26 Reacties

7 maanden geleden

Mijn baby heeft ook koorts en tegen mij hebben ze gezegd de dokter te bellen

7 maanden geleden

Omdat koorts bij baby’s gevaarlijk is, voordat je iets gaat geven van paracetamol zou ik dan toch eerst met je baby langs de huisarts gaan

7 maanden geleden

Nooit zomaar zelf iets geven bij babies die zo jong zijn. Even bellen naar de HA/VLK. Soms is koorts niets om je zorgen over te maken, dit kunnen zij jou allemaal vertellen. Succes mommy 🙏🏽❤️

7 maanden geleden

https://www.thuisarts.nl/koorts-bij-kinderen/mijn-kind-heeft-koorts Bij baby’s jonger dan 3 maanden moet je altijd de huisarts bellen. Check de website Thuisarts eens. Die is mega handig!

7 maanden geleden

Heeft je vk of kraamzorg niet gezegd dat je onder de 3 maanden meteen het ziekenhuis moet bellen bij koorts ? Ik zou maar bellen.. beterschap 🍀

7 maanden geleden

Reactie op anneemke

Omdat koorts bij baby’s gevaarlijk is, voordat je iets gaat geven van parac ...
En wat moest je doen ?

7 maanden geleden

Heeft je vk of kraamzorg niet gezegd dat je onder de 3 maanden meteen het z ...
Jawel ik heb vanochtend meteen gebeld naar de ha maar moet pas om 15.00 uur komen en was benieuwd wat andere ouders moesten doen als hun baby’s koorst hadden. Hij lijkt veel ongemak te hebben ik spoel zijn neusjes met water oplossing is het enige dat ik weet dat we kunnen doen nu.

7 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Jawel ik heb vanochtend meteen gebeld naar de ha maar moet pas om 15.00 uur ...
Ik moest gelijk naar de hap, en de dag erna naar de huisarts en toen een nacht in het ziekenhuis op de kinderafdeling verblijven

7 maanden geleden

Reactie op anneemke

Ik moest gelijk naar de hap, en de dag erna naar de huisarts en toen een na ...
Hebben ze verder iets gegeven of toen je naar huis ging was hij al koortsvrij ? We zijn gisteren geweest naar hap toen gezegd dat we paracetamol mochten geven kregen xylometazoline voorgeschreven voor zijn neus en verder uitzieken alleen vind hem vandaag veel meer aan het hoesten dan gisteren dus denk dat ik morgen toch weer langs de ha ga.

7 maanden geleden

Hier nu verhoging en snotverkouden baby. Dacht dat ik iets relaxter er in zou staan bij een tweede maar toch ook wel bezorgd. Even langs de doktersassistente gelopen en die waren hee lief en mag ten alle tijden bellen als de ongerustheid toe neemt. Voor nu drinkt ze goed en heeft ze goede luiers. Morgen sowieso terug bellen voor een update. Bij twijfel vandaag weer terug. Nu ben ik wel hyper alert op alles🙈 Is ze suf of slaapt ze gewoon lekker (zoals ze altijd al doet), heeft ze last van krampjes of andere pijn .. ohh lastig dit weer🫠

7 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Hebben ze verder iets gegeven of toen je naar huis ging was hij al koortsvr ...
Veel beterschap , ik had geen medicijnen gekregen voor de baby maar werd toen met haar ter observatie in ziekenhuis gehouden

7 maanden geleden

Reactie op Mar987

Hier nu verhoging en snotverkouden baby. Dacht dat ik iets relaxter er in z ...
Herkenbaar. Wij zijn hier in huis allemaal verkouden(geweest) en onze dochter van ruim 2 weken oud lijkt nu ook een beetje te knorren en te doen. Net even temperatuur gemeten voor de zekerheid. 37,4 dus niks geks maar wel richting de 37,5 waar ze normaal altijd 37 tot 37,1 is. Lees zoveel enge dingen over dat RS virus dat ik meteen in de hyper alert modus spring en zit te checken of ze niet blauw aanloopt als ze ff een keer te een geluidje maakt met ademen🫢

7 maanden geleden

Reactie op Zomerbaby178

Herkenbaar. Wij zijn hier in huis allemaal verkouden(geweest) en onze docht ...
Nou echt dit hè. Ik voel ook de hele tijd aan haar hoofd🙈. Vind het ook maar niks dat de temp hoger is dan normaal, ondanks dat er geen sprake is van koorts. Verkoudheid houdt wel lang aan en nu ook maar een neusspray zodat ze wat vrijer kan ademen. Verder gelukkig geen toenemende andere klachten. Ze kunnen dit 10x per jaar door gaan maken🤯 dus we zijn er denk nog wel even zoet mee. Beterschap voor jullie kleintje! Hopelijk gauw allebei weer in gerustere gemoedstoestand 😉

7 maanden geleden

Gekke is dus dat onze dochter door haar neus niet echt verkouden is. Je hoort wel enigzins iets van snot maar het zit niet dicht en druipt er ook niet uit ofzo. Maar door haar mond doet ze een soort knorren ofzo en af en toe piept ze wat

7 maanden geleden

Reactie op Zomerbaby178

Gekke is dus dat onze dochter door haar neus niet echt verkouden is. Je hoo ...
Volgens mij is dat vrij normaal bij baby’s omdat alles nog heel klein en smal is. Daar groeien ze overheen. Die van mij kan ook heerlijk knorren. Vooral als ‘ie ligt.

7 maanden geleden

Reactie op Zomerbaby178

Gekke is dus dat onze dochter door haar neus niet echt verkouden is. Je hoo ...
Dit had mijn zoontje ook de eerdte keer dat hij verkouden was de snot zat dan in de bovenste luchtwegen weinig snot maar later hoorde je hem snot ophoesten die niet naar zijn neus is gegaan maar daar onder gebleven is. Hij is inmiddels al 2x verkouden geweest met 6 weken, nu nog steeds veel snot als hij hoest vreselijk want hij kan het niet goed uithoesten en ik probeer hem te helpen maar maakt niet uit wat ik doe blijft lastig, hij verslikt zich vaak in de snot tijdens het drinken bijv.

7 maanden geleden

Ons zoontje is met 4 weken nu ook verkouden. Wat snot uit zijn neus en hij knort wat. Temperatuur is in orde. Gaan jullie wel naar buiten voor een wandeling of blijven jullie binnen? Eigenlijk denk ik wat frisse lucht is niet verkeerd met de juiste kleding natuurlijk.

7 maanden geleden

Hier is het weer raakt al paar weken ziek en deze week hoest met veel slijm 😩 hierdoor minder drinken ik word moedeloos van

7 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Hier is het weer raakt al paar weken ziek en deze week hoest met veel slijm ...
Zonde veel beterschap

4 maanden geleden

Hier een baby van 4 maanden met koorts.. ze lijkt verder net ziek. Ze is heel vrolijk en levendig. Drinkt een plast/poept goed. Hopelijk morgen weer over