voor volgende kindjes dus dat maakt de keuze ook makkelijker. Maar ook als we wel "klaar" zijn dan nog is het plan om geen anticonceptie meer te gebruiken.
9 maanden geleden
Ik ga voorlopig terug naar de minipil denk ik, of een implanon. Beide gehad en was opzich wel tevreden met beide. Wil graag borstvoeding geven, dus er valt ook een deel af. Prikpil zie ik niet zitten, spiraal in principe geen tegenstander van, maar hoeft ook niet zo nodig voor me.
Weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe ik zonder hormonen ben. Na het stoppen van de minipil raakte ik vrijwel direct zwanger. Het zal vast wel iets met me doen, ik weet het gewoon niet. Heb 15 jaar fulltime hormonale anticonceptie gebruikt voor ik zwanger raakte. En wil heel graag zonder hormonen, maar ik raak nog liever niet zwanger. De "het kwam onverwacht" of "eerder dan gepland" komt er bij mij écht niet in, condooms vind ik echt vreselijk.
Mochten we over x jaar geen verdere gezinsuitbreiding willen, is mn man aan de beurt ✂️
9 maanden geleden
Reactie op Kirrx
Ik volg, zit met hetzelfde dilemma..
Het liefst iets zonder hormonen, maar ...
Haha nee niet vrijen rondom vruchtbare periode heeft ook niet mijn voorkeur, wil niet ‘per ongeluk’ zwanger worden.. weet überhaupt niet of er hierna nog 1 komt, eerst ook geen ruimte voor dus dat vind ik ook te spannend 😂
9 maanden geleden
Reactie op dropmentos
Ik ga voorlopig terug naar de minipil denk ik, of een implanon. Beide gehad ...
Mag ik vragen wat een implanon is?🫣 nog nooit van gehoord haha.. en zit er een verschil tussen de minipil en ‘gewone’ pil? Nee ik wil ook zeker niet onverwacht zwanger worden dus als het niet anders kan ga ik wel gewoon weer aan de pil maar ik merk dus wel degelijk iets van die hormonen haha
9 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Mag ik vragen wat een implanon is?🫣 nog nooit van gehoord haha.. en zit er ...
Sure!
Ik heb m ruim 2,5 jaar gehad :) is een klein staafje in je arm en geeft elke dag een heel klein beetje hormoon af, zodat je niet zwanger raakt. Sommige vrouwen worden ook helemaal niet ongesteld (ik had dat niet). Deze kan in combinatie met borstvoeding, dus voor mij een reden om het weer te overwegen.
De minipil heeft slechts 1 van de 2 hormonen in tegenstelling tot de "normale" pil. Je moet m elke dag slikken, geen stopweek, maar sommige vrouwen worden wederom niet ongesteld. Volgens mij houdt dit hormoon alleen de innesteling tegen, maar komt er wel een eisprong (iets wat met de gewone pil niet gebeurt)
Disclaimer: dit is uit mijn hoofd met een hoogzwanger brein, misschien draai ik dingen per ongeluk om 😅
Was over beide in principe wel tevreden eigenlijk!
9 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Aaah daar was je dus wel tevreden over! Deed het veel pijn , het zetten? En ...
Ik was nog "jong" dus had met hormonen ben toen 10. Jaar niet ongesteld geworden. De eerste keer was even niet leuk. De hele dag na zetten zware menstruatieklachten en werd wakker en was niks meer aan de hand.
Maar je kan ook zonder hormonen doen en dan is puur om niet zwanger te worden.
Ik heb hem echt als ideaal beschouwen en je hoeft er niet over na te denken. Hij zit en je kan hem niet vergeten in te nemen ofz
9 maanden geleden
Ik zat voor dat wij aan kinderen wilde beginnen al niet meer aan de anti conceptie en heb nu tegen mijn vriend gezegd ook niet aan de anticonceptie te willen. Dus we zullen voorzichtig moeten zijn tot we een tweede willen
9 maanden geleden
Hier ook geen anticonceptie. Ga niet goed op die kunsthormonen. Dus vooral goed opletten😊
9 maanden geleden
Ik ga nooit meer aan hormonale anticonceptie. Het hoort niet in je lichaam. Ook geen koper.
Ik heb toen Daisy aangeschaft. Dat werkt prima bij ons. Ook met Daisy bewust kunnen plannen voor tweede zwangerschap.
Nu de tweede binnenkort komt laat mijn man er een knoop inleggen waar ik hem intens dankbaar voor ben.
9 maanden geleden
Toevallig vandaag ook naar gekeken.. Anticonceptie.nl is een mega chille website, staan alle anticonceptiemethoden op uitgelegd in simpele woorden en je kunt ook een keuzehulp invullen om te checken wat bij jouw situatie/wensen past.
Ik ga weer terug aan de hormoonspiraal. Had nooit last van hormonen én vind het wel prettig om niet meer ongesteld te worden.
Hier staan ook veelgestelde vragen voor na een bevalling >>
https://www.anticonceptie.nl/anticonceptie-wiki/veelgestelde-vragen/algemeen/na-bevalling/
9 maanden geleden
Neem geen anticonceptie na de bevalling. Ga mega slecht op die kunstmatige troep.
Als we na deze besluiten dat we geen kids meer willen laat mijn man er een knip in zetten
9 maanden geleden
Hier al vele jaren zonder anticonceptie. (Dit mannetje is dan ook een zeer welkom cadeau)
Ik ben een alleenstaande moeder en ik heb er voor gekozen om tijdens de keizersnede te gaan voor sterilisatie.
9 maanden geleden
Ik heb hiervoor lang een tijd aan de pil gezeten. Hier werd ik telkens misselijk van. Toen overgestapt op de mirenaspiraal, hier 4,5 jaar plezier van gehad. Al hoewel deze het laatste jaar wel wat onzekerheid gaf over de werking ervan. Ik heb zo’n temperatuur meter in huis, dus zouden dat kunnen gebruiken. Maar voelt toch niet 100% veilig. Zit dus heel erg te twijfelen om weer een spiraal te laten zetten. Hier werd ik niet ongesteld mee en vond dat wel relaxed. Na het laten verwijderen was ik snel zwanger. Mijn vriend wilt liefst dat ik helemaal niet aan de anticonceptie ga want die vind twee kindjes dicht op elkaar wel leuk. Maarja hij heeft ook niet alle zwangerschapskwaaltjes 💀
9 maanden geleden
Ik twijfel over weer een spiraal. Heb pil gehad, implanon, maar Kyleena spiraal beviel het beste. Geen menstruaties meer, klimmen gaat fijn en geen buikpijn of stemmingswisselingen zoals bij de pil. Ik slik met name anticonceptie ivm veel pms klachten en zware menstruaties. Advies van de
Gyn gelijk na zwangerschap weer starten. Duurde wel 10 maanden voor ik zwanger was en we zouden wel graag een tweede willen DENK ik. Dus vandaar de twijfel. Niet om de Kyleena.