1003 Reacties
10 maanden geleden
Lieve allemaal, de beste wensen voor 2024! Het jaar waarin we mama worden. (Over +- 8 weken maar liefst!!!!!) Hihi dikke virtuele knufkus en geniet van al het lekkere eten!
10 maanden geleden
Reactie op dropmentos
Haha ja dat gebeurt dus niet want er is geen ruimte meer 🤪
En toen er nog ...
Ah, sorry. Is anders met 2 natuurlijk. Ze voelen igg warmte! En kunnen ook licht/donker onderscheiden, en horen jou en de mensen om je heen tegenwoordig ook 🤭
10 maanden geleden
Reactie op 128Annee
Hi meiden,
Ik ben nieuw op het forum. Ik ben Anne, 29 jaar en momenteel in ...
Hi Anne, wat leuk! Ik ben ook zwanger van ons eerste kind en uitgerekend op de 22e (ook een jongetje) 😊
Sinds ik de 32 weken heb aangetikt houdt ik flink vocht vast. Hebben jullie daar ook last van? De hele zwangerschap nog niet gehad en nu zijn mijn handen, voeten en gezicht helemaal puffy. Bloeddruk is nog wel oké dus hoef me volgens mij geen zorgen te maken, maar charmant is het niet. 😄
10 maanden geleden
Reactie op Picasso24
Hi Anne, wat leuk! Ik ben ook zwanger van ons eerste kind en uitgerekend op ...
Hello!
Wat gezellig. Hier ook de 22ste en een jongen 💙
En ook ik houd sinds kort vocht vast ja 😪 De charme is er nu wel een beetje van af inderdaad 😂 vooral gezicht is niet chil. Iedereen vraagt als subtiel ‘hoe voel je je’. Zie er niet uit.
Ik ben nog niet klaar met de zwangerschap. Maar merk wel dat ik vaker denk van het is prima als het zover is 😜 Een proces laten we maar zeggen..
Maar ben heel benieuwd wanneer de baby zich gaat melden . Bij de vorige drie dagen eerder, dat vind ik een mooi streven 😜
10 maanden geleden
Ik ben nu 31+4 zwanger van een meisje 🩷 en hou sinds +/- 25 weken al vocht vast en wordt alleen maar erger 😅 vooral mijn voeten en kuiten. Ik pas met veeeeel moeite nog net Uggs een maat groter dan ik had. Sinds week 19 al last van carpaal tunnelsyndroom, dus tintelende handen 🙈. Ik lig momenteel met de voetjes omhoog tegen de muur in bed, dat is het enige wat nog een beetje helpt. Verder heb ik gelukkig heel weinig klachten gehad, zo ben ik bijvoorbeeld totaal niet misselijk geweest en heb ik weinig last van mijn bekken 🤞
10 maanden geleden
Aaah zo blij! We hebben de 32 weken gehaald 🥰
Elke dag langer is beter, maar als de dames spontaan besluiten dat ze er genoeg van hebben, is het oke. We zijn de nicu voorbij! Heb mijn ascal uitgeteld klaar liggen als een soort adventskalender hahahaha, als die op is, is het week 36 en is er sowieso een datum bekend waarop ze gaan komen.
En het kan zeker nog 4 weken duren (en die 4 weken gaan een partijtje zwaar worden, aangezien ze nu al samen ruim 7 pond wegen) maar het is voor ons echt een geruststelling dat we in ieder geval over de 32 weken heen zijn 😊
10 maanden geleden
Hallo allemaal, wat leuk, een specifieke kletsgroep! Gelukkig 2024 voor jullie allemaal, en écht steeds dichter bij nu.
Wat een speciaal jaar!
Ik woon in Nieuw-Zeeland, en het is hier nu rond de 33 graden. Ben giga blij met m’n zwembadje kan ik je vertellen!
Zover geen symptomen/ klachten. Ik ben 29 februari uitgerekend van de eerste (sex unknown) en…. giga aan het nesten (van verven tot alles uitzoeken). Echt zo’n zin dat die kleine komt! Ben zo dankbaar dat deze app bestaat en m’n vriendin allemaal Nederlandse tijdschriften en boeken heeft gestuurd. Voelt vertrouwd denk ik..
