1036 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op kayleevg307

Janken hier omdat mijn baby huilt en ik gewoon even niet meer weet hoe ik h ...
Wat vervelend dat je dit zo ervaart. Ik herken vooral het 5 minuten proberen. Dan denk ik wel eens ja leuk maar ik kan haar overdag ook niet aan iemand geven. Heb je dit besproken met je man? Dat je dit zo ervaart?

5 maanden geleden

Fantoom huilen. Vreselijk irritant. 😅 Het lukt mij echt niet om op mijn gemak te douchen. Zelfs als de babyfoon bij mijn man staat. Meerdere last?

5 maanden geleden

Reactie op kayleevg307

Ohhh meid, i feel you! Echt hetzslfde hier met mn vriend. Geen geduld, vaak voor werk weg en ook nachten weg. Net eeb week weggeweest waarin ik de hele week een kind had die bij elk slaapje overstuur was. Lekker in een sprongetje. En die 5 min geduld heeft hij ook dus dan ben ik maar weer aan de beurt. Maar als hij in de nacht er een keer uit moet heeft hij het t zwaarst… mannen..

5 maanden geleden

Reactie op Merell1993

Pfff ik ben de kraamvisites wel zat 😅 mensen komen te laat of te vroeg, bl ...
Dit is echt herkenbaar... Ik was doodop soms door sommige mensen, die niet begrijpen dat 2,5uur tot 3 uur bij je zitten niet ok is....

5 maanden geleden

Reactie op kayleevg307

Dikke knuffel voor jou. Het wordt echt beter. Mijn man is ook nachten weg en dan hele ochtenden uitslapen terwijl ik alles doe. Heb hem zelfs gezegd dat ik geen kinderen meer met hem wil als het zo moet…Soms hebben die nonchalante mannen even een wakeup call nodig, hoe dramatisch het ook klinkt. Weet dat dit de klaagmuur is en je mss niet perse om tips vraagt, maar mss kan je een apart topic openen om even te sparren met andere moeders?

5 maanden geleden

Kruirvat luiers vanaf maat 4 hebben geen indicatie-streep meer 🤔 het is nu dus gokken of de luier vol zit of nog wel even kan 😒 zo bestaat dus de kans dat je een nog goede luier weggooid 😤.

5 maanden geleden

Reactie op Jh0592

Kruirvat luiers vanaf maat 4 hebben geen indicatie-streep meer 🤔 het is nu ...
Maar dit kan je toch prima voelen ik kijk nooit na de indicatie streep🫣 ik zie het of ik voel even of het een beetje poefie is..

5 maanden geleden

Mijn man zit als hobby in een band en is dit weekend 3 dagen nummers opnemen in een studio. Zijn deel is eigenlijk al klaar en meestal zit hij zich daar dan te vervelen. Nu is de baby verkouden met wat koorts, ik ben verkouden en niet fit, hij is zelf ook niet fit. De nachten zijn nu pittig met steeds huilen en speen willen. De baby ligt daarom nu weer even naast ons bed, maar wel aan mijn kant dus ik ben vooral steeds wakker en doodmoe. Ook net 2 weken weer aan het werk wat ook nog vermoeiend is. Maar als ik dan suggereer dat hij niet de hele dag blijft maar eerder naar huis gaat, dan kijkt hij mij aan of ik gek ben geworden. En hij heeft vanavond ook nog een feest van een vriend waar hij heen 'moet' waardoor ik echt de hele dag en avond dus alleen ben en hij ergens vannacht pas weer thuis denkt te komen. Ik heb maar gezegd dat als ik het niet meer trek met een zieke baby, ik het laat weten. Het was alleen wel zo fijn geweest als hij dat zelf even had voorgesteld en mij het gevoel had gegeven dat ik er niet helemaal alleen voor sta vandaag. 🙈

