809 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Euhhh vooralsnog eet m'n kind alles. Moet je dan alsnog heel vaak dezelfde ...
Nooit gedaan lijkt me zelf al saai馃槀 ik maak gewoon wat verschillend bijvoorbeeld. Wortel ,pompoen, doperwten,boontjes. En elke ochtend haal ik er een uit de vriezer. Bij mijn oudste ook nooit gedaan ik denk juist veel vari毛ren. Ze is 2,5 en lust nog steeds alles qua groente

3 maanden geleden

Reactie op Kirrx

Hebben jullie kindjes van bepaalde voeding ook rare ontlasting? Bij banaan ...
Nee niet grijs maar wel is groene ontlasting馃槄

3 maanden geleden

Ben fruithapjes aan het maken, vanochtend fruit gekocht; maar o.a. de peren zijn nog best hard... hebben jullie gewacht tot ze echt goed rijp waren of gewoon gemaakt?

3 maanden geleden

Reactie op KMdV1993

Ben fruithapjes aan het maken, vanochtend fruit gekocht; maar o.a. de peren ...
Ik wacht tot ze echt goed rijp zijn. Dan zijn ze ook het lekkerst vind ik zelf 馃檲

3 maanden geleden

Reactie op KMdV1993

Ik kook ze vaak ff voor zodat ze zacht worden

3 maanden geleden

Reactie op KMdV1993

Ik heb een stomer en blender ik doe dan tegelijkertijd met appel ofso even in stukjes in de stomer tot hij piept en dan gelijkt even in de blender. Maar alleen stomen kan natuurlijk ook

3 maanden geleden

Reactie op jjp1997

Ik wacht tot ze echt goed rijp zijn. Dan zijn ze ook het lekkerst vind ik z ...
Ja dat vind ik ook haha maar omdat je dan met o.a. peren ook weer met bepaalde gisting zit enz dacht ik. Weet het ff niet zo goed 馃槄 maar lees hier meer over even stomen- dat kan natuurlijk ook

3 maanden geleden

Hoi allemaal Hebben jullie je kindje al ei gegeven, en zo ja hoe?

3 maanden geleden

Vandaag hebben ze onze zoon 5mnd een maisstick gegeven en hij vond het prachtig. Zelf zijn we eigenlijk nog bezig met de groene oefenhapjes en zijn nog niet eens bij het fruitgedeelte.. hij is 8,8kg dus ze denken al snel dat die ouder is. Geven jullie ook al zulke sticks tussendoor? Of kan het kwaad denken jullie?

3 maanden geleden

Reactie op Marianne1706

Vandaag hebben ze onze zoon 5mnd een maisstick gegeven en hij vond het prac ...
Bij het KDV overigens ;)

3 maanden geleden

Reactie op Marianne1706

Vandaag hebben ze onze zoon 5mnd een maisstick gegeven en hij vond het prac ...
Maar de weten toch wel de echte leeftijd ondanks het gewicht? Lijkt me verder geen kwaad hoor. Alhoewel volgens mij staat er op de verpakking allemaal vanaf 6 maand.. geen idee wat de reden is. Ik geef trouwens beide groente EN fruit gewoon voor de smaken. maar het is denk ik meer aan jezelf of je het prettig vind ik gaf de oudste dit ook wel vaak tussendoor

3 maanden geleden

M'n zoontje vindt ei denk ik niet lekker of zal het wennen zijn aan de substantie... hij duwt veel uit z'n mond. Had het gecombineerd met doperwten en dacht eerst dat het daar aan lag, maar met sperziebonen doet hij dit ook terwijl hij daar normaal echt gek op is. Hoe geven jullie ei?

3 maanden geleden

Reactie op Sas1217

M'n zoontje vindt ei denk ik niet lekker of zal het wennen zijn aan de subs ...
Misschien gewoon over een tijdje weer proberen je kan niet alles lekker vinden natuurlijk en er veranderd nog veel qua smaak.

3 maanden geleden

Reactie op Sas1217

M'n zoontje vindt ei denk ik niet lekker of zal het wennen zijn aan de subs ...
Ik ga het proberen t door een staafmixer te doen met groente. Dan valt de structuur weg. Hoop ik 馃槀

3 maanden geleden

Reactie op MamavanLuna24

Ik ga het proberen t door een staafmixer te doen met groente. Dan valt de s ...
Ja misschien ga ik dat ook proberen, nu een gekookt ei geprakt, maar het blijven stukjes natuurlijk. Ik dacht misschien een roerei proberen volgende keer馃檭

3 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Misschien gewoon over een tijdje weer proberen je kan niet alles lekker vin ...
Ja dat is ook zeker zo, probeer het volgende week weer met een andere combinatie. Vanwege exceem toch maar elke week aanbieden, komt hopelijk vanzelf wel.

3 maanden geleden

Ik heb vandaag ei met erwtjes en een beetje melk gegeven, ze vond t weer allemaal dikke prima!

3 maanden geleden

Hi allemaal, Even benieuwd maar hoeveel geven jullie op een dag qua hapjes? Hier een kindje met ondergewicht dus naast 4 flessen van 180cc in de ochtend 1 stuk fruit en in de middag ongeveer de helft van een potje Olvarit. (Ja ik maak ook vers maar dan hebben jullie een idee qua hoeveelheid 馃檴). Vandaag zelfs een heel 4+ potje gegeven omdat hij pompoen zo lekker vind! Maar wat is nou een normale hoeveelheid?

3 maanden geleden

Reactie op Kinderwens21

Hi allemaal, Even benieuwd maar hoeveel geven jullie op een dag qua hapjes ...
Hoi! Ik geef 4 flessen 180 cc en ongeveer 50 gram groente en 50 gram fruit. Heb wel t idee dat meer op zou kunnen maar wil haar ook niet "overeten" ze is nu ruim 5.5 maand en woog de laagste keer 7 kilo met 64 cm dus een lekker rond meisje鉂わ笍

3 maanden geleden

Reactie op Kinderwens21

Hi allemaal, Even benieuwd maar hoeveel geven jullie op een dag qua hapjes ...
Hier is het een combinatie van vanalles, vandaag de eerste keer fruitpap, groenten pap krijgt hij al ongeveer 2 weken. 3u: bv (live) 5u: bv (live) 8u: bv (live) 11u: 60 gr groenten pap (half potje Olvarit + scheut olie extra aan toegevoegd) + bijna 120 ml kv 14u: 60 gr fruitpap + bijna 120 ml kv 17u: 120 ml kv volledig op 19u: bv live 21u: bv live