473 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op nathalievanzilt

Zijn hier mama’s die maar 4 voedingen geven? En van hoeveel dan? Onze klei ...
Luna krijgt 4 flessen van 180+6. Ze weegt 6 kilo. Ze komt ongeveer elk 4 uur. Als ze ‘s nachts ook nog een keer komt (zelden) dan geef ik 90+3 bij. Over het algemeen drinkt ze ze allemaal leeg!

5 maanden geleden

Reactie op nathalievanzilt

Zijn hier mama’s die maar 4 voedingen geven? En van hoeveel dan? Onze klei ...
Hier ook niet veel hoor. Langzaam iets meer om de 3,5uur 120 . Ze gaat om 19.00 na bed en komt 1x voor een voeding snachts drinkt ze 70/90 . Dus opzich prima ze weegt 5,5kilo komt prima aan. 13 weken.

5 maanden geleden

Mijn zoontje is nu 13 weken. Hij was groot vanaf geboorte en dronk goed. Een aantal weken geleden heb ik 1 dag 5 voedingen 180 +6 kunnen geven en sinds die dag weigert hij "normale" flesjes. Zelfs 150+5. Afgelopen week kwam hij overdag elke 2 uur voor 90+3. Cb zei dat ik toch echt die 2 uur moest zien te rekken. Dat lukte, maar meneer weigert alsnog meer te drinken! Daarom kan ik dit nu ook typen want jawel hij had net om 04.30 honger terwijl hij al een tijdje tot 06.45-07.00 sliep. Gister had hij maar 6 voedingen van ongeveer 100 ml. Wie herkent dit en hoe zorg ik ervoor dat hij weer meer gaat eten? Hij is 6,4 kg en groeit goed, maar vraag me af of dit zo blijft als hij zo doorgaat.

5 maanden geleden

Reactie op DaniML89

Mijn zoontje is nu 13 weken. Hij was groot vanaf geboorte en dronk goed. Ee ...
Misschien zit hij een een sprongetje? Of regeldagen?

5 maanden geleden

Reactie op OceanMommy

Misschien zit hij een een sprongetje? Of regeldagen?
Een regeldag eet hij toch juist meer? En het duurt nu al bijna 2 weken. Verder is hij heel vrolijk en slaaptie goed. Alleen het eten dus..

5 maanden geleden

Reactie op DaniML89

Hmm denk een sprongetje blijven mensen dus zal niet altijd even veel zijn we eten/drinken zelf ook niet elke dag even veel. Ik zou me niet gelijk heel druk maken. Maar ik snap het als het ineens anders is. Ik probeer het zelf altijd een beetje te relativeren 🫣

5 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Hmm denk een sprongetje blijven mensen dus zal niet altijd even veel zijn w ...
Volgens mij kunnen sprongetjes ook gewoon even duren en gaan ze het daarna misschien wel dubbel inhalen🤷 zolang hij verder vrolijk is... Het is alleen voor jezelf vervelend in de nachten dus ik zou een goed ritueel hebben voor je de nacht in gaat. Dat heeft hier veel goed gedaan echt elke avond in bad fles muziek aan etc. Nu bij de jongste niet nodig maar bij de oudste hielp het voor dag en nacht ritme..

5 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Volgens mij kunnen sprongetjes ook gewoon even duren en gaan ze het daarna ...
Sprongetje zou kunnen. Hij slaapt wel gewoon 12 uur. Alleen vannacht werd hij dus voor t eerst weer wakker voor z'n flesje om 4 uur. En na 90 ml sliep hij ook gewoon weer verder. Hopen dat dit het is en hij snel weer normaal gaat eten.

5 maanden geleden

Reactie op DaniML89

Sprongetje zou kunnen. Hij slaapt wel gewoon 12 uur. Alleen vannacht werd h ...
Ja lastig is dat. Ik hoorde dat veel babys ook last hebben van de warmte hier werd ook even wat minder gedronken. Ik merk dat ik zelf ook minder trek heb met de hitte. Opzich wil je dan juist dat er gedronken wordt. Ik heb haar uiteindelijk toch iets meer binnen gehouden het gaat nu weer beter. Al heeft ze nooit heel veel gedronken.. maar een sprong of doorslapen kan ook ineens anders worden. Vaak zie je dat in de nachten terug dat ze dingen weer verwerken en misschien daarom extra dorst hebben en toch wat nodig hebben🤷 het is een fase...😂🫣

5 maanden geleden

Reactie op DaniML89

Dat deed mijn zoon ook bij week 11/12. Ik heb toen een grotere flespeen maat op de fles gedaan om hem wat meer te laten drinken in een snellere tijd. En sindsdien en nadat sprong 3 voorbij was drinkt hij nu weer top!

