473 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op Tamberw

Hebben andere kindjes dit ook? Mijn zoontje geeft overdag regelmatig wel wa ...
Is vaak zo omdat ze snachts meteen in slaap vallen en overdag meer bewegen . Overstrekken of nouja bewegen maakt vaak wel dat ze sneller spugen en snachts is het relatief rustig omdat je geen "speel" uurtje pakt

6 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Is vaak zo omdat ze snachts meteen in slaap vallen en overdag meer bewegen ...
Jaa dat is waar. Daar dacht ik ook nog aan idd. Thank youu!

6 maanden geleden

Reactie op dropmentos

Hoe gaat het vandaag? En je nacht? Langer geslapen door al dat gecluster? H ...
Ohnoo wat kak!! Hier ellende. Minder gehuil, maar ook amper geslapen en net niet weg te leggen. Heel weinig gedronken ook vandaag. Nacht was om 0.00 nog 100cc en 3:15 n rekken 140 cc en dan sochtends met moeite 70, net als de rest van de dag met steeds ong. 3 uur ertussen. Drinkt gewoon minder als met 2 uur na het slapen 😳

5 maanden geleden

Sinds deze week heeft ons meisje bedacht dat ze niet meer uit een fles wil drinken.... Ik geef borstvoeding maar mijn productie is net genoeg dus we geven soms ook een flesje kunstvoeding. Dit ging altijd goed tot deze week. Ze is morgen 11 weken maar weigert gewoon. We hebben het volgende al geprobeerd: - gekolfde melk in het flesje - Dr. Brown en Difrax mamafeel fles. - kunstvoeding in flesje - in de ochtend aanbieden - in de avond aanbieden Uiteindelijk bied ik de borst aan en hier drinkt ze gewoon uit dus honger heeft ze wel. Ik maak me een beetje zorgen omdat ik over 1,5 week weer moet gaan werken. Hebben jullie tips?

5 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Sinds deze week heeft ons meisje bedacht dat ze niet meer uit een fles wil ...
Geef jij de fles of je partner? Misschien helpt het als je partner de fles geeft en jij niet in de buurt bent.

5 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Sinds deze week heeft ons meisje bedacht dat ze niet meer uit een fles wil ...
Lansinoh fles hoor je wel vaker bij fles weigeraars. Hier werkt hij inidergeval top!

5 maanden geleden

Heeft er iemand ervaring met halve flessen drinken? Onze zoon krijgt vanaf begin af aan al kunstvoeding (borstvoeding kwam niet opgang na keizersnede.) Hij heeft zijn flessen altijd leeggedronken, maar nu sinds drie dagen drinkt hij steeds maar halve flessen met moeite. Hij is nu 13 weken oud, wel actief en blij (behalve als hij niet slaapt) maar het drinken wilt maar niet. Hebben al andere fles geprobeerd.. Hij krijgt 6 x 150

5 maanden geleden

Reactie op Steefje97

Heeft er iemand ervaring met halve flessen drinken? Onze zoon krijgt vana ...
Misschien even huisarts bellen dat ze zeggen waar je eventueel nog meer op moet letten. Dacht halve flessen is wel weinig iets minder dan normaal is niet gek. Maar ik zou gewoon even de assistente vragen

5 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Misschien even huisarts bellen dat ze zeggen waar je eventueel nog meer op ...
Dankjewel voor je reactie! Ik zit in het buitenland, hier moet je voor dit soort vragen naar een andere instantie. Hier al contact meegezocht en hoop van de week afspraak te krijgen… maar dacht in de tussentijd hier wellicht iemand ervaring of advies..

5 maanden geleden

Reactie op Steefje97

Dankjewel voor je reactie! Ik zit in het buitenland, hier moet je voor dit ...
Hmm nouja wisselen van flesje zou ik proberen. Maar goed geen idee eigenlijk misschien spruw? Dat het zuigen pijnlijk is? Beetje yoghurt of kwark kan soms helpen voor de zuur omdat weg te krijgen maar goed dat is natuurlijk geen dokters advies😂🫣

5 maanden geleden

Mijn dochter is nu 12 weken en geeft na de fles soms over. En daar zitten soms klontjes tussen. Iemand die het herkent? Wij strijken de schepjes strak af en het water ook.

