473 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Aah ja nouja wat veel en niet veel is durf ik ook niet zo goed te zeggen 😊 ...
Ah thanks voor het meedenken. Nee, hij is fan van de speen maar kan die erin blijven duwen tot ik ons weeg. Hij wenst dan 90 of 100 cc melk😅😜 Hij huilt hier bijna alleen voor honger. Mss dan hongerig en de wens voor een altijd gevuld maagje. Zal idd CB binnenkort even vragen.😅
6 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Nah gekolfd in de fles. Maar 9 voedingen waaronder 3 nachtvoedingen van 70- ...
9 voedingen waarvan 3 in de nacht is niet gek voor bv hoor, hier hebben we een vergelijkbaar ritme, soms slaat hij de 22/23 uur voeding al over maar zijn zus had dit ritme nog heel lang ☺️
6 maanden geleden
Reactie op Ave1995
Mijn zoontje is vandaag geholpen aan zijn lipbandje. En heeft een doorverwi ...
Hoe gaat het nu ?
6 maanden geleden
Reactie op DaniML89
Mijn zoon is 11 weken. Hij drinkt om 00.00 - 05.00 - 08.00- 11.00 - 14.00- ...
Mijn dochter is 10 weken en die krijgt die 120+4 niet eens altijd op. Ik ga gewoon mee met haar behoefte.
6 maanden geleden
Onze dochter is 11 weken en ze krijgt om 21:00 de laatste borstvoeding. Ze drinkt alleen maar aan de borst. Ze slaapt dan soms van 21:30-07:00. Ik wordt zelf soms eerder wakker maar ook vaak niet. Ik vraag me af of ik een wekker moet zetten of kan ik het gewoon op zn beloop laten? Ze komt ook wel eens om 04:00 maar dat is niet dagelijks. Ze groeit goed en is heel makkelijk en tevreden. Toch voelt het alsof er te lang tussen de voeding zit. Het is ons eerste kindje en ik vind het soms lastig wat goed is en wat niet met de borstvoeding. Iemand die weet of dit oke is of niet?
6 maanden geleden
Onze dochter is 11 weken en ze krijgt om 21:00 de laatste borstvoeding. Ze ...
Hartstikke oké voor je kindje hoor! Alleen wellicht minder oké voor je productie? 🙃
6 maanden geleden
Reactie op Fleurmeyere
Hartstikke oké voor je kindje hoor! Alleen wellicht minder oké voor je prod ...
Klopt dat is minder 😕
6 maanden geleden
Klopt dat is minder 😕
Komt goed hoor! Je productie zal zich erop aanpassen. Eerste nachten waarschijnlijk echt volle borsten etc. Maar daarna ging het bij mij althans goed! Dus ik zou zeggen lekker je kindje volgen en je lichaam past zich aan aan je dochter 😊
6 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Of hebben mensen baby's die veel minder drinken de dag na een oppas/opvang ...
Toevallig vandaag wel ja, gisteren zat er rond dit tijdstip al bijna 600 in, nu pas 500. Ook mega hangerige baby, heb haar al de hele middag vast.
Maar weet niet of dat aan de opvang ligt natuurlijk 😅
6 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Of hebben mensen baby's die veel minder drinken de dag na een oppas/opvang ...
Ik denk dan eerder vermoeid. Waarom is dat advies van het cb. Wat is daar de gedachte achter? Ik geef mijn dochter gewoon wanneer ze wil. Wel met minimaal 2/2,5 uur er tussen tevreden kind. Die minder spuugt ze gaat toch niet meer drinken als ik er langer tussen laat🤷
6 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Ik denk dan eerder vermoeid. Waarom is dat advies van het cb. Wat is daar d ...
Hier was het advies omdat ze heel veel krampjes had. De redenatie was als je maar 6 voedingen geeft ipv 7/8, hoeft alles ook 2x minder door de darmpjes heen. Daarnaast had ze last van opkomend maagzuur en die pijn verbloem je door nieuwe voeding te geven. Alleen heeft dat een averechts effect uiteindelijk, want dan kom je uit in overvoeding.
Het heeft ons toen geholpen om voor haar terug te gaan naar speenmaat P, ook al was ze toen ruim 8 weken.
6 maanden geleden
Reactie op dropmentos
Hier was het advies omdat ze heel veel krampjes had. De redenatie was als j ...
Ah oke. Hier werkte het juist om niet in een keer een bak melk tegeven. Dat kon ze niet zo snel verwerken dan kwam het zowieso terug en kreeg ze daar weer maagzuur van. Dus juist elke keer iets werkte hier beter dan in een keer heel veel wat ze niet kan/kon verwerken.
6 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Ik denk dan eerder vermoeid. Waarom is dat advies van het cb. Wat is daar d ...
Ze zei voor rust voor hem en voor mij en evt ook voor de nacht dan langer ertussen. Zat op 9 voedingen vaak door de extra voeding coor het slapen. Tussen 12 en 6 vaak 2x 100 a 120 daar. Deed nu slaap, eten en spelen, slapen eten en spelen en zo door. Maar die slaap en wakkertijd met 1 cyclus is gewoon niet lang genoeg voor 3 uur. Dus ik probeerde om de 3 uur vandaag, maar een kind helemaal over de zijk. Nog nooit zo van slag geweest geloof ik. Zelfs huilen in de wandelwagen en meestal is ie echt een lachebekje. Daarbij echt heeeeel weinig gedronken dus. Minder zelfs dan die voedingen om de 2 a 2.5 uur.
6 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Oprecht tussen nu en de afgelopen 3 uur is er ruim 300 naar binnen gegaan. ...
Komt goed, misschien een beetje clusteren? Als hij het niet uitspuugt en nu lekker slaapt, heeft hij het vast opgespaard!
Gebeurde hier ook zondag. Steeds 70 ml, 70 ml, en na 15:00 s middags BOEM 160 in een klap en 2,5 uur later weer 😅
6 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Ah oke. Hier werkte het juist om niet in een keer een bak melk tegeven. Dat ...
Begin inmiddels wel te begrijpen waarom alle adviezen zo tegenstrijdig zijn 😂
Babies zijn gewoon tegenstrijdig