244 Reacties

9 maanden geleden

Zijn er vrouwen die weten wanneer een verloskundigen gaat kijken naar je ontsluiting? Ik heb donderdag weer een afspraak dan ben ik bijna 38 weken

9 maanden geleden

Volgens mij kijken ze daar niet op voorhand naar als er niks aan de hand is qua weeën of gebroken vliezen. Of je moet 40+ zijn.

9 maanden geleden

Reactie op Claudiia1991

Volgens mij kijken ze daar niet op voorhand naar als er niks aan de hand is ...
Ah oké ik heb alleen heel erg veel harde buiken

9 maanden geleden

Reactie op babywish96

Ah oké ik heb alleen heel erg veel harde buiken
Dan gaan ze (voor zover ik weet) geen ontsluiting voelen. Echt alleen als er echt weeën zijn.

9 maanden geleden

Reactie op babywish96

Zijn er vrouwen die weten wanneer een verloskundigen gaat kijken naar je on ...
In principe alleen als je belt omdat je (regelmatige) weeën hebt.. een vriendin van mij was op den duur met 40.6 ofzo bij de VK voor gewone controle en toen vroeg VK wel zal ik eens kijken en toen had ze al 5 cm zonder ook maar iets te hebben gevoeld 😂 maar dat zullen ze vast niet zomaar doen..

9 maanden geleden

Reactie op babywish96

Bij alle 3 mijn vorige bevallingen pas zodra ik regelmatige weeen had. Daarvoor zijn de checks bij de vk echt enkel de reguliere checks, die je op deze termijn wel elke week hebt

9 maanden geleden

Reactie op Mamof4

Bij alle 3 mijn vorige bevallingen pas zodra ik regelmatige weeen had. Daar ...
Bij ons is het tot de bevalling elke 2 weken controle. Hebben meer dat?

9 maanden geleden

Reactie op Ms31

Ik heb/had afspraken in week 35, week 37 (nu), week 39 en week 40 moet nog gepland worden. Moet wel zeggen dat ik in Zweden zit en hier iets anders kan gaan dan in NL. Je bevalt ook standard in een ziekenhuis of in een beval afdeling/kliniek naast het ziekenhuis. Dus als er iets is, maar je daar nu naar toe bellen voor checks.

9 maanden geleden

Reactie op babywish96

Ik heb komende donderdag een afspraak waarbij ze ook gaan toucheren, maar dat is omdat ik waarschijnlijk wordt ingeleid. Dus een andere situatie dan normaal. Als ik 'normaal' zou bevallen, weet ik niet of ze dit ook al zouden doen. Ik ben dan 37 weken zwanger

9 maanden geleden

Reactie op Ms31

Oh das gek, ik had tm vandaag (37 week) om de week en vanaf nu elke week tm de bevalling.. ik dacht dat dat ‘algemeen’ was 🫣

9 maanden geleden

Reactie op Pdw91

Oh das gek, ik had tm vandaag (37 week) om de week en vanaf nu elke week tm ...
Ja ik ook, mijn vorige afspraak was 3 weken terug en nu om de 2 dan.

9 maanden geleden

Vandaag controle verloskundige in ziekenhuis (want medisch). Bloeddruk is nog heel keurig gelukkig. Maak me er toch druk om door pre eclampsie bij vorige zwangerschap. Kleine kort bekeken. Mannetje had zijn grote teen te pakken en hield hem bij zijn mond. Vandaag 37.3 en het begint nu wel allemaal spannend te worden. Ik ga sowieso bevallen via een keizersnede. Er is al een datum bekend en mocht de kleine zich eerder melden dan is het evengoed een keizersnede. Gister de hele middag en nacht menstruatiepijn gevoelt. Kleine is nog niet volledig ingedaald.

9 maanden geleden

Reactie op MelissaTwinmom

Vandaag controle verloskundige in ziekenhuis (want medisch). Bloeddruk is n ...
Fijn dat je bloeddruk goed is! Hoe gaat het met de krampen? Ik ben ook 37+3 en merk dat ik het ook spannend vind, en er ook wel klaar mee begin te raken 😂

9 maanden geleden

Reactie op MelissaTwinmom

Vandaag controle verloskundige in ziekenhuis (want medisch). Bloeddruk is n ...
Idd fijn dat je bloeddruk gewoon goed is! Zeker als je de vorige keer pre eclamsie had. Ik snap dat je je dan zorgen maakt. Maar hopelijk blijft alles goed gaat 🤞🏽 En komt je zoontje snel gezond op de wereld 😊

9 maanden geleden

Net ook afspraak in het ziekenhuis gehad. Bloeddruk weer te hoog, wacht nog op urine uitslag. Maar er is een kans dat ik vandaag opgenomen moet gaan worden of anders waarschijnlijk volgende week. Toch allemaal sneller dan gedacht want ben nu pas 37 weken. Ik vind het maar spannend.

9 maanden geleden

Reactie op Mariska80

Net ook afspraak in het ziekenhuis gehad. Bloeddruk weer te hoog, wacht nog ...
Oh wat spannend inderdaad. Word je ingeleid ivm risico op zwangerschapsvergiftiging of weet je dat nog niet? Veel sterkte en succes! Ik heb straks een afspraak in het ziekenhuis en dan horen we of en wanneer ik waarschijnlijk word ingeleid. Vind het ook allemaal maar spannend 😳

9 maanden geleden

Reactie op Sissaa

Oh wat spannend inderdaad. Word je ingeleid ivm risico op zwangerschapsverg ...
Ja, als mijn urine niet goed is, dan gaan ze inleiden vanwege zwangerschaps vergiftiging. Als het wel goed is nog, dan kunnen we nog tot maandag aankijken, maar daarna misschien toch ook al inleiden ergens volgende week. Was sowieso voor andere redenen al gepland voor 39 weken, maar de kans wordt nu groot dat het al eerder moet. Ergens niet zo erg maar baal wel als ik met de inleiding in het ziekenhuis moet wachten tot het op gang komt, want dat kan best wel een aantal dagen duren🙈

9 maanden geleden

Reactie op Mariska80

Net ook afspraak in het ziekenhuis gehad. Bloeddruk weer te hoog, wacht nog ...
Oww dat is wel heel spannend jaa!

9 maanden geleden

Ik ging een uurtje op bed liggen want ik ben zo moe, en m’n lichaam smeekt echt om rust. Kom ik beneden staat m’n partner (die ziek thuis is) het huis op te ruimen. “Ja zag dat je een zware dag had vandaag”. Even een ode aan de man!

9 maanden geleden

Aaaahh!! Ik kan niet meer wachten haha! Ben klaar met het zwanger zijn en ben zo benieuwd naar haar 🥰🥹. Af en toe last van kleine krampjes maar niet eens zo heftig (zoals tijdens de menstruatie). Stiekem een klein beetje jaloers op iedereen die al geboortes posts! Het wachten kan ook nog gewoon maar een dag zijn of juist 3 weken haha 😅