20 Reacties
3 maanden geleden
Uhm ik zou denk meer context willen over het een baby is niet zijn ding? 🫣🫣
3 maanden geleden
Ik zou eerst in ieder geval even kijken wat de angst zo groot maakt voor een opvang. Ook thuis kun je iets breken door een val. En ja, mogelijk is die kans wat kleiner maar een opvang is in principe wel zo ingericht dat ze geen open kansen hebben op gevaarlijke gebeurtenissen.
Je geeft zelf aan dat je eigenlijk altijd bezig bent en dat je niet goed weet hoe het voor je gaat zijn als je fulltime thuis bent. In dat geval zou ik het niet echt zien als een optie, omdat een blije mama ook een blije baby betekent. Dus ook voor jezelf is het belangrijk om niet alleen maar te kijken wat goed is voor je kleintje, maar ook voor jezelf.
Hier begint m’n dochtertje in september met de opvang en ook ik zal dat ontzettend spannend vinden, maar het komt vast goed!
3 maanden geleden
Reactie op MamavanLuna24
Uhm ik zou denk meer context willen over het een baby is niet zijn ding? 🫣 ...
Hij zei letterlijk dat ie nog net geen zelfmoordneigingen krijgt van het thuiszitten niks doen en dat je je kleine geen 5 min alleen kan laten tenzij die slaapt.
3 maanden geleden
Reactie op nsbaby
Onze dochter gaat naar een gastouder en dat bevalt heel goed. De omgeving l ...
We hebben dit besproken, maar zijn beide wel van mening dat je voor een kind kiest en er dan ook zelf voor zou moeten zorgen. Bij iemand anders thuis willen we dus niet.
Ik heb alleen het gevoel dat ik de enige ben die voor onze kleine zorgt.
3 maanden geleden
Opvang is duur ... Duizend euro per maand en daar krijg je ongeveer 300 van terug. De vraag is dus of dat het je waard is als je terug naar je onderwijs baan gaat.
Als ZZPer miss de zorg in? Je bent ff van huis (even geen moeder) en draagt toch bij aan de financiën en bouwt wellicht nog wat aow op voor later.
Ik begrijp overigens dat het spannend is dat je kind wat overkomt op de opvang, maar je hebt er geen invloed op. Ook niet als je man alleen met jullie kind is of opa voor een oppas dag 🤷🏼♀️. Het is niet echt realistisch.
Iig .. thuisblijfmoeder, prachtig hoor. Als dat financieel voor nu en later houdbaar is, dan dat doen 😍
3 maanden geleden
Reactie op wachtenduurtlang11
We hebben dit besproken, maar zijn beide wel van mening dat je voor een kin ...
Maar nu zeg je eigenlijk dat vrouwen die werken en hun kind in de opvang doen, niet voor hun kind kiezen... 😂😂.
Nou, beetje raar. Dan is de keuze snel gemaakt. Negeer vooral mijn vorige bericht. Lekker thuis blijven!
3 maanden geleden
Ik kan goed begrijpen dat dit een lastige situatie is.
Mij lijkt flexibel werken met de baby niet fijn, zeker als je weet dat de vader niet te veel alleen wil zijn met de baby en wellicht gebeurt dit dan vaker..?
Als ik het zo lees is huismoeder de beste optie als het gaat om de baby en er altijd iemand is. En anders zou ik kijken naar de optie van een gastouder.
Wel vind ik het een beetje gek dat vaders zo ongemakkelijk thuis is met eigen baby.
3 maanden geleden
Heftig dat je man zo reageert maar daar zijn we hier niet voor. Ik wil misschien gaan zzp’en in de zorg! Ben het eerste jaar thuis en daarna ga ik kijken wat de mogelijkheden zijn. Dan kan je zelf je uren bepalen.
3 maanden geleden
Je zegt dat jullie het eens zijn over kiezen voor een kind is zelf zorgen voor een kind. Dat geldt dan toch ook voor je partner? Ik zou voor je eigen vrijheid, ook financieel, kiezen en lekker een paar dagen blijven werken. Er zijn ontzettend leuke nannys die ook bij jou thuis kunnen oppassen of inderdaad naar een gastouder.
3 maanden geleden
Reactie op MamavanLuna24
Heftig dat je man zo reageert maar daar zijn we hier niet voor. Ik wil miss ...
