107 Reacties
6 maanden geleden
Hier 1 die het 1 min leuk vind en dan is ze er wel weer klaar mee. Ik bied het gewoon door de dag een paar x aan.
Wat ik van mijn eerste herinner is wel hoe vaker je het doet hoe beter het lukt en hoe beter het lukt hoe leuker ze het gaan vinden…. Dus soms toch stapje voor stapje door de zure appel heen bijten…
6 maanden geleden
Deze vindt het heerlijk op z’n buikje, terwijl zijn grote broer alleen maar mopperde als hij op z’n buik werd gelegd. Het komt vanzelf goed mama’s!
6 maanden geleden
Oh ik ben vandaag zo onzeker gemaakt door het bureau, we moesten echt meer oefenen haar armpje sterkte ze ipv meebuigen en haar nek meer zou moeten Sterken? terwijl ze juist op ons liggen kei goed doet! Ze is nu 13 weken.. en ze vind het gewoon echt niet leuk als ze op haar buik moet liggen, huilen mopperen etc...wat moet ik hier nu mee
6 maanden geleden
Reactie op MamaVanPleun
Oh ik ben vandaag zo onzeker gemaakt door het bureau, we moesten echt meer ...
Laat je niet gek en onzeker maken door het cb. Zij volgen de regeltjes en de tabelletjes. Volg je gevoel en vertrouw op je eigen gevoel. Elk kind heeft zijn/haar eigen tempo en gaat vanzelf de spieren sterken. Nou en als dat net even een paar weekjes later is denk ik dan… hij/zij gaat echt wel het hoofdje optillen uiteindelijk. Zo irritant dat een cb mensen zo onzeker maakt ipv vertrouwen geeft.
6 maanden geleden
Reactie op MamaVanPleun
Ik snap je helemaal! Ik had dat laatst ook. Op cb deed ze de 45 graden hoek niet en deed heupjes wat omhoog. Kreeg heel pleidooi dat ik haar moet ondersteunen met handdoek ivm de heupjes. Als ik vertel dat ze het thuis zonder pardon doet, zeggen ze dat ze het net niet deed dus ze een - moeten zetten. Wilde bijna foto’s laten zien, maar ik laat me niet gek maken. 1,5 week later en ze rolt zichzelf om van buik naar rug en haalt denk nu bijna de 90 graden. Dikke vinger naar cb soms! 😂 Gewoon je kindje en gevoel volgen. Ieder kindje zijn/haar eigen tempo! 🩷 En soms hebben ze er gewoon geen zin in wanneer ze op cb zijn 😅😂
6 maanden geleden
Reactie op SILMOON
Ik heb dit dus besteld voor tijdens Timmy time en denk echt dat het een mom ...
Wil je laten weten of het een hit is!? 😄 Had m ook al paar keer voorbij zien komen, dus ben benieuwd
6 maanden geleden
Reactie op MamaVanPleun
Dit deed die van ons eerst ook. Op ons super sterk en op de buik bleef hij gewoon liggen of ging hij huilen. Nu sinds een week ongeveer echt een blije tummy timer🤭 Volgens mij komt het vanzelf als je baby er klaar voor is.
6 maanden geleden
Ik snap je helemaal! Ik had dat laatst ook. Op cb deed ze de 45 graden hoek ...
En bij mij zeggen ze dus juist dat ik moet stimuleren en een handoek eronder moet doen.
Valt me wel op dat ze haar hoofd meteen naar 1 kant draait als ze op haar buik ligt
6 maanden geleden
Reactie op MamaVanPleun
Probeer anders met een (voedings)kussen of op een zwangerschapsbal je baby schuin in buikligging te leggen, dit vinden ze vaak leuker en zo oefenen ze ook!
Zet er iets leuks voor, een boekje met contrast bof een spiegeltje of je eigen gezicht! Dan hebben ze een reden om rond te gaan kijken! Succes en laat je absoluut niet gek maken!!!