8 Reacties

3 maanden geleden

Ja wij doen dat wel zodat ze ook leert dat ze zelf kan spelen in het begin zat ik ernaast maar ging steeds verder weg zitten nu kan ze zichzelf super goed vermaken

3 maanden geleden

Oh ik heb precies hetzelfde! Dan voel ik me schuldig dat ik wegloop. Zo van; ga jezelf nu maar vermaken… 🥹 Maar het kan makkelijk. Ik merk dat onze dochter dan lekker gaat brabbelen en om zich heen gaat kijken en speeltjes begint te pakken en ontdekken wat ze er mee kan. Dus gewoon lekker proberen. Je kunt tenslotte niet de hele tijd bij ze zijn. En het is ook goed voor ze. Zichzelf bezig houden. ☺️

3 maanden geleden

Ooh dit doe ik eigenlijk al best vaak sinds m'n man weer aan het werk is, dus al de laatste 3 maanden. Hij ligt in z'n box te brabbelen en te spelen met een mobiel, terwijl ik even kan lunchen, koken of de was ophangen. Ik zie dat hij gewoon tevreden aan het spelen is dus ik voel me niet schuldig daarover. En op de momenten dat ik dan wel met 'm bezig ben kan ik beter de volle aandacht geven (grootste deel van de tijd). Ik denk dat hij 2 keer per dag 15-30 minuten ofzo alleen in de box ligt.

3 maanden geleden

Wat een lieve vraag. Even ter vergelijking: iIk heb nog een peuter die veel meer aandacht vraagt dus ik laat mijn baby constant alleen. En ze vind het ook zeker niet altijd leuk. Ook als ze begint te jammeren probeer ik vaak nog iets af te maken oid. Dus voel je niet schuldig, het kan veel "erger". Maarja ik heb geen keus als ik alleen met met de baby en peuter. Alles moet dan ook doordraaien. Ze moeten beiden wel eens wachten.

3 maanden geleden

ik herken dit gevoel zo erg! maar ik ben ook veel alleen met mn baby en heb ook geen keuze. zij vermaakt zich wel heel goed in de box met speeltjes of de boxmobiel. ligt in haar eentje te lachen en is vanochtend zelfs op haar buik gerold. ik denk dat het ook heel goed is voor een kindje om even alleen te spelen en zelf dingen te ontdekken.

3 maanden geleden

Mijn zoontje vermaakt zich heeerlijk zelf! Natuurlijk zit ik er overdag ook een hoop bij, maar hij kan zich ook super goed zelf vermaken. Hij kan dan zeker wel 20/30 min in de box spelen voor hij het een beetje beu wordt. Ik loop vaak even langs, als ik bezig ben om even m'n gezicht te laten zien!

3 maanden geleden

Wij laten onze dochter elke dag wel even alleen spelen. Vind het juist heel leuk om te zien hoe 'vindingrijk' ze is met bepaald speelgoed

3 maanden geleden

Reactie op Kleinmaargroot

Wat een lieve vraag. Even ter vergelijking: iIk heb nog een peuter die veel ...
Dat eigenlijk gaat heel goed hoor. Ik zie er geen kwaad in.