473 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op DaniML89
Wat bedoel je? Hij krijgt vaak rond 18.30. En wilt dan nog een beetje als i ...
Precies die. Wij hebben nu de fles in het slaapritueel. Luier, slaapzak, boekje, fles en dan wakker in bed. Maar twijfel om de fles daarvoor te geven. Maakt het hele gebeuren wst korter.
4 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Wanneer geven jullie de laatste voeding voor het slapen?
Rond 19:00 en dan daarna nog een droomvoeding rond 22:00
4 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Hi! Als wij ergens zijn dan heeft onze baby moeite met drinken. Eerste stuk ...
Hier hetzelfde! Wij proberen dan maar zoveel mogelijk thuis te voeden… 👀 Gaat niet huilen, maar stopt wel met drinken waardoor ze soms maar 30cc op heeft. 🙄🙈 Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn op vakantie straks.
4 maanden geleden
Reactie op KMdV1993
Houden jullie vaste voedingstijden aan op de dag of een vast ritme van slap ...
Nu sinds een weekje proberen we het wel een beetje zoals hieronder te doen:
- 6:30/7 wakker en voeding
-8:30/9 uur eerste dutje tot 10 uur
- 10 uur voeden
- 12 uur voeden en dan dutje van 12:30 tot ongeveer 14:30 als dat lukt
- 14:30 voeden
- 16/16:30 tot uiterlijk 17 uur slapen al is het maar 20/30 min
- 17 voeden
- 18:30 douchen en 19 uur voeden en dan naar bed
Hij komt meestal wel nog 1 a 2x tussen 19-7. Hierboven lukt het overigens een weekje maar als we weg gaan oid dan lukt dat niet helemaal natuurlijk. Maar sinds we dit doen kan hij eindelijk vroeg naar bed. Ik geef overigens volledig borstvoeding live. Ik geef een beetje op verzoek maar probeer een beetje de tijden hierboven aan te houden zodat we beide een beetje een ritme hebben (ga ik heel goed op namelijk haha).
4 maanden geleden
Ik heb niet op de tijd gelet en nu zit er nog maar 2 uur tussen de laatste flesjes vanwege een vaste bedtijd. Hoe “erg” is dit?
4 maanden geleden
Reactie op KMdV1993
Houden jullie vaste voedingstijden aan op de dag of een vast ritme van slap ...
Beide niet echt tbh 😅
We voeden op verzoek en qua slapen houden we signalen in de gaten. Ik denk dat als ik het bij zou houden er wel een patroon te vinden is, maar ik ben er niet meer mee bezig.
Heb het wel geprobeerd, maar de dames willen nou eenmaal 6/7 flessen per dag en al die schema's gaan uit van 5 voedingen. Ze vertikken het gewoon haha
Nouja helemaal oke, wij hebben er geen last van. Een schema gaf me juist meer stress. En idealiter is het idd wakker-eten-spelen-slapen, maar dat mislukt vaak genoeg, als ze bijvoorbeeld maar 1 uur slapen en direct na de fles weer in slaap vallen.
Ik ga ze niet wakker houden om de 1,5 uur maar te halen. Moe is moe hier :)
4 maanden geleden
Hay hay, hebben jullie tips?
Eerst kwam onze kleine van 4 maanden om 7 - 11 a 12, 4, 8 en dan snachts rond 4 a 5. Het is al paar weken raar door zijn sprongetje enzo maar hij komt nu ook elke keer al rond half 6 / 6 voor zijn ochtend fles en 2.5 a 3 tussen zijn middagfles waardoor ik de flessen ben gaan spliten maar dat werkt ook niet fantastisch.. Hij krijgt overdag 4 x 180+ 6 schepjes en snachts 90+3. Die nachtfles maar weer verhogen? Of meer flesjes en dan mindrr geven gedurende de dag?