34 Reacties

4 maanden geleden

Heeel herkenbaar, mijn woning was spik en span. Als ik wakker word doe ik gelijk een was aan. Ik leg haar als we aangekleed zijn in de box en doe ik de vaatwasser leegruimen (die gaat hier aan als we naar bed gaan) daarna krijgt ze de fles en spelen we. Als haar wakkertijd voorbij is gaat ze naar bed en doe ik snel stoffen en stofzuigen. Als ik geluk heb ook dweilen. Hierna is het vaak in elk geval netjes. Als ze wakker word gooi ik de was over. Daarna houd t huishouden even op tenzij ik ergens een moment de was WIL doen. 鈥榮 avonds doe ik de vaat in de vaatwasser en sorteer ik alvast een was die dan in de wasmachine gaat zodat deze de volgende dag weer aan gaat. Voor mij werkt t vooral als 鈥榮 avonds alles opgeruimd en netjes is. Zo hoef ik de volgende dag niet gelijk in de startblokken.

4 maanden geleden

Hahaha, sinds ik kinderen heb (dik 3 jaar geleden voor het eerst mama mogen worden), blijkt de badkamer wekelijks poetsen nog steeds een utopie te zijn! Ik ben al blij als de was en de strijk gedaan geraakt 馃ぃ

4 maanden geleden

Wij hebben drie kindjes onder de drie en wat hier echt een eyeopener was is de jagen verzamelen opvoeden insteek. Onze tweeling is twee en half en "helpt" met allerlei klusjes. Zoals vaatwasser in en uitladen, was in en uit de machines, was mee ophangen, afwassen, bakken en koken. Hier zijn we al best vroeg mee begonnen, ook voordat ze konden lopen lieten we ze mee kijken met huishoudelijke klusjes. Dus misschien een tip voor de toekomst 馃榾 Nu met de baby erbij doen we het huishouden met de baby in de draagzak, als je een beetje oefent en alles met beleid doet dan kun je eigenlijk alles wel doen met baby in de draagzak. Kleintjes vinden echt alles interessant en willen vanaf een jonge leeftijd graag helpen , dus probeer de druk bij jezelf weg te halen dat je altijd moet entertainen!

4 maanden geleden

Ik poets wanneer mijn dochtertje slaapt, ik slaap zelf niet overdag, dat lukt me ook niet馃槀. In de ochtend wanneer we samen opstaan probeer ik ookal veel te doen omdat ze dan nog heel vrolijk is en zich goed zelf kan vermaken, dan poets ik de wc en stofzuig ik, hang ik vaak een wasje op etc.

4 maanden geleden

Vooral alles doen als ze er wakker is! Baby in de wipper erbij, en af toe tegen praten maar hier vindt ze naar me kijken ook leuk. Zo ruim in de vaatwasser uit vouw de was op, en stofzuig ik.

4 maanden geleden

Wij hebben een robotstofzuiger, die door ons smart systeem 's avonds automatisch aangaat. In ieder geval altijd al een goede stok achter de deur om 't speelgoed op te ruimen. Wij hebben maar 1 wasrek, dus dat is voor mij wel een goede stok motivatie om 't snel op te vouwen. Poetsen doe ik tussendoor als we beide thuis zijn, gaat 't net wat sneller

4 maanden geleden

Wij waren al niet mega georganiseerd als het op poetsen aan kwam, dus lees graag even mee 馃槄 Ik kan me dus ook niet voorstellen dat je thuiswerkt met een baby erbij, poetsen vind ik idd al een uitdaging. Wij poetsen meestal samen op zondag ochtend. En ik kan voor alsnog 1 dag in de week thuiswerken als de kleine op de opvang is en hoop dan tussendoor wat te kunnen doen. Onze kleine slaapt ook nogal op dezelfde tijden. Dus soms laat ik hem half uurtje langer op de opvang als hij dan toch nog slaapt en haal ik even snel stofzuiger door het huis 馃槄 Vriendin van mij is mega blij met de robot stofzuiger. Ik denk dat ik een draadloze wil, ben nu elke keer zware oude stofzuiger uit de kelderkast aan het sjouwen. Helpt ook niet mee voor hoe graag je het doet he hahahaha. Kleine vind samen de was ophangen wel fascinerend dus dat doe ik meestal met hem.

