48 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Sbeer88
Oh en wat voor kleur ontlasting hebben jullie kindjes? Hier nog steeds groe ...
Hier ook groene ontlasting sinds wij overgestapt zijn op pepti en nu met Neocate ook groen. De kinderarts zei dat het normaal is
4 maanden geleden
Reactie op Fleurmeyere
Hier ook groene ontlasting sinds wij overgestapt zijn op pepti en nu met Ne ...
Klopt was bij ons ook zo met pepti en bij de neocate ook. Ontlasting was ook wisselend van klei achtig tot heel erg dun. Het was vooral qua geur niet te harden maar dat is ook niet heel erg gek als je het eens geroken en geproefd hebt
4 maanden geleden
Hoi,
Mijn dochter kreeg tot 10wk ongeveer uitsluitend bv. Toen een klein beetje nutrilon duobalans erbij. Toen ik over ging op ‘gewone’ flesvoeding begon mijn dochter met spugen. Nu weer terug op de duobalans, nu spuugt ze niet meer.. maar zit ze enorm onder de uitslag. Met name in het gezicht en in de hals. Daarnaast is ze na de fles vaak nog eventjes onrustig.
Is dit iets wat typerend is voor KMA?
Omdat onze dochter dus goed reageerde op de duobalans en bv hadden we eerst besloten niet verder te onderzoeken. Maar nu ben ik gestopt met bv en wordt die uitslag dus erger 😅.
(Uit persoonlijke voorkeur eet ik amper melkproducten, dus waarschijnlijk daardoor minder klachten toen ze bv kreeg😅)
4 maanden geleden
Ons dochtertje had het ook met name in haar gezicht, hals en op haar borstje. Dit werd minder toen wij pepti gaven en was helemaal verdwenen toen zij over ging op neocate. Zij kreeg eerst ook borstvoeding en het ging achteraf al mis toen wij bv en kv gingen combineren, maar toen zij helemaal over ging op kv was het inderdaad allemaal vlekken, kramen, huilen en overstrekken. Uiteindelijke conclusie KMA
4 maanden geleden
Hoi! Wat naar dat je dit moet meemaken. Hier een moeder die ongeveer dezelfde heeft mee gemaakt tot ongeveer mijn zoontje 4 maanden was en alles te hebben geprobeerd heeft mijn woest de huisarts gebeld een spoed doorverwijzing te krijgen naar de kinderarts met daarbij gelijk een machtiging voor koemelkeiwit vrije voeding. Het was een drama niet geloof en alles geprobeerd terwijl ik net als jou het gevoel had dat er meer aan de hand was dan gewoon kraampjes voor de rijping van de darmen en ja ik had gelijk. Mijn zoontje had voornamelijk buikkrampen, onregelmatige ontlasting en idd ook koorst (terwijl ze zeggen dat het niet een “gewone. Symptoom is”) volgt je hart en eist door een kinderarts gezien te worden. Ik weet inmiddels dat koemelk vrije voeding te vinden is op marktplaats en een Facebook pagina. Toen wist ik niets en moest wachten tot de artsen deze voorschreven …
4 maanden geleden
Oh ja en mijn zoontje poept ook groen van de neocate. Ondanks de neocate heeft hij veel reflux, ik durfde geen jbm te geven omdat bij mijn oudste deze veel kraampjes veroorzaakte maar ik ga morgen bij mijn jongste proberen aangezien hij veel verborgen reflux heeft. Hij heeft ook nog uitslag volgens de allergoloog kan dit niet met neo cate maar op de Facebook pagina kma heb ik gelezen dat andere kindjes ook op de kokosolie of andere ingrediënten in de neo cate kunnen reageren “diëtist geloofd dit niet” want volgens haar is hypoallergeen. Ik volg mijn hart en ga nu alfamino zelf halen waar geen kokosolie inzit. Ik vertel dit omdat vaak dokter denken alles te weten en niet luisteren naar ons als moeders en gek genoeg elke keer dat ik naar mijn moedergevoel luister omtrent mijn kinderen “ongeacht wat ze zeggen” heb ik gelijk.
4 maanden geleden
Hoe gaat het ondertussen bij iedereen? Mijn dochtertje is super veel aan het overstrekken, spuugt altijd veel, vaak krampen, al een maand erg aan het hoesten, veel verkouden, paar x koorts gehad. Ik heb zelf als kind ook KMA gehad, net zoals mijn zussen en zoontje van mijn zus. Vandaag begonnen met pepti. Ik ben zo benieuwd!