1003 Reacties

10 maanden geleden

Reactie op Jolanda 2501

Lees op andere topics veel dat testen niet oplopen enz. En de bijbehorende ...
Ik had toen meerdere clear blue testen met weken indicator. Heb toen wel meerdere keren getest en zag hem toen oplopen. Als je daar kracht uit haalt en het het wachten makkelijker maakt voor jezelf why not? Je doet er niemand pijn mee lijkt me.

10 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Gisteren een informatieavond gehad over de bevalling etc. Ik merk dat ik ...
Oh herkenbaar. Ik weet ook gewoon niet zo goed wat te verwachten en stop nu denk ik nog.maar een beetje m'n kop in het zand. Lukt alleen binnenkort niet meer met geboortewensen bespreken, zwangerschapscursus en een rondleiding in het ziekenhuis komende weken. Heel praktisch heb ik deze vraag ook op de p.o.p.poli neergelegd. 😅 Ben met hen nu bezig een preventieplan te schrijven wat ook gedeeld kan worden.met verloskundige/ziekenhuis/kraamzorg ed.

10 maanden geleden

Zijn er nog die al beginnend talg/vocht verliezen uit hun tepels? Lijkt mij zo vroeg? (30+4 nu) bij de eerste nooit gehad tijdens de zwangerschap. Op zich wel positief want dan zal de borstvoeding misschien sneller op gang komen? Maar ik hoop dat dit geen teken kan zijn voor een extra vroege bevalling. Bij de eerste ver overtijd gegaan met uiteindelijk keizersnede en heb nu al signalen die ik bij de eerste nooit heb gehad (deze ligt al goed en laag, eerste lag pas met 38 weken niet meer in stuit en tot op de bevalling heel hoog. En nu dus al beginnende melkproductie...

10 maanden geleden

Reactie op karien84

Zijn er nog die al beginnend talg/vocht verliezen uit hun tepels? Lijkt mij ...
Ik heb hier en beetje last van bij mijn ingetrokken tepel. Het is niet mega veel en lek ook niet dus zie er verder niks achter. Nu is het wel mijn eerste kindje dus is alles nog nieuw..

10 maanden geleden

Reactie op karien84

Ik had dit al bij week 26, volgens mijn verloskundige kan dit al vanaf week 16 en hoef ik mij nergens zorgen om te maken!

10 maanden geleden

Reactie op melissilvain

Ik had toen meerdere clear blue testen met weken indicator. Heb toen wel me ...
Dat is zo hoor, ik was gewoon benieuwd... misschien was ik gewoon lekker naïef. Ieder moet doen wat zelf goed voelt.

10 maanden geleden

Reactie op karien84

Kon geen kwaad volgens mijn VK, ik heb het sinds week 26/27

10 maanden geleden

Reactie op Jolanda 2501

Ik heb ook vaker getest. De eerste was zo licht van kleur, kon het amper geloven. (Het duurde ook even voordat we zwanger waren) Ik ben na 1,5 week gestopt met testen, ze bleven licht. (Ik testte niet dagelijks, maar elke 2 a 3 dagen). Ik belde met 5,5/6 weken de verloskundige.

10 maanden geleden

Vanavond mogen wij ons meisje weer zien voor de 30w groeiecho 🥹❤️ benieuwd of ze nog steeds “te groot” is

10 maanden geleden

Vanmiddag een echo vanwege placenta previa. Hoop zo dat hij verschoven is en we gewoon vaginaal en thuis kunnen bevallen...

10 maanden geleden

Reactie op Jolanda 2501

Wij hebben ook meermaals getest. De testen waren veel te licht en de digitale clearbleu gaf te weinig weken aan. Uiteindelijk door fertiliteit een bloedname gekregen om te kijken hoe of wat en de HcG was toch goed voor de termijn en daarna niet meer getest.

10 maanden geleden

Wij hebben vandaag ook nog even mogen spieken, alle controles waren goed. Over 2 weken weer een groeiecho. Moet nu alleen ijzer bij slikken, hemoglobine was wat aan de lage kant.

10 maanden geleden

Reactie op Jolanda 2501

Vanmiddag een echo vanwege placenta previa. Hoop zo dat hij verschoven is e ...
ik hoop het ook voor je 🙏🏽 bij mij gaan ze het bij 32 weken pas weer controleren maar moet sowieso in het ziekenhuis bevallen.

10 maanden geleden

Reactie op Jolanda 2501

Vanmiddag een echo vanwege placenta previa. Hoop zo dat hij verschoven is e ...
Gelukkig voldoende opgeschoven! We gaan lekker thuis bevallen!!!

10 maanden geleden

Ook wij hadden vandaag de groeiecho ivm vermoeden te grote baby maandag. Groeiecho zag er heel goed uit. Was juist soms iets minder hoog binnen het gemiddelde dan eerst.🤣 Buikje en beentje prima. Hoofdje konden ze niet meten want die lag al te diep, maar die is dan meestal ook goed gaven ze aan. Toch wel fijn zo'n geruststelling. 35 weken weer liggingsecho.

10 maanden geleden

Hoi Dames, ik ben mezelf aan het oriënteren op een nieuwe zorgverzekering. Er is een ding wat ik niet goed begrijp, De aanvullende verzekering voor zwangerschappen is vaak - de eigen bijdrage voor de kraamzorg (5,10 euro per uur) - dekking bij ziekenhuis bevalling Als je een medische ziekenhuis bevalling indicatie hebt dan betaal je sowieso toch geen eigen risico? Dus dan zou je alleen die extra aanvullende verzekering gebruiken voor de eigen bijdrage van de kraamzorg? Ik weet dat er een zorgverzekeringstopic is, maar het duizelt me een beetje..

10 maanden geleden

Reactie op OceanMommy

Hoi Dames, ik ben mezelf aan het oriënteren op een nieuwe zorgverzekering. ...
Bij mij zijn er nog meer die vergoed worden. Deel van bedrag bij aanschaf van Borstkolf, stuk van een zwangerschapscursus, kraampakket en extra fysio waaronder bekkenfysio. Dit verschilt per verzekering, maar hierom houd ik wel aanvullend.

10 maanden geleden

Reactie op OceanMommy

Hoi Dames, ik ben mezelf aan het oriënteren op een nieuwe zorgverzekering. ...
Ik heb gekozen voor cz aanvullend basis. Eigen beidrage kraamzorg en poliklinische bevalling vergoeden hun.

10 maanden geleden

Net terug van de echo. Kleine meid heeft besloten dat ze na 30 weken toch ineens liever in stuit wilde liggen, dat heeft ze dus nu ook gedaan 🤪 resulteert in dat ik haar vandaag dus anders voelde als anders, wat nu dus logisch is. Verder groeit ze prima op haar curve! Ze schatten haar zo rond de 3200gr bij de geboorte.

10 maanden geleden

Reactie op karien84

Ik heb t ook, al paar weken. Ben nu 30+2.