4 maanden geleden

Enige tip die ik heb "let it go...."

4 maanden geleden

Let it go als je werkt:)

4 maanden geleden

Hahaha toevallig heb ik daar laatst ook een topic over geopend. Wasje draaien en vaat afruimen krijg ik nog wel gedaan. Maar de grote klusjes als badkamer poetsen of iets dergelijks lukt me nauwelijks. 鈥榮 ochtends doet ze wel heel goed dutten, dus soms zet ik de wekker een paar uur extra om een paar dingetjes gedaan te krijgen. Maar soms moet je het ook gewoon loslaten. Ohja, en zo鈥檔 robot stofzuiger is zo fijn!!

4 maanden geleden

Ik volg dit onderwerp ook even. Een robotstofzuiger lijkt me inderdaad wel ideaal met 2 kids! Hebben jullie nog een tip welk merk een goede is?

4 maanden geleden

Reactie op Mir2024willbegreat

Als je niet werkt kan t huishouden nog veel zijn.

4 maanden geleden

Reactie op Mir2024willbegreat

En dan je kind in een vies huis laten rond bonjouren. Beetje gekkig. Verder : Ik sta ook als ik vrij ben elke dag om 0600 op. Zo kan in 鈥榮 morgens alvast wat doen in het huis. Als mijn vriend met dochter naar werk gaat, stofzuig en dweil ik mezelf naar buiten. Wasje 鈥榮 nachts aanzetten zodat die smoezend opgehangen kan worden. Alle schone was verzamelen en 1x per week maar opvouwen en opruimen. Als ik in de douche sta ; douche schoonmaken als mijn shampoo intrekt. Tandenpoetsen en de wasbak schoonmaken gaan goed samen! Wc schoonmaken na de ochtend plas. Met de avond plas chloor erin.

4 maanden geleden

Reactie op Roambr

En dan je kind in een vies huis laten rond bonjouren. Beetje gekkig. Verd ...
Herkenbare routine! Ik heb standaard een spons in de badkamer liggen. Gister met m鈥檔 voet op de spons de douchebak gedaan 馃槀

4 maanden geleden

Ik deed/doe het meeste wanneer de kinderen wakker zijn als ze dan sliep dan had ik tijd voor mezelf. Eten koken doe ik altijd optijd. Badkamer doe ik meestal als mijn man thuis is vlak na het eten voor dat we na boven gaan voor de avondroutine馃槀. Sjeezt ik er door heen. Zondag ochtend haal ik snel de bedden af. En vaatwasser uitpakken doe ik elke avond zodat we een lege vaatwasser hebben. Ik heb een gym mat op de grond dus ze ligt midden in de kamer en ik stofzuig er omheen. Ik vind het eigenlijk prima te doen. Alleen lastig om boven wat te doen en dan niet eens met een baby want die kan ik zo even in de wipper er bij zetten maar de met de peuter is het dweilen met de kraan open. Ik zet haar gewoon overal dicht bij zodat ze ziet wat ik doe en anders moet ze even wachten馃し

4 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ik deed/doe het meeste wanneer de kinderen wakker zijn als ze dan sliep dan ...
Ohja en ik ben blij met mn Dyson geen gedoe met draad ik heb snel het hele huis stofgezogen met 2 katten moet ik elke dag wel. Mijn man helpt savonds met kinderen in bed leggen dan vouw ik even de wasop als de oudste op ons bed tv kijkt hij legt de jongste er dan eerst in en als ik klaar ben gaat de oudste in bad en na bed.

4 maanden geleden

Bedankt voor alle tips en ervaringen all 馃槉

4 maanden geleden

Reactie op Hippienaar

Ik volg dit onderwerp ook even. Een robotstofzuiger lijkt me inderdaad we ...
Wij zijn blij met onze bluebot xtreme.

4 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Wij zijn blij met onze bluebot xtreme.
Blaupunkt trouwens

4 maanden geleden

Reactie op Roambr

En dan je kind in een vies huis laten rond bonjouren. Beetje gekkig. Verd ...
Hoelang ben je nu moeder? Ik al 4 jaar als je alles van de ander op moet ruimen .. dan trek je elke dag schoonmaken niet even stofzuigen. 2 x per week dweilen prima 馃憤