166 Reacties

23 dagen geleden

We klagen nog al wat af 😂

23 dagen geleden

Reactie op ashley1997.

We klagen nog al wat af 😂
Dat maakt ons een beter mens! Een dag niet geklaagd is een dag niet geleefd 😂✌🏼

23 dagen geleden

Reactie op anoniemmoesje

Dat maakt ons een beter mens! Een dag niet geklaagd is een dag niet geleefd ...
Dan ga ik even verder met het geklaag hier 😂 Vandaag wil de kleine maar niet even rustig weggelegd worden. Steeds huilen wanneer ze eventjes in box ligt en nu zelfs ook in het wiegje! Aanstaande vrijdag is ze 6 weken. Kan het nu al een regeldag zijn?

23 dagen geleden

Pfff, een pittige dag hier vandaag. Zoon heeft echt al uren gehuild vandaag, deze voormiddag bijna continu, dan even een uurtje geslapen, dan eten en dan in de Maxi-Cosi geslapen in de auto voor een uurtje en dan sinds deze avond 5 uur terug al een hele avond aan het proberen troosten. Tis niet van de honger, hij drinkt minimaal en geeft ook meer dan anders terug, waarschijnlijk omdat ik hem overvoed in een poging om via de borst te troosten...

23 dagen geleden

Reactie op karien84

Pfff, een pittige dag hier vandaag. Zoon heeft echt al uren gehuild vandaag ...
Boh hier ook. Niet normaal meer... enige manier waarop ze wel slaapt is de draagzak. Ik ga morgen toch maar eens bellen met het consultatiebureau want ik heb het idee dat haar verborgen reflux haar nu zoveel irriteert dat ze alleen maar kan huilen. Alleen rechtop is goed totdat ze overmoe is 🥺 dan is niks meet goed en ontroostbaar. Ik zit nu ook met haar in de draagzak op de bank maar moet blijven bewegen.

23 dagen geleden

Pff schoonmoeders die langskomt en alles beter weet op haar manier. Dat deden we vroeger niet zo hoor Nou je legt hem toch niet op z'n buik om te oefenen dat deden wij eerder ook niet en het is ook goed gekomen, nergens voor nodig. Gaat die naar de gastouder als jij gaat werken? Oh getsie moet die naar een vreemde vrouw vind het maar niks. Vind die vast niet leuk.. En het ergste vond ik nog dat ze zei dat ik hem in bed moest leggen als die moest slapen want anders raakte die gewend aan in de armen slapen en in slaap wiegen. Terwijl ze net verdorie hem in slaap had gewiegd en hem bleef vasthouden nadat ik zei leg maar weg. Nee want bij Oma mag dat, dat is anders als bij jullie 😭 Nu is ze ook nog eens gepikeerd dat ze niet als eerste mag oppassen en eist zowat dat die binnenkort komt slapen terwijl ik daar helemaal geen behoefte aan heb überhaupt en het niet zie zitten door hoe ze doet.. Iemand tips om hiermee om te gaan/in gesprek gaan? Mijn man is het met mij eens en staat er hetzelfde in. Maar wat we ook zeggen tegen haar ze lijkt gwn niet te luisteren 🥲

23 dagen geleden

Weer vanaf 3 uur elke keer de speen uit dr mond laten vallen en dan boos worden als ze hem niet terug krijgt. Snap er niks van maar ik slaap dus al 4 nachten vanaf 3 uur niet… 😕

23 dagen geleden

Reactie op Marisssje

Pff schoonmoeders die langskomt en alles beter weet op haar manier. Dat ded ...
Wij hadden laatst ook een dingetje met de schoonmoeder. Mijn vriend heeft haar toen gebeld (wij wonen in het buitenland) en haar gewoon gezegd dat wat ze in haar hoofd haalde niet waar was en dat wij het niet leuk vonden om dat te horen. Mijn tip is dus om niet zelf dat gesprek aan te gaan, maar je man. Het is immers zijn moeder en anders wordt jij de boeman…

23 dagen geleden

Wij zitten sprong 2… begin echt oververmoeid weer te raken. Tips hoe je hier doorkomt?

23 dagen geleden

Pfff ik ben de kraamvisites wel zat 😅 mensen komen te laat of te vroeg, blijven te lang hangen en nemen cadeautjes mee waar je niet zo veel aan hebt (I'm talking to you 14 knuffeldoekjes in de kast). Mocht er ooit een tweede kindje komen, dan doen we sowieso een babyborrel 😂🎉

23 dagen geleden

Reactie op Merell1993

Pfff ik ben de kraamvisites wel zat 😅 mensen komen te laat of te vroeg, bl ...
Zoooo dit! Helemaal mee eens. Als ik eraan denk hoeveel we er nog moeten dan zakt de moed in mijn schoenen haha

23 dagen geleden

Reactie op ashley1997.

