13 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op Ilsvpk
Wij zijn langzaam aan het uitbereiden wat eten betreft, dus steeds meer hap ...
Ah oke. Zelf nooit gedaan vaak zit er extra suiker in vandaar dat ik dat zelf niet wilde. Uiteindelijk met 6 maand met brood begonnen iets langer gewacht. Ik geef nog steeds alleen melk oudste slaapt inidergeval gewoon door als dat een reden zou kunnen zijn de jongste inmiddels ook 16weken 19.00 tot 06.00 ongeveer. Maar verder qua fles of speen zou ik gewoon even wat proberen een speenmaat groter zou kunnen. Sommigen geven het ook vanaf een bordje dus met een lepel
5 maanden geleden
Wij voegen sinds kort een keer per dag wat rijstbloem toe aan de bv (opgebouwd met een halve theelepel per keer). Nu geven we het om de dag. Dr brown fles met speen 2 werkt goed voor de papfles.
4 maanden geleden
Waarom kiezen jullie voor wel/geen papfles? Ik twijfel of ik een papfles wil gaan geven of niet. Ze slaapt 鈥榮 nachts van 20.00 tot 7.00, dus dat zou voor ons geen reden zijn om het te doen. Ik lees overal dat het eigenlijk niet nodig is, maar vraag mij af of het toch niet handig is om zo langzaam aan granen te wennen.
4 maanden geleden
Reactie op Maris97
Waarom kiezen jullie voor wel/geen papfles? Ik twijfel of ik een papfles wi ...
Wat ik lees op het voedingcentrum kan je de pap afwisselen met brood al heeft brood wel de voorkeur. De reden dan je een papfles geeft is om de darmen te laten wennen aan vezels. Het word ook geadviseerd om met een lepel te geven zodat ze wennen aan de mondbewegingen. Dit is weer goed voor de spraakontwikkeling van je kindje. Dit is even beknopt. Mocht je meer willen weten heb ik hier de link.
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/zwanger-en-baby/van-welke-melk-kan-ik-pap-maken-voor-mijn-baby-.aspx
4 maanden geleden
Reactie op Clash
En merk je iets aan je baby dat ze pap krijgt?
We doen het nu een week en ze heeft twee keer diarree gehad (maar dus niet de hele tijd). Dus de darmen worden wel aan het werk gezet! Ze is tevreden en vrolijk, dus ik maak me geen zorgen. Maar ik houd het wel in de gaten.
P.s. Wij kregen het advies om papflessen te geven omdat onze dochter van groeicurve -1 richting -2 dook. We kiezen voor de fles ipv met een lepel omdat de pap nu nog veel te vloeibaar is.