170 Reacties

één maand geleden

Reactie op Cecilel

Misschien hele suffe vraag 😅 maar wij doen natuurlijk altijd spoelen met w ...
geen suffe vraag. nee kan geen kwaar. hoeveelheid fluoride is zo minimaal. indien ze 2 hele tubes tandpastas inneemt is dat pas gevaarlijk. mijn advies ook voor jullie = niet napoetsen. fluoride blijft zo lekker lang in de mond hangen, beginnende gaatjes kunnen zo stabiliseren! x

één maand geleden

Is het niet erg om tandpasta waar suikervervangers in zitten te gebruiken voor je baby?

één maand geleden

Ik heb eigenlijk nog een vraag over mijn oudste dochter die is 2,5 jaar oud maar die heeft alleen alle boven en onder tandjes en maar 4 kiezen. 2 boven en 2 onder en dat is sinds 10 maart al zo en het is nu al september maar er gebeurt nu helemaal niks meer. En ik las op het internet dat ze met 3 jaar wel al zo goed als het hele gebit moeten hebben. Moet ik mij zorgen maken?

één maand geleden

Reactie op Rossie1509

je woont net te ver weg bij mij anders was je van harte welkom🥹😘
Ah das lief helaas te ver ja

één maand geleden

Is die koelbijtting slecht? https://www.babypark.nl/munchkin-fun-ice-bijtring.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw6c63BhAiEiwAF0EH1C_vQPPS5b-zpZb6PDNxtZHgjo95cBfJOxvXNHHFc8j0WghQgv6RdxoC074QAvD_BwE

één maand geleden

Waarom zijn die met vloeitstof erin niet goed? 🫣 Hier vind ze alleen die fijn de andere moet ze niks van hebben

één maand geleden

Reactie op Rossie1509

@januarimam: ik kan niet op je bericht “beantwoorden”, super gek maar hier ...
Bedankt voorje antwoord! Ik ga toch eens informeren bij onze tandarts 🤗🤗

één maand geleden

hier nog foto van haar borstel x

één maand geleden

Reactie op Laura Okken-Gustin

Ik heb eigenlijk nog een vraag over mijn oudste dochter die is 2,5 jaar oud ...
totaal geen zorgen maken! ze loopt goed op schema. tandjes krijgen is bij alle kindjes anders . misschien een hele rare vergelijking, maar zie het als menstruatie. ene meisje krijgt het voor t eerst op haar 11e terwijl een ander dat voor het eerst krijgt op haar 15e. geen zorgen maken. 😘

één maand geleden

Reactie op sanniew

Is die koelbijtting slecht? https://www.babypark.nl/munchkin-fun-ice-bijtri ...
ik skan niet zien wat de vloeistof is wat erin zit: zolang het gesteriliseerd water is, mag t wel, houd wel rekening dat als ze het kapot bijt vloeistof in de mond kan komen met micro plastics. daarom liever een bijtring zonder inhoud.

één maand geleden

Reactie op Astridd86

Waarom zijn die met vloeitstof erin niet goed? 🫣 Hier vind ze alleen die f ...
soms worden bijtende vloeistof of gel gebruikt. indien ze echt alleen dat wil hebben, kan je beter zoeken naar een bijtring gevuld met gesteriliseerd water. houd er rekening mee, die mini tandjes zijn mega scherp. als ze het kapot bijt en ze krijgt vloeistof in haar mond is dat vaak ook gevuld met microplastics (dat heb je altijd als een vloeistof in plastiek vast zit en temp veranderingen keer op keer meemaakt. hoop dat dit helpt.

één maand geleden

Reactie op Pfffff15

Is het niet erg om tandpasta waar suikervervangers in zitten te gebruiken v ...
welke tandpasta bedoel je? heb je een naam voor me. voor tandpasta is t enkel belangrijk dat er fluoride inzit. peuterpasta voor onze babies dus tot 5 jaar. daarna overstappen naar 6+ pasta. ik heb zelf deze

één maand geleden

Reactie op Rossie1509

geen suffe vraag. nee kan geen kwaar. hoeveelheid fluoride is zo minimaal. ...
met napoetsen bedoel ik naspoelen met water.

één maand geleden

Hi, Ook een vraagje van mij. Mijn eerste zoontje kreeg met 11 maanden zijn eerste tandje, hoe groot is de kans dat de tweede ook later tandjes krijgt hij is inmiddels 7,5 maand oud. Alvast bedankt🥰

één maand geleden

Reactie op MTZ

Hi, Ook een vraagje van mij. Mijn eerste zoontje kreeg met 11 maanden zijn ...
hey hey.. dat kan je niet zeggen. jongens zijn met tandjes iets trager dan de dames. vaak zie je bij jongens eerder de eerste tandjes rond 10e maand daar waar bij meisjes eerder de eerste tandjes rond 7 maandjes doorkomen .. ik heb eerder doorkomen van tandjes vergeleken met menstruatie bij dames. ene is voor het eerst ongesteld op 11e verjaardag. terwijl een ander pas op 16e ongesteld is. (beetje gekke vergelijking). maar het is wel echt zo. xx

één maand geleden

Wat fijn dit! Mijn zoon had de vorige keer 3 weken voor z'n ondertandjes doorkwamen koorts, kwijlen en klagen met z'n handje in z'n mond. Nu doet hij eigenlijk hetzelfde en denk ik dat het z'n boventandjes zijn. Maar is koorts echt een ding bij tandjes. Ik was naar de huisarts geweest (hij had vorige week oorontsteking) om te checken en die dacht aan tandjes maar hij had 38,9 koorts.

één maand geleden

Reactie op DaniML89

Wat fijn dit! Mijn zoon had de vorige keer 3 weken voor z'n ondertandjes do ...
vaak zien we koorts pas wanneer tandvlees al begint te scheuren door doorkomende tandjes (dan krijg je lokaal ontstekingsreactie wat verhoging geeft). hoe zit het met de poepluiers?

één maand geleden

Harde poep. Maar dat was vorige keer ook. Hier geen spuitluiers en diarree..

één maand geleden

Reactie op DaniML89

Harde poep. Maar dat was vorige keer ook. Hier geen spuitluiers en diarree. ...
laat hij je foto maken? zoja kan je foto maken voor mij? eventueel kan je op tiktok opzoeken: glass teething trick. kan je ook even kijken of er iets zit..

één maand geleden

Reactie op Rossie1509

laat hij je foto maken? zoja kan je foto maken voor mij? eventueel kan je o ...
Hahahah die heb ik bij de ondertandjes gedaan!!! Maar toen duurde t nog wel echt lang voor ze kwamen helaas. Ik ga morgen een foto maken. Thanks 🙏🙏