Anyway, iedereen het beste met de laatste loodjes.
Veel liefs uit Nieuw-Zeeland.
10 maanden geleden
Hoi dames. Ik ervaar de laatste weken als echt zwaar. Een peuter thuis, bekkenklachten en een verhuizing achter de rug. 3 wekjes tot mijn verlof en ik kan niet wachten. In de tussentijd moet ik van alles regelen voor de baby & kraamperiode. Ons babykamer moet nog geverfd worden. 🤷♀️Gelukkig met een peuter hebben wij van alles thuis liggen, mocht de baby eerder komen. Ben die zo laat met alles is 😅?
En... hoe is het met jullie?
10 maanden geleden
Zijn jullie voor een tweede naam gegaan? Waarom wel, waarom niet? Ik heb hier discussies over met mijn man. Hij vind het onzin gezien we niet dopen, ik vind het een soort eerbetoon (zou haar willen vernoemen naar mijn moeder en schoonmoeder)
10 maanden geleden
Reactie op N1a
Hoi dames. Ik ervaar de laatste weken als echt zwaar. Een peuter thuis, bek ...
Hier ook nog weinig gedaan in de babykamer. Wij hebben al een tweeling van 2 en hebben dus het meeste wel al in huis. De baby slaapt zeker het eerste halfjaar bij ons op de kamer dus de babykamer heeft voor mij ook niet zo'n haast
10 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Zijn jullie voor een tweede naam gegaan? Waarom wel, waarom niet? Ik heb hi ...
Onze kinderen hebben geen tweede naam. Wij zien er niet echt de meerwaarde van in, hoe vaak gebruik je zo'n naam nu? Ook willen we niet de verwarring creëeren dat onze kinderen gedoopt zijn. Eerbetoon en vernoemen is in onze families ook niet gebruikelijk en voor ons persoonlijk ook niet belangrijk
10 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Ja, zelfs 3 🤣 We wilde 2 ivm vernoeming, maar 4 baby's gaan er wss niet komen dus als we beiden kanten van de familie willen vernoemen met de familienaam dan dus meer. We wilden graag de roepnaam/eerste naam vrij kiezen wat wij mooi vinden.
10 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Ja, zelfs 3 🤣 We wilde 2 ivm vernoeming, maar 4 baby's gaan er wss niet ko ...
Oh en als leerkracht heb ik wel eens met de kinderen onderzoek gedaan naar vernoemingen /familienamen. Vinden de kids in groep 3/4 echt fantastisch en machtig interessant.
10 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Ik wel. Ik ben mijn broertje helaas verloren toen hij 4,5 maand oud was (zelf was ik toen 6 jaar). Daarna wel nog een zusje gekregen. Haar 2e naam is een combinatie van hun namen. Dat vind ik zelf een mooi eerbetoon.
10 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Ja, mijn man wilde dat juist graag, beide dames krijgen de naam van onze moeders.
Ik vond het niet nodig, maar het boeide me eerlijk gezegd ook niet genoeg om er een discussie van te maken. Vind het ook niet erg ofzo. Heb wel gevraagd of we dan wel de naam die op de E eindigt de naam van mijn moeder te geven, in plaats van zijn moeder, aangezien die ook met een E begint. Vond ....e E..... niet fijn uitspreken. Dat vond hij gelukkig prima :)
10 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Ja wij wel bij de eerst en straks hopelijk bij de tweede ook 🙏🏻
3 namen zelfs 🙈
Onze eerste is vernoemd naar beide opa’s (roepnaam niet).
De tweede willen we vernoemen naar de oma’s.
10 maanden geleden
Wij wel 3 voornamen, maar onze kinderen worden wel gedoopt. Maar desondanks zouden we alsnog 3 namen geven (naam peter en meter) omdat hoewel mijn eigen naam een unieke schrijfwijze heeft, was er bij onze apotheek nog iemand met dezelfde voor- én achternaam klant en konden ze zien op basis van de 2de naam welke medicatie voor mij waren klaargemaakt.
10 maanden geleden
Voor wie in een uniform werkt, zo ontzettend onhandig dat daar geen positiebroeken voor bestaan... nu een paar maten te groot aan, maar het ziet er niet uit en zakt de hele tijd af. Echt aan het aftellen tot mijn verlof!