809 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Sas1217

Het wordt ook geadviseerd vanaf 6 maanden, alleen wanneer je flesvoeding ge ...
Ahh okee hihi ja ik geef ook flesvoeding vanaf geboorte al, ohh die van jou is al bijna 6 maanden hihi ja mijne over 3 dagen 5 maanden haha🤭

3 maanden geleden

Reactie op Sas1217

Maar inderdaad meer om er aan te laten wennen, moet zeker nog geen vervang ...
Klopt weet ik ook hihi flesvoeding blijft hoofdvoeding hihi

3 maanden geleden

Reactie op LifeIsPrecious

Ahh okee hihi ja ik geef ook flesvoeding vanaf geboorte al, ohh die van jou ...
Jaa bijna 6 maanden al!🙃 Je zoontje eet wel al goed zeg, lekker hoor!

3 maanden geleden

Reactie op Sas1217

Jaa bijna 6 maanden al!🙃 Je zoontje eet wel al goed zeg, lekker hoor!
Gaat snel hé die maanden hihi, en ja daar ben ik blij mee dat hij goed eet ik geef hem net 3 weken vast voeding hihi was begonnen met 4 maanden en 1 week langer kon ik niet uitstellen omdat hij echt niet genoeg had aan alleen flesvoeding en papflessen...🤣 begon de eerste 3 dagen met 3 grote ijsklontje groente en dan steeds elke 3 dagen meer gedaan en nu eet hij dus 1 potje groente 125 gram en half potje fruit 62,5 gram🤣🤣 binnenkort kijken of hij zijn fruit ook wil ophogen zodat hij 250 gram eet op een dag 😊 en binnenkort ook pindakaas introduceren en ei pas wanneer hij kan eten hihi😅

3 maanden geleden

Reactie op LifeIsPrecious

Gaat snel hé die maanden hihi, en ja daar ben ik blij mee dat hij goed eet ...
Ja gaat heel snel! Hier ook met 4 maanden en 1 week begonnen maar met 1 a 2 lepeltjes eigenlijk en dat zijn we nu aan het ophogen, gelukkig vindt hij alles lekker😋. Vandaag voor het eerste een stukje brood gegeven, hij was helemaal enthousiast alleen merk wel dat je hem echt recht moeten hebben hiervoor. Die gepureerde hapjes kunnen wel in zo'n babyzitje op een stokke stoel, maar voor brood toch maar binnenkort ombouwen. 😄

3 maanden geleden

Hoe doen jullie dat met brood geven? Mijn zoontje is over 1,5 week 6 maanden en ik wil eigenlijk binnenkort starten met stukjes brood omdat de groenten en fruithapjes goed gaan. Echter kan hij nog lang niet zelfstandig rechtop zitten. Het cb geeft ook aan dat hij echt achterloopt wat betreft zn nekspieren (hij weigert tummy time). Ik geef nu hapjes in zn wipper, dat gaat goed maar is dit voor stukjes brood ook een mogelijkheid? Ben bang voor verstikking. Maar als ik moet wachten tot hij zelfstandig gaat zitten ben ik nog wel wat maanden verder gezien zn achterstand vrees ik😅

3 maanden geleden

Reactie op xxKim

Hoe doen jullie dat met brood geven? Mijn zoontje is over 1,5 week 6 maande ...
Ik zou gewoon wat strookjes brood geven en kijken hoe dat gaat. Ben je al wel eens naar een osteopaat geweest omdat hij niet graag op zijn buik ligt?

3 maanden geleden

Reactie op xxKim

Zou je hem niet op schoot tegen je aan kunnen zetten? Hier duurde tummytime ook lang en gaat ook nog niet lang. Geen gerol of wat (wel met 37+4 geboren). Komt vast!!

3 maanden geleden

Reactie op xxKim

Ik geef gewoon kleine stukjes in de newborn set. Ze heeft een goed kokhals reflex. Dus als ze zich verslikt spuugt ze het ook makkelijk uit. Geef haar of de korst om op te sabbelen, of kleine stukjes in de wang.

