809 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Ja ik zat te kijken naar die fruitpotjes van olvarit en die waren meer rich ...
Tegen de leeftijd van 1 jaar raden ze hier (in Belgi毛) tot 250 gr groentenpap aan. In de cr猫che gaven ze tot 300 gram

3 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Ooo moet eerlijk zeggen dat ik nog niet over hoeveelheden had nagedacht haha. Dan krijgt oma meerdere bakjes mee als ze straks op die hoeveelheden zit 馃お (nu nog niet begonnen)

3 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

In de potjes van 200g past ongeveer 150ml water. Dus die bakjes van hema zijn ongeveer even groot denk ik!

3 maanden geleden

Reactie op jjp1997

In de potjes van 200g past ongeveer 150ml water. Dus die bakjes van hema zi ...
Ohhhh goede!! Die van de hema lijken alleen wat minder stapelbaar ij m'n vriezer dan vierkante bakjes, maar dan tussen 150 ml en 200ml prima 馃榿

3 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Ohhhh goede!! Die van de hema lijken alleen wat minder stapelbaar ij m'n vr ...
Ik heb veel de 200 ml wel gebruikt ik deed ze alleen nooit in de vriezer ik maakte gewoon voor 2 dagen . Ik vergat het dan te ontdooien dus is me teveel gedoe. Nu met kleine hoeveelheden lukt me het nog redelijk maar straks weer gewoon voor 2 dagen in de koelkast iets extra koken of er uithalen voor er saus/zout doorheen gaat en dan voor 2 dagen dat kan nog prima in de koelkast 馃榿馃憤

3 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ik heb veel de 200 ml wel gebruikt ik deed ze alleen nooit in de vriezer ik ...
At jouw baby dan de 200ml in een keer op? Ik wil het vooral voor groente en fruit gebruiken. Heel lui denk ik dst misschien de avondmaaltijd regelmatig een potje zal zijn omdat ik al blij ben als ik ons eten klaar krijg. 馃槄

3 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

At jouw baby dan de 200ml in een keer op? Ik wil het vooral voor groente en ...
Oh nouja ik hield juist van ons eten wat eten appart voor haar. Ja na en tijdje at ze dat wel maar dat waren ook niet meer alleen groente hapjes. Fruit werd 2 stuks en groente werd bijv. Aardappels met groente of pasta macaroni spagethi etc.

3 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ik heb veel de 200 ml wel gebruikt ik deed ze alleen nooit in de vriezer ik ...
Geen zout toevoegen voor de leeftijd van 1 jaar! Is slecht voor de nieren, die kunnen dat nog niet verwerken.

3 maanden geleden

Reactie op karien84

Geen zout toevoegen voor de leeftijd van 1 jaar! Is slecht voor de nieren, ...
Nee dat zei ik ook niet馃槀 dat heb ik nooit gedaan. Gewoon de aardappels voor dat er zout bij komt 眉berhaupt de maaltijd voor dat er zout bij komt uit de pan scheppen in een appart bakje.. dat bedoel ik

3 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Nee dat zei ik ook niet馃槀 dat heb ik nooit gedaan. Gewoon de aardappels voo ...
Maar dat is toch makkelijker als je toch kookt. Voor dat je saus of iets van zout erbij doet gewoon wat er uit scheppen appart te houden. Dan helemaal appart van het koken nog iets gaan maken馃檮 maar goed ik heb ook een peuter en die eet ook gewoon mee dus er is altijd wel een "fatsoenlijke" maaltijd met groente of pasta etc wat ik straks naarmate de jongste meer gaat eten prima even appart houd voor dat er zout bij komt馃憤馃榿

3 maanden geleden

Wat zijn de hoeveelheden fruit en groente wat jullie geven icm 4 flessen? Ik geef nu ongeveer 60 gram fruit en 60 gram groente en een halve boterham en tussendoor geet ik nog ongeveer 20 cc water tussendoor in kleine beetjes. Ze is 6 maanden vandaag maar ik twijfel heel erg of t niet te weinig is maar meer voelt meteen zoveel!!

