170 Reacties

13 dagen geleden

Reactie op Ruby100224

Mijn dochter heeft vorige maand 1 onder tandje gekregen. Ik dacht dat de on ...
Bij onze zoon kwamen ze ook apart van elkaar, zat ongeveer een maandje tussen. Bij vrienden (4 kinderen in de vriendengroep) van ons hetzelfde, dus ik denk dat het vrij normaal is

13 dagen geleden

Bij onze zoon kwamen ze ook apart van elkaar, zat ongeveer een maandje tuss ...
Oke dankje voor je reactie!!😊

13 dagen geleden

Reactie op Mamasincefebruari

Vraagje; mijn neefje heeft altijd bibs speentjes gehad en heeft een hele ra ...
cura prox > stoppen voor 2 jaar. x

13 dagen geleden

Reactie op Kyra2912

Kunnen dit de onderste tandjes al zijn? Ze is nu 7,5 maand oud en sinds een ...
zeker de bolling van onder voortanden😍

13 dagen geleden

Reactie op maria 2024

Ik vroeg me af, bij onze baby, 8 maanden, komen zijn boventanden door. Heef ...
zeker. bij doorkomen tanden krijg je lokaal ontstekingsreactie waarbij koorts hoort! no worries! x

13 dagen geleden

Reactie op Ruby100224

Mijn dochter heeft vorige maand 1 onder tandje gekregen. Ik dacht dat de on ...
zie je vaker hoor! dont worry x

12 dagen geleden

Mijn zoontje 8.5 maand heeft de ondertandjes en nu komen de laterale snijtand door, maar niet de voortanden bovenin.. is dit raar?

12 dagen geleden

Reactie op liefehhmii

Mijn zoontje 8.5 maand heeft de ondertandjes en nu komen de laterale snijta ...
Nee hoor! Ook ik werk in de tandheelkunde. Mijn eerste zoontje had dit precies zo, sommige kindjes hebben gewoon een iets andere volgorde. Komt vanzelf! Geen zorgen 😊

12 dagen geleden

Reactie op liefehhmii

Mijn zoontje 8.5 maand heeft de ondertandjes en nu komen de laterale snijta ...
helemaal geen zorgen maken. komt heel vaak voor. 😘

12 dagen geleden

Reactie op JoKro1992

Nee hoor! Ook ik werk in de tandheelkunde. Mijn eerste zoontje had dit prec ...
leuk dat je in de thk zit. wat doe jij precies? x

12 dagen geleden

Hoi, Wij zitten met een vraag. Ons zoontje van nu 8 maanden heeft vanaf de geboorte al een speen. Nu blijkt dat hij de verkeerde heeft (dit is gebeurd door nood). Hij heeft de bibs speen van 18 maanden, maar weigert één speen van maat 2 (6-18maanden) en zonder speen slaapt hij niet en is het vaak moeilijker om hem te troosten. Wat kunnen wij hieraan doen? Helemaal nu hij zijn beide ondertandjes heeft gekregen.

12 dagen geleden

Bij ons kindje van bijna 8 maanden zijn nu 2 tandjes door die we netjes poetsen savonds. Hij krijgt nog borstvoeding en drinkt 2 of 3 keer snachts, dus na het poetsen. Is dit heel erg?

12 dagen geleden

Lijkt wel of ze elk moment kunnen doorkomen…maar niet helemaal. Alleen je merkt enorm dat hij er erg last van heeft 8 maanden. Kan ik iets betekenen om het minder heftig voor hem te maken, denk dat het pijnlijk of ongemakkelijk is omdat ze het natuurlijk niet kennen. Daarnaast probeer ik hem ook vaak wat koude dingen aan te bieden, leek wat te helpen maar voor even.

11 dagen geleden

Ons zoontje bijna 1,5 heeft alle tanden en kiezen al zo lijkt het. Hoektanden zijn overal doorgekomen maar moeten nog verder groeien soort. Maar nu kwijlt hij laatste tijd weer heel erg ook echt van die nare luiers. Z’n gedrag is verder ‘normaal’ geen koorts gewoon lief en zoet spelen alleen veel kwijlen en nare luiers. Kan hij nu al die andere kiezen erbij krijgen?

11 dagen geleden

Reactie op Groenebank2.0

Ons zoontje bijna 1,5 heeft alle tanden en kiezen al zo lijkt het. Hoektand ...
Dat zou heel goed kunnen inderdaad. Zelf nog geen ervaring mee, maar ik heb uit ervaring van anderen wel gehoord dat je bij het doorkomen van de kiezen te maken kunt krijgen met extreem vieze poepluiers 😅

11 dagen geleden

Reactie op Jool88

Dat zou heel goed kunnen inderdaad. Zelf nog geen ervaring mee, maar ik heb ...
Ja klopt en bij tandjes ook wel gekke luiers. Maar ik vind hem nog zo jong 🤭

10 dagen geleden

Reactie op Rossie1509

leuk dat je in de thk zit. wat doe jij precies? x
Ik ben Paro-preventieassistente. En jij dus specifiek kindertandarts! Leuk! 😊 Hoeveel dagen werk je? X

10 dagen geleden

Reactie op Rainbow 🌈 baby

Lijkt wel of ze elk moment kunnen doorkomen…maar niet helemaal. Alleen je ...
Ik geef dan eigenlijk altijd een zetpil en idd iets kouds en dentinox helpt hier ook goed

9 dagen geleden

Onze zoon heeft sinds kort nu ook boven tanden. Hij is nu geregeld aan de tandenknarsen herkend iemand dit?

9 dagen geleden

Reactie op Vrilub

Onze zoon heeft sinds kort nu ook boven tanden. Hij is nu geregeld aan de t ...
Ja heeft ons zoontje ook een korte tijd gedaan. Ze hebben nu iets nieuws in de mond wat ze aan het ontdekken zijn en komen erachter dat ze er geluidjes mee kunnen maken. Uiteindelijk weten ze het wel en houden ze ermee op 😄