9 Reacties
4 maanden geleden
Herkenbaar uit de eerste weken. Hier helpt het om haar op de zij te leggen met verzorgen. Zing nu ook veel liedjes met gebaren met haar, zoals klap eens in je handjes en hoofd schouders knie en teen. Merk dat ze daardoor meer ontspanning heeft. Misschien dat 't voor jouw zoontje ook werkt?
4 maanden geleden
Herkenbaar uit de eerste weken. Hier helpt het om haar op de zij te leggen ...
Dank voor de tips! En als je haar op d’r zij legt, dan strek je het armpje dat “boven” op het lijfje ligt? Ik doe inderdaad ook weleens met handje naar voetje en dan proberen te strekken maar met een natte washand/bloot kind is dat ook niet altijd even handig 😆
4 maanden geleden
Misschien dat je er buiten het schoonmaken om een spelletje van kan maken. Ik stretch als hij op mijn dijen ligt zijn armen omhoog (en roep: Joepie!) en daarna beiden over zijn borst, zoals in de afbeelding. Het is van een kalender van een babyfysio, waar allerlei weetjes en oefeningen in staan, sowieso een leuke tip!
4 maanden geleden
Reactie op Nona Rebelle
Misschien dat je er buiten het schoonmaken om een spelletje van kan maken. ...
Wow wat leuk! En wat een goede tip. Onze dochter heeft namelijk ook dat ze haar armen niet wil strekken en ik altijd beetje moet forceren. Dit ga ik doen leuk 🥰
4 maanden geleden
Reactie op D_90
Dank voor de tips! En als je haar op d’r zij legt, dan strek je het armpje ...
Klopt, dan is haar lijfje al meer ontspannen. Plus inderdaad 't juichen, mooie aanvulling! Ik probeer 't vaak ook net liedjes te doen, om een soort voorspelbaarheid te creëeren. Ga maar na, als iemand je arm zo ineens omhoog doet, zonder dat je 't aanvoelt komen, is best gek als baby 😅
4 maanden geleden
Herkenbaar! Bij ons is het in fases haha. Ene keer laat hij het toe en de andere keer niet. Wij leggen hem dan op zijn buikje op het aankleedkussen en dan strekt hij zijn armen vanzelf en drukt zich iets omhoog waardoor wij zowel zijn nekje en zijn oksels goed kunnen schoonmaken. Hij vindt dit helemaal niet erg dan. Wellicht dat dat helpt (als je kindje tummy time niet erg vindt ofc).