1201 Reacties
één jaar geleden
Ik ben zwanger van ons 2e kindje. De eerste is met hulp van een fertiliteitstraject gekomen. Nu hebben we in de eerste ronde “zelf proberen” geluk. Nooooit verwacht en extreem dankbaar. Wel enorm spannend want ik heb 1 BBZ gehad en 3 miskramen voor mijn dochter geboren werd. Momenteel ben ik 5+4 en ik voel me enorm zwanger. 14/06 de eerste echo en ik ben enorm gespannen hiervoor 🍀
één jaar geleden
Reactie op Yvvv×
Wauw wat bijzonder! Dit lijkt wel wat op ons verhaal..
Wij waren al 1,5 j ...
Wat een fantastische nieuws! Zo prettig dat het dan toch vanzelf is gekomen. En ook nog dezelfde dag uitgerekend! Wanneer heb jij je eerste echo?
één jaar geleden
Reactie op Kooz1993
Ik merk dat ik zo onzeker word. De afgelopen 2 weken had ik menstruatie ach ...
Aahh niet zijn! Ik heb ook minder krampjes dan eerst, maar het zegt niks want je gevoel schommelt nou eenmaal. Kan je je verloskundige niet bellen? Ik had dus de 20e een afspraak, (5+1 week nu) en heb die kunnen vervroegen naar de 15e. Heb beide afspraken nu gepland staan.
één jaar geleden
Reactie op violet1994
Aahh niet zijn! Ik heb ook minder krampjes dan eerst, maar het zegt niks wa ...
Ja, ik heb contact opgenomen en zij zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken. Waarschijnlijk maak ik me ook druk om niks maar het voelt allemaal zo onzeker. De praktijk had niet eerder plek dan 28 juni.. Ik heb nu contact met een andere praktijk en zij maken echo's bij 7 of 8 weken dus dat zou dan volgende week of de week erop zijn. Dat is in ieder geval iets eerder..
één jaar geleden
Hier ook in spanning afwachten. 3e zwangerschap maar hopelijk eerste kindje. 2 miskramen gehad hiervoor. Nu 5+6 weken zwanger en volgende week de echo.
Vind het echt heel eng, m’n borsten zijn gevoelig en heb een echte darmen-buik.
(Schoon)-ouders en schoonzus weten al dat ik zwanger ben, vanwege eerdere miskramen. Die steun is erg prettig en zij duimen natuurlijk enorm mee op goed nieuws volgende week.
Hopelijk een goede echo en een kloppend hartje want het is zó welkom! ❤️
één jaar geleden
Reactie op Kooz1993
Ja, ik heb contact opgenomen en zij zeggen dat ik me geen zorgen hoef te ma ...
Doe vooral wat goed voelt. Ik snap je echt hoor. Ik had dus voor 20 juni een afspraak en ik werd helemaal gek, toen belde ik de verloskundige. Die heeft me echt gerust gesteld en zei dat ik 15e al kan komen, maarja of dat nut heeft weet je niet..
Ik probeer ook echt rustiger te worden, maar weetje; de natuur moet zijn werk doen. Als het niet goed gaat, dan is er blijkbaar iets niet goed, dus stoop je lichaam het af, hoe vreselijk we dat ook vinden. Bovendien gaat het in de meeste gevallen wél goed hè! 15% gaat niet goed, 85% dus wel!! ❤️
Verder: drink/ rook niet, drink veel water en fruit en groente, meer kan je niet doen. Je bent sowieso nu al een goeie moeder!!
Ik zing nu steeds tegen mezelf als ik me zorgen maak: ‘ik heb een lieve baby in mijn buik’, en dan ga ik praten tegen mijn baby. Ik zeg dat het sterk is en we dit samen gaan doen ❤️
één jaar geleden
Reactie op violet1994
Doe vooral wat goed voelt. Ik snap je echt hoor. Ik had dus voor 20 juni ee ...
Het is in elk geval toch 5 dagen eerder, dat is al iets minder lang wachten. Hoe ver ben je dan?
Het klopt inderdaad dat het de natuur is en je er geen invloed op hebt. Misschien denk ik over een paar weken wel dat ik blij had geweest als ik mij zo voelde. Ik heb nog wel erg gevoelige borsten dus helemaal symptoom vrij ben ik niet. Het is zooooooooo spannend!!
één jaar geleden
Reactie op Kooz1993
Het is in elk geval toch 5 dagen eerder, dat is al iets minder lang wachten ...
Ik ben pas 5+1 week, dus dan ben ik 6+2
één jaar geleden
Reactie op Kooz1993
Ik merk dat ik zo onzeker word. De afgelopen 2 weken had ik menstruatie ach ...
Het is ook een onzekere tijd in het begin! Misschien helpt het als ik vertel dat ik ook niet veel voel. Mijn menstruatie achtige krampjes zijn ook opgehouden.
Maar wij hadden vandaag een echo met 5+5 weken en dat zat helemaal goed! We hadden zelfs al een kloppend hartje ❤️
één jaar geleden
Wat een fantastische nieuws! Zo prettig dat het dan toch vanzelf is gekomen ...
Ja super fijn 💝 ik vond het altijd onzin om te zeggen gewoon niet ermee bezig zijn en dan zal het raak zijn. Door het mindere nieuws was ik deze ronde echt niet bezig met zou het wel gelukt zijn of niet.. en toen was het raak. Zit misschien toch een kern van waarheid in. Maar het is zo lastig om niet mee bezig te zijn als je iets zo graag wil..
Ik ben 27 juni voor echo aan de beurt. Zo lang wachten nog... jij?
één jaar geleden
Reactie op Kooz1993
Oh wat fijn voor jullie!! En inderdaad dat geeft me wel moed, had je lang l ...
Ik denk een weekje? En soms dat het wel meer dan krampjes werden, dat werd het me echt even te spannend. Nu af en toe een steekje, vooral als ik nies of moet hoesten of als ik te snel op sta ofzo
één jaar geleden
Hier helaas sinds gisteravond af en aan bloedverlies en menstruatie krampen, zijn bang dat het gaat afstoten 😔
één jaar geleden
Reactie op meowie
Ah meid, wat ontzettend naar… word je nog onderzocht?
Vind het lastig wat ik moet doen, we gaan morgen op vakantie en gisteren toen ik de VK belde over m’n buikpijn zeiden ze dat ze toch niks zullen zien op de echo. Pas als het afgestoten is. Het zet ook nog niet door dus vind t zo lastig.