1201 Reacties

één jaar geleden

Ik doe dus geen testen meer na die eerste 2. Weet nog dat ik bij mijn eerste zwangerschap voor moeders voor moeders met 8 weken bij de intakw moest testen voordat je mee gaat doen. Kreeg ik toch een vage streep. Ik kreeg daar echt stress van toen en mocht extra langs komen bij de verloskundige. Conclusie: niks aan de hand.

één jaar geleden

Reactie op Mar987

Ik doe dus geen testen meer na die eerste 2. Weet nog dat ik bij mijn eerst ...
Bedankt voor je berichtje! Geeft me toch wel weer een goed gevoel. Ik ga ook niet meer testen en wacht de echo maar met spanning af. Nog 9 dagen te gaan... hij is in ieder geval wel opgelost van 1-2 naar 2-3 en gaf al binnen 1 seconden zwanger aan. Er zal dus wel voldoende HCG in m'n lichaam zitten. Goed dat je mee deed met moeders voor moeders, na de eerste echo ga ik mij ook aanmelden. Vind het een heel mooi iets om vrouwen te mogen helpen.

één jaar geleden

Bedankt voor je berichtje! Geeft me toch wel weer een goed gevoel. Ik ga oo ...
Lieverds hoe moeilijk het ook is, ik zou echt stoppen met testen. Het geeft echt geen garantie. Ik had knallers en het is alsnog mis gegaan vorig jaar. Op een gegeven moment is het HCG zo hoog dat het niet snel meer afneemt ook al is het mis. Wij moeten gewoon heel veel geduld hebben voor de echo! Zo moeilijk, ik ben ook echt de dagen aan het aftellen.

één jaar geleden

29 juni heb ik mijn kennismakingsgesprek en de eerste echo. Ik kijk er zo naar uit maar merk dat de dagen tergend langzaam voorbij gaan. Het liefst wil ik allemaal dingetjes gaan kopen maar vind dit nog best wel spannend omdat we nog niks zeker weten. Daarnaast ben ik nog geen enkele keer misselijk geweest. En heb ik de ene dag nergens last van en de andere dag voel ik me ruk. Ik ben wel enorm emotioneel (nou hoeft dit niks te zeggen natuurlijk).We gaan uit van het beste maar toch is het nog moeilijk om vooruit te dromen. 💭 🍼👶

één jaar geleden

Reactie op meowie

Lieverds hoe moeilijk het ook is, ik zou echt stoppen met testen. Het geeft ...
Echt zo. Ik heb dus nooit knallers van testen gehad en bij mijn eerste is het wel goed gegaan. Nu ook geen knallers en "gewoon" weer afwachten of het ook weer goed mag gaan🙏🏼 Ik weet ook nog dat ik na die 7 weken echo even gerust gesteld was en dan moet je weer 4 lange weken tot de volgende afspraak wachten waarin je onzekerheid weer oploopt😅 Het zijn gewoon spannende tijden🤞🍀

één jaar geleden

Het lijkt wel of het nooit volgende week donderdag wordt voor de eerste echo…. M’n hoofd (ikzelf dus eigenlijk) maakt me helemaal gek. Mega angst dat het niet goed zit, en aan de andere kant super bang voor een tweeling (dat klinkt heel ondankbaar ik weet het) eerste bevalling was verschrikkelijk, kindje bijna kwijt, spoedkeizersnede dus dit wordt sowieso een geplande keizersnede, zo’n angst ook daarvoor. Zoontje is nogal ruw naar andere kindjes voel me daardoor een slechte moeder (dank aan juffen van psz en hormonen) M’n eerste zwangerschap zijn er zoveel verschrikkelijke dingen gebeurd dus nu weer angst dat ik dierbaren ga verliezen en dat soort dingen. Vind ook dat ik daardoor niet de moeder was die ons zoontje verdiende ook al weet ik ergens diep van binnen dat ik echt het beste gaf wat ik kon. Vandaar denk ik ook de angst voor een tweeling, ik wil niet dat hij nog een keer veel in moet leveren. Had dit zelf niet zo erg verwacht, na m’n bevalling en alles ook hulp gehad en was zo ontzettend blij (en nog steeds) toen ik zwanger bleek te zijn. Of het nou de hormonen zijn of de onzekerheid ik weet het niet maar gek word ik er af en toen van…..

