1038 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op Merell1993
Zijn er ook moeders die het wél voor elkaar krijgen om alle was weg te werk ...
Ik heb het hier gister over gehad met mijn partner. Ik ben een beetje obsessief met het huishouden. Voor mij is een opgeruimd huis zo rustgevend dus dat is prioriteit. Ik wil afvallen want ik weeg veel te veel. Ik wil elke dag wandelen maar dat gaat al niet. We hebben nu afgesproken dat we de was zondag samen opvouwen zodat ik die niet elke dag sta te doen en mijn partner doet de vaat uitruimen. Zo is er in elk geval wat druk van mij af. En we zijn aan het kijken waar ik nog meer hulp bij kan gebruiken.
5 maanden geleden
Reactie op Merell1993
Nee, daarom hebben wij nu een hulp die wekelijks het huis komt schoonmaken. Kan ik tenminste schuldgevoel vrij van mijn kind genieten op mijn vrije dagen en hoef ik niet boos op mijn man te worden omdat hij niet meehelpt. Scheelt een hoop energie. Helaas kost het dan wel weer geld, maar tot nu toe (2 weken zo bezig), bevalt het goed.
5 maanden geleden
Reactie op Mariska80
Nee, daarom hebben wij nu een hulp die wekelijks het huis komt schoonmaken. ...
Mag ik vragen wat je hier voor betaald? 🫣
4 maanden geleden
Reactie op Merell1993
Nee :)
4 maanden geleden
Reactie op Merell1993
Neen, maar we proberen het wel. Wat hier helpt is een vaste structuur in de taken, wij doen dit (buiten het koken) allemaal als de oudste slaapt. Da's even een Avondrush maar daarna mogen we samen in de zetel nog iets lekkers eten en drinken. Persoon 1 doet de oudste in bed en blijft daar totdat hij slaapt, persoon 2 (we wisselen af) ruimt de tafel af, ruimt de keuken op en doet de vaatwas. Strijk doe ik liefst overdag als de oudste op school is (werk nog niet, maar werk zowieso maar 3 dagen, woensdagnamiddag is de oudste wel thuis), maar als dat niet lukt doe ik dit 's avonds nog terwijl ik tv kijk. Sport 1x per week, een vaste dag met mijn neefje, dus goede stok achter de deur. Vrouw wacht dan thuis of we nemen een babysit.
4 maanden geleden
Reactie op Merell1993
Tot vandaag (we denken 4e sprong) hadden we zo'n makkelijk meisje die gewoon wakker weggelegd kon worden, goed sliep, zichzelf zo een half uur in de box kon vermaken. Daar wordt alles zoveel makkelijker van, maar ook dan wil je wel even een moment voor jezelf.
Ik merk dat ik er zelf heel goed op ga door soms even alleen de deur uit te gaan.
Even sporten of naar een vriendin. Als ik dan thuis kom heb ik weer alle energie voor mijn dochter.
Soms even egoïstisch zijn om daarna weer te kunnen geven!
Maar goed, vandaag een overstuur meisje die niks wil, dus daar gaat onze vrijheid, haha...
Niet alles hoeft perfect.
Doe wat kan.
Wees die leuke moeder en partner. De rest is bijzaak. Een dag eerder of later, who cares?
4 maanden geleden
Reactie op Nietje
Hè?! Dat is niet best zeg.. hoe komt dat?
Slecht verzekerd..ik ga gewoon mijn vakantiegeld inzetten
4 maanden geleden
Reactie op Mir2024willbegreat
Slecht verzekerd..ik ga gewoon mijn vakantiegeld inzetten
Maar oprecht een vraag bedoel dit absoluut niet rot! Heeft niemand je geadviseerd naar je verzekering te kijken in je zwangerschap? Je vk ofzo? Want dat zou ik ook vrij slecht vinden.
4 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Woooow.. ben je poliklinisch bevallen? Ik wacht nog op de rekening, heb gee ...
Ik ben met medische indicatie poliklinisch bevallen en zo ver ik kan zien in m’n zorgnota is alles vergoed.
4 maanden geleden
Reactie op Merell1993
Ja, eigenlijk meestal wel