Dit klinkt ook wel erg goed! Heb jij al uitgezocht hoe dat werkt? Als zzp aan de slag...
En mee eens over zijn reactie, blijft hier een discussiepunt. Gaat stapje voor stapje beter.
3 maanden geleden
Dat mag, maar als dat jullie mening is, zou het ook geen probleem moeten zijn om allebei een moment in de week voor de baby te zorgen toch?
In ons geval is er helaas door omstandigheden ook geen opa/oma die vast kan oppassen. Dat neemt niet weg dat wij wel heel bewust voor onze kinderwens hebben gekozen die gelukkig in vervulling is gegaan. Ons meisje komt niets tekort, geniet van elke dag. Ze is gek op de gastouder die een belangrijke rol vervult in haar leven, maar nog gekker op ons als papa en mama die toch echt het meest voor haar zorgen.
Zo werkt het bij iedereen anders en zul je een weg moeten vinden die bij jullie past.
3 maanden geleden
Reactie op nsbaby
Dat mag, maar als dat jullie mening is, zou het ook geen probleem moeten zi ...
Fijn dat bij jullie alles zo goed loopt! Hoe oud is jullie meisje?
3 maanden geleden
Dit klinkt ook wel erg goed! Heb jij al uitgezocht hoe dat werkt? Als zzp a ...
Nee ik ben nog zo aan t oriënteren naar wat ik wil maar dit kwam van de week in mij op. Leek me erg efficiënt. Een vriendin van mij doet het vanwege haar kinderen dus ga daar binnenkort maar is even informatie halen.
3 maanden geleden
De enige die de knoop door kan hakken, ben jij! Ikzelf zou geen huismoeder kunnen zijn, vind mijn werk te leuk. Maar ik heb dan ook wel een heel fijn vangnet met oppasoma’s en partner.
Als je dat niet hebt (en je ziet kdv of gastouder niet zitten zo te lezen), en je ziet thuisblijven zitten. Zou dat een mooie optie voor je zijn. Maar als je altijd een bezig bijtje bent geweest, kun je dat wel gaan missen.
VRIEND
3 maanden geleden
Ik zou 2 dagen in het onderwijs gaan werken (volgens oorspronkelijke plan) en de kleine 2 keer per week naar de opvang brengen. Ik hoor ook juist (van familie en vrienden die in opvang werken) dat kindjes die (minimaal) 2x per week gaan veel makkelijker wennen.
Maar dit is dus persoonlijk. Niet werken zou mij geen leuker mens/ leukere mama maken 🤭😅 en mijn ervaring met de opvang is heel goed. Er kan altijd iets gebeuren, maar volgens mij gebeuren de meeste ongelukken toch echt in en rondom huis..
Ik zou dat dus een tijdje proberen. Als het je niet bevalt, kun je alsnog voor 1 van de andere opties gaan. Of misschien vindt je man het over een tijdje wel leuk om met de kleine thuis te zijn, dat kan ook nog veranderen naarmate de kleine ouder wordt!
3 maanden geleden
Ik zou zsm je man trainen… anders kan jij straks ook nooit eens een avondje weg? 😅 Het wordt echt makkelijker als hij het vaker doet!
3 maanden geleden
Ik zou voor de optie onderwijs gaan.
Ik ben zelf ook een bezig bijtje, en hoewel ik genoot van mijn bevallingsverlof en de tijd met onze zoon, was ik ook wel weer blij om terug aan het werk te gaan. Even niet de “mama” en de “huisvrouw” zijn, maar even alleen datgene doen dat ik ook leuk vind om te doen. Het zou van mij ook geen leuker mens maken als ik niet meer zou werken.
Onze zoon gaat 2 dagen naar de opvang. Hij heeft het daar erg naar zijn zin! De juffen gaan goed met hem om en hij vindt het zelf ook leuk om naar spelende kindjes te kijken. Hij leert er ook veel als ie wat ouder is; ze werken met themaweken. Afgelopen thema was bijvoorbeeld safari, toen hebben de (oudere) kindjes geknutseld en geleerd over dieren in het wild. Onze zoon heeft ook geen broers of zussen, dus dit is ook een mooie manier voor hem om te leren delen.
Maar, ik weet dat ik net een heel pleidooi geef over de opvang, je moet vooral ke eigen hart volgen. Als jij je er niet goed bij voelt, gaat je kindje dat natuurlijk merken.