één jaar geleden

Reactie op N1007

Het lijkt wel of het nooit volgende week donderdag wordt voor de eerste ech ...
Allereerst, je bent echt geen slechte moeder. Je doet je best en je bent er mee bezig, meer kun je echt niet doen. Ik heb zelf ook een behoorlijk actieve zoon die flink ruw kan zijn, ik merk op de psz ook dat er sommige dames zijn die een voorkeur hebben voor baby's of hele rustige kindjes en anderen die zo'n actief kind juist fantastisch vinden. Het is natuurlijk wel belangrijk om te proberen je zoon te leren wanneer het ruw kan en wanneer het rustig moet ik voorbereiding op de baby. Verder zou ik je aanraden om een psycholoog te zoeken om de heftige dingen in je zwangerschap te kunnen verwerken. Of ze op z'n minst alvast te bespreken met je verloskundige. Het is echt geen onzin hoe je je voelt, je angst is heel erg logisch! Het is denk ik heel goed om daar wat begeleiding bij te hebben. Ik vind het ook niet ondankbaar klinken dat je bang bent om een tweeling te krijgen, dat vraagt gewoon enorm veel van je en je hebt al meer moeten geven dan je eigenlijk in je had, voor je zoon. Mocht je toch in verwachting zijn van een tweeling dan komt het ongetwijfeld goed, maar het vraagt denk ik wel wat oefening om de aandacht te kunnen verdelen. Je kunt dit!

één jaar geleden

Hoihoi! Ik ben tussen 3 en 5 februari uitgerekend. Morgen eerste echo.

één jaar geleden

Ik ben 7 februari uitgerekend en heb 21 juni de eerste echo! Ik ben morgen 6 weken ❤️

één jaar geleden

Hormonen kunnen je echt emotioneel labiel maken, zeker de eerste maanden als je hormonen door het plafond gaan. Had toevallig eergister ff een nare emotionele bui waarin alles me een beetje aanvloog en een beetje paniekerig voelde. Mijn vriend heeft me weten gerust te stellen met dit eerste 3 maanden weetje☺️ Dat luchtte zo op dat het daarna ook wel weer wegtrok. Jouw angsten zijn ook niet op niets gebaseerd met al je vorige ervaringen. Kan me voorstellen dat dit nu weer opleeft bij deze zwangerschap. Hopelijk kan je er goed over praten met mensen in je omgeving en anders kan ik de POP poli aanraden. Heel fijn om een vinger aan de pols te hebben vanuit professioneel oogpunt. Ik heb er bij mijn eerste zwangerschap gebruik van gemaakt en alleen al dat ik het wist dat ik er op terug kon vallen deed me zo goed dat ik er weinig gebruik van heb hoeven maken🙏🏼. En laten we elkaar alsjeblieft niet gek maken met hoe je je zou moeten voelen tijdens een zwangerschap. 10 - 20% voelt zich helemaal niet fijn tijdens het zwanger zijn en het wordt er niet beter op als dat in combinatie met schaamte, schuldgevoel en in stilte gaat. Beetje lief zijn voor elkaar en alle emoties mogen er zijn. Dikke knuffel, hopelijk voel je je gauw weer wat beter🫂 En ps.: moet er ook niet aan denken dat ik zwanger ben van een tweeling hoor🤣🤯

één jaar geleden

Dames, ik opeens best wel heftige krampen en bruin bloed verlies en zelfs beetje bloed in de wc na het plassen. Uit werk direct naar huis gegaan omdat ik in paniek raakte. Nu wil ik de verloskundige bellen maar deze zijn alleen voor spoed te bereiken, zouden jullie dit zien als spoed? Ik maak me echt heel erg zorgen namelijk

één jaar geleden

Dames, ik opeens best wel heftige krampen en bruin bloed verlies en zelfs b ...
Wat naar zeg… zeker spoed nummer bellen!

één jaar geleden

Bellen!!!

één jaar geleden

Ik zou zeker bellen!!

één jaar geleden

Lief dat jullie allemaal direct reageren❤️❤️ Ik heb in plaats van de vk mijn gynaecoloog gebeld. Die zegt dat ik me voorlopig geen zorgen hoef te maken aangezien het bruin bloed is en het ook niet lijkt door te zetten. Het bloeden is al afgenomen, nu alleen bij afvegen heel licht bruin/roze. Vooral erge buikkrampen. Mag het spoednummer bellen als het bloeden erger/roder wordt of ik de krampen niet meer aan kan. Verder moet ik helaas een week afwachten aangezien ze bij 6 weken nog niks zien op de echo. Wat is dit een rollercoaster, gelukkig kon ik weg van werk aangezien m'n leidinggevende al weet van m'n zwangerschap.

één jaar geleden

Oh wat schrikken zeg en dat wordt zo wel een extra spannende week zo voor je. Hopelijk blijft het hierbij🤞🍀

één jaar geleden

Oh meiden ik heb morgen mijn echo (6 +1 vandaag denk ik) vind het zo bizar spannend ik hoop echt dat alles goed is

één jaar geleden

3 februari uitgerekend, heb pas 26 juni mijn echo 🤐

één jaar geleden

Reactie op violet1994

Oh meiden ik heb morgen mijn echo (6 +1 vandaag denk ik) vind het zo bizar ...
Dat is al vroeg! Hopelijk kun je al een kloppend hartje zien

één jaar geleden

Lief dat jullie allemaal direct reageren❤️❤️ Ik heb in plaats van de vk mij ...
Hopelijk is alles goed! Dat ze met 6 weken niks zien klopt niet. Hier met 6+2 een kloppend hartje!