5 maanden geleden

Reactie op Isiss

Mijn dochter is nu 12 weken en geeft na de fles soms over. En daar zitten s ...
Yes, klontjes zijn ook normaal. Is melk die al wat langer in de maag heeft gezeten en gebeurt ook bij bv. Ligt dus niet aan hoe je de fles klaarmaakt!

5 maanden geleden

Is er iemand die nog maar 4 flessen al geeft? Onze dochter krijgt er nu 5 en de laatste om 22.00. Net moest ik haar weer wakker maken tot huilen aan toe, dat voelt gewoon niet goed. Ik wil liever niet minder tijd tussen de flesjes en alsnog 5 flessen. Ze gaat heel goed op minimaal 4 uur er tussen.

5 maanden geleden

Reactie op Kirrx

Is er iemand die nog maar 4 flessen al geeft? Onze dochter krijgt er nu 5 ...
Alleen uit nieuwsgierigheid je hoeft natuurlijk niet te reageren. Waarom zou je niet minder tijd er tussen willen hebben? Om uiteindelijk genoeg te kunnen geven?

5 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Alleen uit nieuwsgierigheid je hoeft natuurlijk niet te reageren. Waarom zo ...
Mag je vragen hoor😊 Omdat we nu ons ritme top hebben gevonden. En ik vind het gewoon mega fijn met de deur uit gaan etc. dat ik niet na een paar uur hoef te voeden. Ik hoog dus liever de rest op zodat ze genoeg krijgt. Ze komt overigens na 4 uur ook niet uit zichzelf, dus dat geluk heb ik. Mocht ze eerder aangeven was de situatie anders geweest en ga ik het niet pushen.

5 maanden geleden

Reactie op Kirrx

Is er iemand die nog maar 4 flessen al geeft? Onze dochter krijgt er nu 5 ...
Ja hier! 10:00/14:00/18:00/22:00 en we proberen nu al twee dagen laatste fles om 21:00 omdat we willen dat ze eerder gaat slapen. Hopen om op 20:00 uit te komen dus dan zouden haar andere flessen ook zo verplaatsen.

5 maanden geleden

Reactie op Kirrx

Mag je vragen hoor😊 Omdat we nu ons ritme top hebben gevonden. En ik vind ...
Ah oke ja ik snap het. Hier tegenover gestelde maar ik weet straks met hapjes zit je ook om de 2uur. Dus ik heb het tijd rekken maar losgelaten 🫣. Tja wat werkt werkt. Ik snap dat het zo ook fijn is.Maar geen oplossing voor je helaas🤷

5 maanden geleden

Ja hier! 10:00/14:00/18:00/22:00 en we proberen nu al twee dagen laatste fl ...
Side note: Luna komt eigenlijk altijd een kwartier van te voren. We hebben dit vanaf het begin gedaan door haar wel elk 4 uur te wekken en nu doet ze het zelf! Heel af en toe komt ze eerder of later. Ook prima 😊

5 maanden geleden

Reactie op jjp1997

Geef jij de fles of je partner? Misschien helpt het als je partner de fles ...
Zijn dit aan t proberen. Mijn partner gaf al de fles maar ik was meestal in de buurt. Dus nu zorg ik dat ik dan boven ben of andersom. Vandaag heeft ze toch 30 ml uit het flesje gepakt. Het gaat nog altijd niet van harte maar ze drinkt in ieder geval iets. Hopelijk hebben we dit voor volgende week woensdag onder controle 🤞

5 maanden geleden

Reactie op Steefje97

Heeft er iemand ervaring met halve flessen drinken? Onze zoon krijgt vana ...
Hey, heeft hij geen koorts? Soms gaan babies minder drinken bij ziekte. Vooral bij iedere fles, ook als de luiers minder vol zijn, is dit een alarmsignaal. Bij mezelf in de spreekkamer hanteer ik (en veel Collega’s), bij minder dan de helft van de meeste flessen leegdrinken en minder volle luiers een alert. Echter dat hij lekker actief is, is ook een graadmeter. Even in de gaten blijven houden. Bij 5 dagen en verandering in gedrag zou ik toch even langs een arts gaan!