5 maanden geleden

Reactie op kayleevg307

Ik merkte juist. Bij de eerste was ik heel erg bezig met slaapjes. Nu bij de tweede probeer ik het 2x wil ze niet dan leg ik haar in de box of ik ga met de auto weg. Ik kan niet gehele tijd wiegen of er bij gaan staan nu met een peuter in huis. En hoe meer rust je zelf uitstraalt hoe rustiger je kindje is. Het is ook prima om het slapen soms even los te laten. Dan lukt het niet. Dan ga je even wandelen bijvoorbeeld ik weer dat het makkelijk klinkt. Maar je geeft jezelf zoveel stres. Ik herken dat gevoel dat je alles alleen doet mijn man werkt ook 5 dagen en dan zit ik met 2 kindjes hij doet heel veel hoor. Maar het grootste gedeelte ook qua huishouden komt op je. Soms even de schema s loslaten werkt beter. Nu ik er met de tweede minder mee bezig ben heb ik eigenlijk ook wel weer een makkelijk kind. Ik ben zelf rustiger. Lukt het niet prima dan niet. Maar ik moet mijn huishouden wel doen. Dusja dan even zeuren ik ga stofzuigen. In de auto/maxicosi valt ze altijd wel in slaap dus dat is echt voor nood wel handig😂

5 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Maar dit kan je toch prima voelen ik kijk nooit na de indicatie streep🫣 ik ...
Jah ik voel ook alleen een streep is toch net iets fijner vind ik 🤣.

5 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ik merkte juist. Bij de eerste was ik heel erg bezig met slaapjes. Nu bij d ...
En makkelijk gezegd maar als je bedenkt dat je twee kindjes hebt dat de jongste soms ook echt even moet wachten dus dat huilen heel even gebeurt en heus niet erg is. Net als dat je geen tijd hebt om uren te wiegen. Dan is het accepteren het leven er omheen draait natuurlijk door. Maar ik herken de stres rondom slapen wel hoor. Ik kan haar nu met 1,5 uur wegleggen even klein flesje en dan valt ze in slaap. Maar misschien heb ik dan een makkelijk kind🫣

5 maanden geleden

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties 🥹 vandaag met frisse moed opgestaan en nieuwe pogingen ondernomen en de kleine ligt nu al voor haar tweede dutje van de dag in de cosleeper! Heb haar na het inbakeren wakker weg kunnen leggen en ze viel in slaap door even over haar slaap te wrijven… ze wordt nog na 45min wakker dus ze had net wat hulp nodig om terug in slaap te komen, maar ze ligt nu voor dutje 2.2 🤩 dit is genieten!

5 maanden geleden

Argh ik krijg al de hele dag een van de 2 nauwelijks in slaap. Echt helemaal klaar mee, slaapt eindelijk een baby, kun je nog een keer 30 minuten door voor de ander. Grrrr

5 maanden geleden

Ik weet niet wat erger is; manlief die 120ml borstvoeding verpest of ik die er door de hormonen om moet huilen 😂

5 maanden geleden

Ik denk dat sprong 4 hier van start is gegaan. 🥸

5 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Ik denk dat sprong 4 hier van start is gegaan. 🥸
Je mag altijd even komen kletsen mama, succes! ❤️

5 maanden geleden

Omfg ik doe al dagen moeite om de slaap associatie met fles in mond in slaap vallen af te leren. Ging nog niet goed, maar goed, kwestie van aanhouder wint. Geeft meneer haar een fles in bed omdat ie geen zin heeft haar eruit te halen en "het maakt toch nog niet zoveel uit nu" Jij zit verdorie niet 7 dagen thuis met 2 babies, nee dan maakt het geen klap uit nee. Ik ben echt heel boos en nu val ik niet in slaap 🫥

5 maanden geleden

Reactie op dropmentos

Omfg ik doe al dagen moeite om de slaap associatie met fles in mond in slaa ...
Ooohh wat vervelend zeg!! Hopelijk toch nog een beetje kunnen slapen

5 maanden geleden

Reactie op dropmentos

Omfg ik doe al dagen moeite om de slaap associatie met fles in mond in slaa ...
Dit is zo herkenbaar van de eerste, gelukkig weet die van mij inmiddels beter en ik had niet eens een tweeling. Met harde hand regeren! 😑 hij stopt anders z'n eigen tepel er maar in, komt hij er sowieso wel op terug.

5 maanden geleden

Luna heeft ergens last van en kan er maar niet achter komen wat het is. We zijn al overgestapt naar de Laveen vitamine druppels maar ze krijst nu al 2 nachten de oren van m’n kop af en ik kan dat gewoon echt niet 🥲