473 Reacties

4 maanden geleden

Wanneer geven jullie de laatste voeding voor het slapen?

4 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Om 23.00. En dan slaaptie door tot 7-7.30. Wel afhankelijk of hij overdag genoeg gegeten heeft.

4 maanden geleden

Reactie op DaniML89

Om 23.00. En dan slaaptie door tot 7-7.30. Wel afhankelijk of hij overdag g ...
Ohhhja, die snap ik! Lekker!! Maar die rond 1900?

4 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Ohhhja, die snap ik! Lekker!! Maar die rond 1900?
Wat bedoel je? Hij krijgt vaak rond 18.30. En wilt dan nog een beetje als ik m in bed leg om 19.00.

4 maanden geleden

Reactie op DaniML89

Wat bedoel je? Hij krijgt vaak rond 18.30. En wilt dan nog een beetje als i ...
Precies die. Wij hebben nu de fles in het slaapritueel. Luier, slaapzak, boekje, fles en dan wakker in bed. Maar twijfel om de fles daarvoor te geven. Maakt het hele gebeuren wst korter.

4 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Precies die. Wij hebben nu de fles in het slaapritueel. Luier, slaapzak, bo ...
Ja kan je proberen! Maar duurt de fles langer in bed dan buiten bed? Die van mij valt gewoon in slaap, ook als ik t buiten zijn bedje geef 😅

4 maanden geleden

Reactie op DaniML89

Ja kan je proberen! Maar duurt de fles langer in bed dan buiten bed? Die va ...
Beiden duren nu lang. Snel afgeleide baby. Maar beneden minder huilen erbij. Merk dat het naar bed brengen voor m'n man zo lastig is dus was even aan het denken.

4 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Van de dag? tussen 18.15/18.45

4 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Rond 19:00 en dan daarna nog een droomvoeding rond 22:00

4 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Hi! Als wij ergens zijn dan heeft onze baby moeite met drinken. Eerste stuk ...
Hier hetzelfde! Wij proberen dan maar zoveel mogelijk thuis te voeden… 👀 Gaat niet huilen, maar stopt wel met drinken waardoor ze soms maar 30cc op heeft. 🙄🙈 Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn op vakantie straks.

4 maanden geleden

Houden jullie vaste voedingstijden aan op de dag of een vast ritme van slapen, wakker worden, voeden, spelen, slapen?

4 maanden geleden

Reactie op KMdV1993

Houden jullie vaste voedingstijden aan op de dag of een vast ritme van slap ...
Vooral dat tweede, maar we proberen wel een beetje te sturen. Ze krijgt in principe per dagdeel twee flessen behalve de nacht. Dus ochtend twee, middag twee, avond twee.

4 maanden geleden

Reactie op KMdV1993

Nee. Alleen wakkertijd en tussen 2,5/4uur een fles. Tussen 07.00/07.30 op staan en tussen 18.15/18.45 gaat ze na bed alles daartussenin is wat het is😂

4 maanden geleden

Reactie op KMdV1993

Nu sinds een weekje proberen we het wel een beetje zoals hieronder te doen: - 6:30/7 wakker en voeding -8:30/9 uur eerste dutje tot 10 uur - 10 uur voeden - 12 uur voeden en dan dutje van 12:30 tot ongeveer 14:30 als dat lukt - 14:30 voeden - 16/16:30 tot uiterlijk 17 uur slapen al is het maar 20/30 min - 17 voeden - 18:30 douchen en 19 uur voeden en dan naar bed Hij komt meestal wel nog 1 a 2x tussen 19-7. Hierboven lukt het overigens een weekje maar als we weg gaan oid dan lukt dat niet helemaal natuurlijk. Maar sinds we dit doen kan hij eindelijk vroeg naar bed. Ik geef overigens volledig borstvoeding live. Ik geef een beetje op verzoek maar probeer een beetje de tijden hierboven aan te houden zodat we beide een beetje een ritme hebben (ga ik heel goed op namelijk haha).

4 maanden geleden

Ik heb niet op de tijd gelet en nu zit er nog maar 2 uur tussen de laatste flesjes vanwege een vaste bedtijd. Hoe “erg” is dit?

4 maanden geleden

Ik heb niet op de tijd gelet en nu zit er nog maar 2 uur tussen de laatste ...
Hebben wij ook vaak. Dan leg ik dr gewoon in bed volgens de bedtijd en soms word ze na uurtje wakker dan de rest van de fles en dan slaapt ze gewoon verder

4 maanden geleden

Ik heb niet op de tijd gelet en nu zit er nog maar 2 uur tussen de laatste ...
Niet toch? Borstbabys clusteren savonds vaak.

4 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Hebben wij ook vaak. Dan leg ik dr gewoon in bed volgens de bedtijd en soms ...
Doen wij ook

4 maanden geleden

Reactie op KMdV1993

Beide niet echt tbh 😅 We voeden op verzoek en qua slapen houden we signalen in de gaten. Ik denk dat als ik het bij zou houden er wel een patroon te vinden is, maar ik ben er niet meer mee bezig. Heb het wel geprobeerd, maar de dames willen nou eenmaal 6/7 flessen per dag en al die schema's gaan uit van 5 voedingen. Ze vertikken het gewoon haha Nouja helemaal oke, wij hebben er geen last van. Een schema gaf me juist meer stress. En idealiter is het idd wakker-eten-spelen-slapen, maar dat mislukt vaak genoeg, als ze bijvoorbeeld maar 1 uur slapen en direct na de fles weer in slaap vallen. Ik ga ze niet wakker houden om de 1,5 uur maar te halen. Moe is moe hier :)

4 maanden geleden

Hay hay, hebben jullie tips? Eerst kwam onze kleine van 4 maanden om 7 - 11 a 12, 4, 8 en dan snachts rond 4 a 5. Het is al paar weken raar door zijn sprongetje enzo maar hij komt nu ook elke keer al rond half 6 / 6 voor zijn ochtend fles en 2.5 a 3 tussen zijn middagfles waardoor ik de flessen ben gaan spliten maar dat werkt ook niet fantastisch.. Hij krijgt overdag 4 x 180+ 6 schepjes en snachts 90+3. Die nachtfles maar weer verhogen? Of meer flesjes en dan mindrr geven gedurende de dag?