22 Reacties
2 maanden geleden
Wij tellen in maanden eergisteren is onze zoon Lucas 6 maanden oud geworden en dit tel ik vanaf de dag dat hij is geboren is (13 februari geboren 13 augustus 6 maanden oud)
2 maanden geleden
Dus vanaf wanneer zou ik dan mogen beginnen met Griekse yoghurt? Consultatiebureau gaf aan dat het vanaf 6 maanden mag. Dus vanaf 24 weken (24/6=6) of vanaf 6 maanden (dus 1 september)? Onzekere moeder hier😂
2 maanden geleden
Reactie op DaniML89
Maanden. Weken snapt niemand. Ik ook niet. Ik zeg altijd: net 6 maanden of ...
Haha nee ik ben inderdaad bij 20 weken ook gestopt met in weken aan te geven. 🤣 Snap er nooit wat van als iemand zegt ‘ja m’n kindje is 43 weken oud.’ Uhm. Ik ga niet rekenen. 😅
2 maanden geleden
Tot 5 maanden telde ik in weken. Daarna raakte ik de draad kwijt. Tel nu in (halve) maanden. Half jaar inderdaad op datum. Wij hebben de 14e gevierd dat dochter half jaar is geworden (van 14 februari).
2 maanden geleden
Tot 3 maanden telde ik in weken en nu in maanden. Met een jaar ga ik in jaren praten.
Mijn mening en mensen gaan me daarom wss haten 😂
Maar nu nog met weken praten , ga je dan als ze een jaar zijn zeggen dat ze 52 weken oud zijn?
Of als ze anderhalf zijn? Vind het zo raar als mensen dan met maanden/weken praten.
2 maanden geleden
Een maand is niet vier weken. Dus 24 weken is niet 6 maanden. Een maand is (op februari na) altijd meer dan 28 dagen en altijd meer dan 4 weken.
Ikzelf tel gewoon in maanden En nu zeg ik een halfjaar. Straks zeg ik hij wordt in feb een jaar
2 maanden geleden
Reactie op Roambr
Tot 3 maanden telde ik in weken en nu in maanden. Met een jaar ga ik in jar ...
Eens, hier ook in maanden. En ook de intentie vanaf 1 jaar in jaren te gaan spreken. Al zag ik pas ook wel weer het verschil in 1 jaar(12 maanden) en 1 jaar (23 maanden) 🤣beide 1 jaar maar beide totaaaaal verschillend
2 maanden geleden
Ik ben ook na 12 weken gestopt met tellen in weken. Mijn zoon is net 6 maanden (van 07-02), denk persoonlijk dat dat een mooiere houvast is dsn tellen in weken, maar dat is persoonlijk 😅
2 maanden geleden
Reactie op Jote
Eens, hier ook in maanden. En ook de intentie vanaf 1 jaar in jaren te gaan ...
Nou dit 👌 dan kun je nog altijd zeggen dat je kindje 1 is, ruim een jaar, bijna 1.5, ruim 1.5 en bijna 2. Ik ben altijd verbaasd om te lezen dat een kind 20 weken is. Zeg asjeblieft 5 maanden. Toppunt vind ik soms dat een kind 27 maanden is. Nee, je kind is ruim 2 of in mei 2 geworden 🤪