3 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

Wat zijn de hoeveelheden fruit en groente wat jullie geven icm 4 flessen? I ...
Ik zou je kindje volgen! Als je denkt dat ze honger heeft kan je altijd wat extra aanbieden. Ik geef 1 stuk fruit per dag, en ook iets van 60g groente. Meestal wel iets van koolhydraten erbij (aardappel of zo). Ik geef alleen een broodkorst om op te sabbelen. Maar merk wel dat ze daarvan meer zou willen. Durf alleen nog niet omdat ze nog in de newborn stoel zit 馃檲. Ze is 23 weken dus ik wacht ook nog ff met de babyset 馃檲

3 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

Mijne is 5 maanden over 3 dagen, hij krijgt 4 flessen 200ml waarvan 1 papfles haverpap, half potje fruit en heel potje groente. Hij heeft daar precies genoeg aan haha hij is echt een vreetzakje denk zelf dat hij binnenkort 2 potjes eet van 125 gram dusja hij eet nu ongeveer iets meer dan 180 gram groente en fruit dus馃槉

3 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

Als ik alles zo lees krijgt onze weinig voor mijn gevoel haha Ze krijgt hier 4 flessen 210+7 en ongeveer 40 gram groenten en 40 fruit (als ze het wilt). Geeft verder geen aan 'honger' te hebben, dus zou gewoon je kindje volgen!

3 maanden geleden

Reactie op Kirrx

Als ik alles zo lees krijgt onze weinig voor mijn gevoel haha Ze krijgt hi ...
Ik denk dat ik ook wel kan ophogen als ik dit zo lees, blij mee want hij wilt maar wat graag馃槄 Hij krijgt 4 flessen van 180+6 soms wat meer en soms minder. Spuugt hier best vaak nog van dus vast voedsel zal hopelijk helpen. Hij krijgt verder ongeveer 50gr fruit en 50gr groenten. Sinds dit weekend water geprobeerd, drinkt hij uit een bekertje of ons glas, paar mini slokjes.

3 maanden geleden

Reactie op Sas1217

Ik denk dat ik ook wel kan ophogen als ik dit zo lees, blij mee want hij w ...
Mag water dan al? Ik dacht dat pas bij 6 maanden mocht馃檲馃

3 maanden geleden

Reactie op LifeIsPrecious

Mag water dan al? Ik dacht dat pas bij 6 maanden mocht馃檲馃
Ik zou het niet op willen vullen met alleen water dan eerder nog met melk de maag is nog zo klein en ze groeien zoveel zonde omdat met water te doen. Vind ik zelf dan. Maar goed als ik fruit ondooi zit er wel eens wat extra vocht in dus zal vast kunnen/mogen daar niet van..

3 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ik zou het niet op willen vullen met alleen water dan eerder nog met melk d ...
Ja ik heb ook geen idee dat het al mag haha dacht juist vanaf 6 maanden hihi, ik ga wel pas met 6 maanden paar kleine slokjes laten proberen hihi馃槉

3 maanden geleden

Reactie op LifeIsPrecious

Ja ik heb ook geen idee dat het al mag haha dacht juist vanaf 6 maanden hih ...
Het wordt ook geadviseerd vanaf 6 maanden, alleen wanneer je flesvoeding geeft en het warm weer is mag je een paar lepeltjes water geven. Vandaar dat we dit weekend met het warme weer voor het eerst kleine slokjes water hebben gegeven. Maargoed hij is volgende week ook 6 maanden, dus zal sowieso niet zo erg zijn denk ik dan 馃檪

3 maanden geleden

Reactie op Sas1217

Het wordt ook geadviseerd vanaf 6 maanden, alleen wanneer je flesvoeding ge ...
Maar inderdaad meer om er aan te laten wennen, moet zeker nog geen vervanging zijn van de flesvoeding voor dat hij 6 maanden is.