16 Reacties

3 maanden geleden

Ik doe vers. Maar ga ook af en toe een potje aanbieden. Als we dan weg zijn en onverwacht eten ofzo, dan kan ze een potje eten. De reden dat ik vers doe is eigenlijk het gemak. Ze krijgt alle groente die bij ons over is 🥲 of ik koop een groente en die moeten wij dan eten 😂

3 maanden geleden

Potje heeft mijn dochter altijd geweigerd. Ik ben daarnaast voor vers eten. Ik denk dat ze dan sneller ons normale eten zullen eten. Meer structuur in het voedsel en de echte smaken. Wij maakten voor onze dochter eigenlijk al snel wat we voor onszelf maakten maar dan zonder zout en pureren of kleiner snijden. Dit ga ik ook met onze zoon doen.

3 maanden geleden

Wij doen het allebei maar vooral vers. Ik hoop dat hij hiermee sneller aan smaken went en voor mijn idee is vers toch net wat beter. Maar af en toe een potje is toch ook wel zo makkelijk, vooral met meenemen. Fruit doen we eigenlijk bijna alleen maar vers bedenk ik me, dat is net wat makkelijker dan z'n avondeten

3 maanden geleden

Ik heb nu wat potjes zodat ik die kan gebruiken om haar voeding in te bewaren. Gezien ze straks ook gewoon vlees en vis mag, maak ik dan gewoon van wat wij eten een hapje. Wat dan over is doe ik in de vriezer in een potje 😊

3 maanden geleden

Reactie op Roambr

Ik doe vers. Maar ga ook af en toe een potje aanbieden. Als we dan weg zijn ...
HAHAHA! Je laatste zin. 🥲 Hadden wij laatst ook met bijvoorbeeld courgette. Die eten we eigenlijk zelden. 😂

3 maanden geleden

Uhm om de reden dat ik zelf ook geen groente uit een potje wil 🙈

3 maanden geleden

Ik deed bij mijn oudste eeeste vers toen hij gewend was en k gemend heb heb ik af en toe een potje aangeboden als ik te laat was van werk of onderweg ergens is veel makkelijker we probeerde wel altijd de Biologische potjes te geven dan. Je kan ook verse potjes invriezen en of potjes kant en klaar vers bestellen die ook nog eens biologisch zijn. Nu bij mijn zoontje van bijna 6 maanden gaan de hapjes wat langzamer hij krijgt nog oefenhapjes nog geen volledige potje als die beter gaat dan ga ik pas potjes maken van verschillende groenten voor nu bied ik een per keer sommige gaan niet echt van harte zoals doperwten en broccoli.

3 maanden geleden

Wij doen potje. Uit gemak. We werken allebei fulltime, zijn net verhuisd en zitten nog middenin een verbouwing. Huishouden moet ook gebeuren en schoonfamilie komt (helaas 🥲) wekelijks over de vloer. Als ik dan even een uurtje voor mezelf heb, wil ik graag even bijkomen van alle hectiek ipv in de keuken te staan. Als we zelf groenten eten die hij ook mag/lust, krijgt hij dat natuurlijk

3 maanden geleden

Vers! Maar ik maak het van te voren en vries het in. Wij geven nu nog oefenhapjes dus is best snel en makkelijk te bereiden. Ik vind koken leuk en is ook niet zoveel moeite voor mij. Dat helpt wel! Potjes zullen we voor onderweg wel eens gebruiken of uit noodzaak.

3 maanden geleden

Een mix! Vers maken van wat er in huis is, potje voor wat we nooit eten (pastinaak etc). En voor het gemak liggen er altijd 2 en neem ik er altijd 1 voor de zekerheid mee in de luiertas.

3 maanden geleden

Vers als we thuis zijn of kunnen anticiperen op bijvoorbeeld bezoek etc. Potje nog niet gedaan maar zouden we bijvoorbeeld doen bij dagjes weg of als er geen tijd meer is om te koken. ☺️

3 maanden geleden

Ik maak ook vers. Maar op vakantie heeft hij potjes gehad. Vindt het alleen lastig in te schatten hoe de ijsblokjes, zoontje krijgt er vanaf morgen 5, zich verhoudt t.o.v. een potje.

3 maanden geleden

Ik maak de oefenhapjes zelf, met ijsblokjes. Maar ik vraag me af hoe dit zich verhoudt tot een potje. En, hoe maak je dat dan? Rijst, pasta, groente, vis en vlees allemaal aparte blokjes zodat je het eindeloos kunt combineren?

3 maanden geleden

Wij deden hier eerst potjes. Vanuit gemakzucht en omdat wij vaak ook dingen eten die een baby nog niet mag. Ook heb ik echt een hekel aan koken. Maar mijn zoontje moest niks hebben van de groente potjes 😂 hij moest er bij kokhalzen. En dat snap ik volkomen omdat ik het zelf eigenlijk ook niet lekker vind. Zelfgemaakt vind hij wel lekker. Gelukkig gaan de fruit potjes en zakjes er wel in.

3 maanden geleden

Reactie op Fleur3500

Ik maak de oefenhapjes zelf, met ijsblokjes. Maar ik vraag me af hoe dit zi ...
Zo ver ben ik nog niet met dat ik ga mixen, maar ik denk dat als ze gluten gewend is en misschien wat vlees of iets dergelijks, dat ik gewoon alles in 1x klaarmaak, daarvan meerdere potjes. En de volgende dag weer meerdere potjes van gerecht 2 klaarmaken. En dan dag 3 weer een gerecht. Dan kun je daarna voor een week nog door afwisselen. Zoiets? Ik heb geen idee nog zoals je ziet hahaha!

2 maanden geleden

Reactie op Fleur3500

Ik maak de oefenhapjes zelf, met ijsblokjes. Maar ik vraag me af hoe dit zi ...
Ik maak idd de blokjes apart zodat ik kan combineren maar er zijn ook mensen die completen maaltijden voor de baby invriezen in bakjes dus doe wat jezelf fijn vind. Heb nu de verhouding 2 blokjes pasta/rijst/aardappel etc en 4 blokjes groente en 1 blokje vlees