42 Reacties
4 maanden geleden
Haiii je kan het ook anders zien. Mijn dochter heeft het op de opvang echt heeeel leuk. Niet huilen etc. Zodra ze thuis is wel. Dan denk ik doe ik dan wat verkeerd? Klinkt alsof jullie een hele goede band hebben. Ik weet niet hoe oud je kleintje is? Maar vaak rond 5/6 maanden worden ze beetje eenkennig en beseffen ze echt wie papa en mama is. Dit gaat zeker wel over hoor😘
4 maanden geleden
Oh ik begrijp je zo erg, Mijn dochter is bij mijn moeder en heeft ook een zware ochtend... ik leef net je mee.. mijn hart breekt ook altijd
4 maanden geleden
Reactie op Cleo81
Ja dat is waar. Dank voor je reactie. Ze is nu 4 maanden precies.
Mijne is ook iets ouder als 4 maanden! Ik heb haar vanaf het begin al overal heen gebracht omdat ik een fout had gemaakt. Ik dacht dat ze in mei al heen zal gaan maar bleek dus juni. Maar ik moest alweer werken dus moest haar overal droppen. Daar was ze ook heel erg huilerig. En nu niet meer dus ik denk even wennen
4 maanden geleden
Ik heb een keer een artikel gelezen waar allemaal nare berichten staan over hoe stressvol de opvang is voor een baby. En dat vanaf 15:00 de stress toeneemt. Terwijl ik dan denk HOE is dat onderzoek ooit gedaan en geldt dat voor iedere baby?! Daarnaast kunnen we haar pas om 17:00 ophalen omdat we gewoon moeten werken. Ik ben wel eerder klaar, maar mijn partner heeft de auto dus logistiek net k*t dan. Ik kan met OV, maar partner is van mening om ook even de tijd te gebruiken om rustig thuis te kunnen komen en 1/2 uurtjes aan mezelf te besteden zoals sporten o.i.d. Maar ik voel me dan helemaal schuldig. Klote artikel :(
4 maanden geleden
Ah lieve mama, voel met je mee! Dat loslaten is echt een proces, dus zal niet ineens vandaag zijn. Je bent 24/7 bij je kindje geweest dus dat is heel normaal dat je dit zo voelt. Maar de medewerkers van het kinderdagverblijf zullen echt je kindje wel troosten! Is gewoon even wennen voor je kindje, onbekende gezichten en ze zullen net even dingen anders doen dan dat jij doet. Maar zo’n dagverblijf is juist ook heel leerzaam voor kindjes. Als ze straks kunnen spelen enzo.
Vanavond lekker veel knuffelen 🥰
P.S: niet te veel lezen, dan maak je je helemaal gek!
4 maanden geleden
Aah ik snap het helemaal!
Maak je niet druk. Tuurlijk hoort het erbij. Ik werk zelf op een kdv en wij moeten de kindjes leren kennen maar de kindjes ons ook. Ze moeten op ons leren vertrouwen en soms gaat dat helaas gepaard met wat tranen. Niet altijd wat we willen maar het is wel de enige manier waarop zij zich kunnen uiten.
En denk maar zo, liever dat de opvang het laat weten en eerlijk is als dat je je kindje komt halen en je hoort het dan pas. Wij laten het ook vaak eerder weten, soms kunnen ouders dan bijvoorbeeld iets eerder komen en soms ook niet. Vertrouw erop dat het goed komt! 🤍
Ps, ik snap je gevoel helemaal hoor. Die van mij begint over 2 weken en ondanks dat ik zelf op een kdv werk vind ik het vreselijk om hem weg te brengen. 😅
4 maanden geleden
Ok vandaag weer bericht gehad dat baby het moeilijk zou hebben gehad vanochtend. Ze zou veel getroost zijn geweest. Heeft wel daarna een lang dutje gedaan. Ze heeft volgens de update tot nu toe 2 flessen gedronken. De laatste om 12:00 uur... dat vind ik wel lang geleden. Maar ze zou om 12:30 in slaap zijn gevallen en tot u toe nog steeds slapen.
Ik vind het nog steeds zo fucking moeilijk. Ik wil niet dat dit haar stress geeft 🥺 en het breekt me hart echt om te lezen dat ze veel heeft gehuild. Wel fijn dat ze eerlijk zijn natuurlijk... maar toch
4 maanden geleden
Ooooh ons meisje heeft t ook moeilijk op de opvang, dus snap je gevoel helemaal. Ik herken de reactie van @kinderwens21 heel erg in de reactie die onze leidsters gaven. Het zal dus allemaal wel goed komen, maar idd, het breekt je hart dat ze zo verdrietig is.
Geef het even tijd! 😘
4 maanden geleden
Reactie op Anouk689
Ooooh ons meisje heeft t ook moeilijk op de opvang, dus snap je gevoel hele ...
Intens he. Ik vind het verschrikkelijk. Ze slaapt ook al zo lang. Ik ben dan zo bang dat ze haar laten huilen totdat ze moe is. Ik moet echt leren vertrouwen, maar ik vind dat zo moeilijk. Ze is me alles en ik weet hoe vrolijk ze kan zijn. Dus ik gun haar ook een fijne tijd bij de kdv. Maargoed ze is nu 16 weken. Nog zo klein. Het liefst is ze natuurlijk lekker veel bij mij. Goddank heb ik morgen een vrije dag
4 maanden geleden
Reactie op Cleo81
Intens he. Ik vind het verschrikkelijk. Ze slaapt ook al zo lang. Ik ben da ...
Dat heb ik precies zo. Ons meisje is thuis ook zo vrolijk en makkelijk, maar bij de opvang dus nu nog niet. Vind dat zo jammer. Voor haar, dat ze geen leuke tijd heeft, maar ik denk dan ook 'laat maar eens zien hoe leuk je bent'!
Maar idd, leren vertrouwen. Ik denk dat ze er uiteindelijk juist sterker van wordt. Uiteindelijk werkt dat met veel in het leven zo. Het levert je altijd weer iets op...
Maar idd nog zo klein en ons nog veel nodig. En hey, hoe mooi is dat.. dat ze zich bij ons dus wel helemaal oke voelen!!
Succes met doorbijten! Ik geloof echt dat het goed gaat komen!
4 maanden geleden
Het gaat beter worden mama's! De eerste weken werden wij zelfs gebeld omdat ze zoveel huilde. Ik wilde haar eigenlijk liever gewoon niet meer brengen..
Nu week 6 en een blije baby! Alleen tegen het einde van de dag heeft ze het moeilijk, maar dat is niet gek met alle prikkels!
4 maanden geleden
Ja het is heel erg lastig. Mijn zoontje ging voor de eerste vorige week en is al 4 keer geweest. Ik moet zeggen dat elke keer dat ik hem kom halen is hij ok vrolijk en lijkt ontspannen. Mijn oudste zit in dezelfde groep dus ik ken de begeleidsters en ben tevreden met ze. Dat scheelt een hoop. Toch vind ik heel moeilijk om mijn kind achter te laten sowieso als ik niets heel nuttig ‘s aan het doen ben zoals hard aan het werken. Afgelopen woensdag ben ik een dag thuis gebleven omdat ik met niet lekker voelde en voelde ook gelijk ook schuldgevoelens dat ik thuis was en mijn zoon op de opvang. Gelukkig krijg ik relgematih foto’s en updates. Mijn zoontje eet veel minder in de opvang en heeft last van reflux dat is wel voor mij een zorg punt ben de hele tijd verzorgd of ze de fles goed hebben gegeven of ze geduld hebben gehad weer aangeboden rechtop gehouden enz. Vreselijk is het ! :(