5 maanden geleden

Mijn zoontje 13 weken zit al een tijdje op 5x 180+6. Hij heeft tijdens zijn sprongetje en ziekjes maar halve flesjes op. Ben wel gewoon doorgegaan met om de 3,5 - 4 uur een flesje aanbieden. Als hij meer honger krijgt drinkt hij vanzelf meer. Als hij dan een keer meer wilt dan krijgt hij dat. Nu drinkt hij bijna al z’n flessen weer op. Wij zitten juist met dat als hij sochtends laat wakker wordt we geen 5 flessen in een dag gepropt krijgen. Ik probeer dan de eerste en laatste fles wat meer te doen. Zijn laatste fles is rond 19.00

5 maanden geleden

Reactie op eefvh

Mijn zoontje 13 weken zit al een tijdje op 5x 180+6. Hij heeft tijdens zijn ...
Mijn dochter 13 weken drinkt over de gehele dag denk ik max 700 dus lijkt me geen moetje toch? Dat er perse die hoeveelheid gedronken wordt. Ze weegt inmiddels 5,5 kilo denk ik. Ze komt goed aan. En laatste fles rond 19.00 ze komt nog 1x snachts en drinkt dan 70/80..

5 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Mijn dochter 13 weken drinkt over de gehele dag denk ik max 700 dus lijkt m ...
Wordt tussen 06.30/07.30 vanzelf een beetje wakker door de oudste . Laat haar max tot 8 liggen maar ze meld zich zelf vaak wel

5 maanden geleden

Reactie op BiancaMorris

Dat deed mijn zoon ook bij week 11/12. Ik heb toen een grotere flespeen maa ...
Oh wat goed! Ik heb toevallig vandaag een grotere speen gehaald en hem voor nu wel weer om de 2 uur gevoed zodat hij iig genoeg binnen krijgt. Hopelijk als die sprong voorbij is weer naar de 180+6.

5 maanden geleden

Reactie op eefvh

Mijn zoontje 13 weken zit al een tijdje op 5x 180+6. Hij heeft tijdens zijn ...
Ok goed om te weten! Fijn om te horen dat hij niet de enige ism

5 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Oooh wat fijn! Ja ik hoop het ook voor jullie. Ja hier werkte hij top🙏
Inmiddels drinkt ze uit de Lansinoh fles alsof ze nooit anders gewend is. Ook switchen tussen de borst en het flesje is nu geen probleem meer. Poeh wat ben ik blij zeg 😇

5 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Inmiddels drinkt ze uit de Lansinoh fles alsof ze nooit anders gewend is. O ...
Oh wat fijn! Gebruik je speen S? Twijfelde laatst omdat ze er wat langer over leek te doen.. maar kan ook nog iets te snel zijn. Heel fijn dat het zo goed werkt. Deze was bij ons ook meteen perfect 🙏

5 maanden geleden

Voor de mama die hun kindje om de 4 uur voeden, hoe zien die 4 uren er tussen uit? Bij mij lukt t niet echt en denk dat t ligt aan haar wakkertijd van max 1:15/1:30 uur

5 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Oh wat fijn! Gebruik je speen S? Twijfelde laatst omdat ze er wat langer ov ...
Ik gebruik nu nog speen XS omdat ze heel erg gaat krijsen als het te snel gaat. Ze heeft best een flinke zuigkracht dus drinkt met dit speentje (maat 1 is dat dan) goed door en doet dan 15-20 minuten over een fles. Binnenkort ga ik wel de S erop zetten 😊

5 maanden geleden

Reactie op Fleurmeyere

Voor de mama die hun kindje om de 4 uur voeden, hoe zien die 4 uren er tuss ...
Meestal na de fles wakkertijd, verschilt tussen 1 en 2 uur, dan slapen. Heel soms slaapt ie tot de volgende fles maar meestal al eerder wakker, als die nog geen honger heeft is het dan weer speeltijd oid en dan uiteindelijk de fles. Soms is het heel rommelig met slaapjes tussen flessen door , dan krijgt ie ook wel eens wat eerder z'n flesje ..