3 maanden geleden

Vanaf wanneer mag je yoghurt geven aan je kind? Online zie ik alleen maar staan dat het niet mag omdat borst/kv niet vervangen mag worden voor yoghurt maar ik wil een klein beetje als tussendoortje geven met wat gepureerd fruit.

3 maanden geleden

Reactie op MamavanLuna24

Vanaf wanneer mag je yoghurt geven aan je kind? Online zie ik alleen maar s ...
Na een jaar? Koemelk in elk geval wel.

3 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Na een jaar? Koemelk in elk geval wel.
Oh ik heb t gevonden, vanaf 8 maanden! Maar dank je wel voor je reactie! 😊

3 maanden geleden

Reactie op MamavanLuna24

Oh ik heb t gevonden, vanaf 8 maanden! Maar dank je wel voor je reactie! 😊 ...
Dit is het advies wat ik heb gekregen van het CB… Dus ik denk dat kleine beetjes yoghurt vanaf 6 maand mag? Maar goed, net zoals met alle adviezen… zeggen ze overal waarschijnlijk wat anders 🙂 Advies CB: Qua voedingsschema mag je toewerken naar (met 9 maanden); Ontbijt; bord pap (150-180), meergranen of volkoren óf brood 1-2 sneetjes (met margarine en smeerbeleg) + 120-150 melk Tussendoor; fruit 1-2 stuks Lunch; bord pap (150-180), meergranen of volkoren óf brood 1-2 sneetjes (met margarine en smeerbeleg) + 120-150 melk. Tussendoor; water, slappe thee zonder suiker + babykoekje, soepstengels, maisknabbel etc. Warme maaltijd; groenten (2 opscheplepels) + aardappel/rijst/pasta (1 opscheplepel) + vlees/vis/kip/ei. Mag ook met de pot mee, let dan even op het gebruik van kruiden en dat het zoutloos is. Eventueel yoghurttoetje erna. Voor de nacht; flesvoeding

3 maanden geleden

Reactie op MamavanLuna24

Vanaf wanneer mag je yoghurt geven aan je kind? Online zie ik alleen maar s ...
Gewone yoghurt pas na een jaar, er bestaat wel yogolino, is een soort aangepaste baby- yoghurt met minder eiwitten (beter voor de nieren)

3 maanden geleden

Mijn dochter is 5 maandjes oud vandaag. Sinds 2 weken 1 - 2 lepels per dag groente. Wortel heeft ze al geprobeerd, geen klachten en vond t heerlijk, zo ook pompoen, pastinaak gaf veel krampjes en obstipatie.. ik ga morgen voor t eerst beginnen aan bloemkool, maar ben daar zo zenuwachtig voor. Heb begrepen dat koolsoorten veel krampen geven. Hadden jullie kindjes veel krampjes bij broccoli/ bloemkool? X

3 maanden geleden

Reactie op Rossie1509

Mijn dochter is 5 maandjes oud vandaag. Sinds 2 weken 1 - 2 lepels per dag ...
Hier gestart met broccoli en bloemkool. Niet zoveel gemerkt.

3 maanden geleden

Reactie op Rossie1509

Misschien zowieso wat extra olijfolie toevoegen?

3 maanden geleden

Reactie op Sas1217

Ja gaat heel snel! Hier ook met 4 maanden en 1 week begonnen maar met 1 a 2 ...
Haha ja ik ben ook wezen opbouwen per 3 dagen was ik steeds aan het ophogen ben niet gelijk met zo'n groot aantal begonnen hoor hihi😊 En brood ga ik ook pas doen als die wat rechter kan zitten haha hij eet nu in wipstoel nog😊😅

3 maanden geleden

Reactie op jjp1997

Ik geef gewoon kleine stukjes in de newborn set. Ze heeft een goed kokhals ...
Mijne heeft ook goede kokhalsreflex maar durfde brood nog niet te doen haha nou toch maar proberen morgen😊

3 maanden geleden

Reactie op Rossie1509

Nee niet echt verschil gemerkt, wel dat hij bloemkool vies vind en broccoli zijn favoriet is van alles😅😊