Weer vanaf 3 uur elke keer de speen uit dr mond laten vallen en dan boos wo ...
Heel herkenbaar al is het bij ons deze week vanaf een uur of 5/6, dus beter te behappen. Het enige wat helpt is vasthouden terwijl hij slaapt.

23 dagen geleden

Reactie op Merell1993

Pfff ik ben de kraamvisites wel zat 😅 mensen komen te laat of te vroeg, bl ...
Ohhh herkenbaar! Maar dan vooral bij de mensen waarvan je weet dat ze lang blijven plakken. Daar zag ik het meest tegenop, maar die hebben we nu al gehad gelukkig. Ik voel me nu na bijna 6 weken ook een stuk fijner dan in de eerste paar weken, dus dat scheelt ook enorm qua energie level etc.

22 dagen geleden

Reactie op Merell1993

Pfff ik ben de kraamvisites wel zat 😅 mensen komen te laat of te vroeg, bl ...
Wel herkenbaar. We hebben eigenlijk nog niet zoveel gehad.. want ik heb na alle commotie iedereen afgezegd. De kraamverzorgster was net weg en mijn vriend ging er al op uit om ‘zijn felicitaties’ te ontvangen. En als er kraamvisite kwam, kocht hij bier en wijn in want hij had wel zin in een borrel avond. Tweede paasdag met de hele familie en een baby van 3 weken. Was mij uiteindelijk ook teveel. Mensen die soms brutaal kunnen zijn. Ik heb nog nooit zo’n rare kraamperiode gehad.

22 dagen geleden

Ik ben (mentaal) moe, vandaag met de oudste naar NKO geweest: hij moet begin mei geopereerd worden, krijgt voor de 4de keer diabolo's in zijn oren... Morgen 24 u in opname met de jongste voor zijn vaccinaties. 15 mei dan met de jongste naar het universitair ziekenhuis.

22 dagen geleden

Reactie op Merell1993

Pfff ik ben de kraamvisites wel zat 😅 mensen komen te laat of te vroeg, bl ...
Haha ja wij hebben geleerd van de vorige keer en organiseren mooi een babyborrel op een middagje. Er zijn serieus mensen die de hele zwangerschap niks hebben gevraagd of we niet eens gezien hebben die dan op bezoek willen komen. Ja dag, is mijn tijd niet waard, maar dat is te onaardig om te zeggen dus babyborrel it is. Gelukkig al best wat afmeldingen, scheelt ook weer haha

22 dagen geleden

Reactie op karien84

Ik ben (mentaal) moe, vandaag met de oudste naar NKO geweest: hij moet begi ...
Och wat moet dat idd vermoeiend en heftig zijn 😞 en die mentale moeheid is killing, weet er alles van na ziekenhuisopname van m’n zoontje.. hoop dat je de ruimte hebt om een x bij te slapen dmv iemand een nachtje bij jullie oppassen of om en om met partner oid.. heel veel sterkte iig 🍀

22 dagen geleden

Vandaag heeft mijn meisje een MRI gehad. We moesten in de wachtkamer wachten en hoorden haar nog een hele tijd huilen. Ik vond het zo moeilijk om haar niet te kunnen troosten 😞 ook is er (gepaard met weer heel veel tranen) bloed afgenomen voor dna onderzoek. Nu begint het lange wachten op de uitslagen..

22 dagen geleden

Reactie op Zweedsebaby

Wij zitten sprong 2… begin echt oververmoeid weer te raken. Tips hoe je hie ...
Nee maar waar wij van sprongetje 1 weinig hebben gemerkt is 2 echt verschrikkelijk 🫨 een heel ander kind, wil wel en niet drinken tegelijk, slaapt overdag amper (maar vertoont ook maar weinig vermoeidheidssignalen dus lijkt er ook geen last van te hebben). Pfff, blij als deze voorbij is.

22 dagen geleden

Reactie op Pdw91

Och wat moet dat idd vermoeiend en heftig zijn 😞 en die mentale moeheid is ...
Ik geef borstvoeding en morgen gaat de 3de opname van Sam zijn sinds we uit het ziekenhuis zijn na de bevalling... (8weken geleden geboren). Zaterdag moeten we ook nog eens een begrafenis. Bijslapen is voorlopig niet echt aan de orde, tenzij eens enkele uurtjes overdag.