809 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op zjzj
Doen jullie eerst 10x een soort alleen geven en daarna pas mixen?
Fruit geef ik nu wel mix, groente niet hihi😊
3 maanden geleden
Reactie op zjzj
Doen jullie eerst 10x een soort alleen geven en daarna pas mixen?
Ik heb eerst alle smaken apart gegeven (niet perse 5x achter elkaar hoor).
Nu mix ik! Begonnen met ei+ bloemkool en pindakaas+ banaan.
Net voor het eerst bloemkool + broccoli + ei, ging er binnen no time in😅
3 maanden geleden
Reactie op SILMOON
Pureren jullie alles met een staafmixer ? Ik doe dat tot nu toe wel maar vo ...
Ik ben van de staafmixer naar prakken gegaan. Als ze 6 maanden is willen we rapley gaan proberen maar hoor hele goede dingen over de Philips avent 3-1 stomer blender!
3 maanden geleden
Reactie op MamavanLuna24
Ik ben van de staafmixer naar prakken gegaan. Als ze 6 maanden is willen we ...
Gaat dat al goed, geen verslikkingen? Ik doe dat al wel met fruit maar groente nog niet geprobeerd. Ja ik zag die ook voorbij komen maar vindt het aan de ene kant zo zonde dat je het maar zo kort gebruikt.. hmm alles is zo tijdelijk 😫
3 maanden geleden
Reactie op SILMOON
Gaat dat al goed, geen verslikkingen? Ik doe dat al wel met fruit maar groe ...
Daarom twijfel ik nu ook. Ik ben langzaam begonnen met brood. Eigenlijk per ongeluk, moest de deur open doen en toen had ze m’n boterham met pindakaas te pakken maar het gaat best goed! Ze kneed voornamelijk en af en toe moet ze kokhalzen. Vind het zelf laten ontdekken heel leuk om te doen en zij ook!
3 maanden geleden
Reactie op KMdV1993
Iemand een idee; kan ik ook tomaten(blokjes of gepeld ofzo) uit blik gebrui ...
Zou het niet doen ivm grote hoeveelheid suiker die er aan ingeblikte groente is toegevoegd.
3 maanden geleden
Reactie op KMdV1993
Iemand een idee; kan ik ook tomaten(blokjes of gepeld ofzo) uit blik gebrui ...
Zou even goed de etiketten lezen! Er zijn vast opties! 😊
3 maanden geleden
Ik heb zo’n stoom-en-blend unit en het heeft voor mij amper meerwaarde boven een normale blender (die we al hadden). Dacht eigenlijk dat het apparaat alles achter elkaar met 1 druk op de knop zou stomen en dan blenden, zonder actie van mij tussendoor zeg maar. Alleen moet ik na het stomen zelf het eten uit het stoom bakje halen en in de blender doen… bijna net zoveel werk als in een pannetje stomen en dan in een apparaat gooien dus.
3 maanden geleden
Reactie op Ruby100224
Mijn baby heeft nogal moeite met hapjes. Ze spuugt het uit en eet het amper ...
Ik herken dit heel erg. Probeer elke dag iig iets van fruit en/of groente sinds 5 maand maar alles komt er weer uit en vaak met een vies gezicht.. vd week een potje wortel geprobeerd en daar at ze wel een paar theelepeltjes van. Maar verder echt nog niks wat ze doorslikt..
3 maanden geleden
Reactie op JDSL
Ik herken dit heel erg. Probeer elke dag iig iets van fruit en/of groente s ...
Ja, hier ook zo 1. Van de week zat hij wel even wat van een peren hapje van de lepel te liken, maar de dag erna moest hij er weer niets van weten. Groente ook geen succes. Vanaf zondag is hij 6 maanden en dan mocht ik van het cb eens proberen om een stronkje zacht gekookte broccoli te geven om te kijken of hij dat in zijn mond stopt.
3 maanden geleden
Reactie op JDSL
Ik herken dit heel erg. Probeer elke dag iig iets van fruit en/of groente s ...
Hier is het ineens ongeslagen sinds 2 dagen. Ze lijkt het nu een beetje te snappen en lekker te vinden. Heb sochtends peer gegeven en broccoli met ei en dag daarna sperziebonen en dat ging er prima in. Geen vies gezicht deze keer😂
3 maanden geleden
Heb voor de oefenhapjes mamaroos wat proberen te volgen (of iig inspiratie mee opgedaan) wat ik alleen beetje lastig vind bij fase 2 hiervan is dat er producten in komen die we zelf nooit gebruiken/eten (bijv. Zalm) en dingen die we juist wel eten niet voorbij komen. (Bijv. Gehakt, bruine bonen, etc)
En dat het nog steeds niet echt gerechtjes zijn maar ingrediënten ofzo zeg maar...
Wat houden jullie beetje aan als leidraad/voorbeelden van gerechten die je maakt (en invriest?) Maken jullie bijv. Pasta bolognese (maar dan puur pasta, groente en evt gehakt) oid?
Help a Girl out, ik word hier een beetje onzeker van... 😶
3 maanden geleden
Ik wil Luna eens per week een papje geven omdat brood er nog niet zo goed in gaat. Wij zijn bekend met darmproblemen en wil dus dat ze wat vezels binnen krijgt zodat ze hier aan kan wennen. Nu wil ik de AH bio spelt pap geven.
Is iemand hier al bekend mee? Of advies wel of niet doen?
3 maanden geleden
Reactie op KMdV1993
Heb voor de oefenhapjes mamaroos wat proberen te volgen (of iig inspiratie ...
Gehakt niet voor een jaar. Is te verwerkt en niet gezond. Onder het jaar enkel pure vleessoorten. Je kan een gekookt kalfslapje zelf fijnmixen en dan gebruiken in een spaghetti bolognese. Ik denk dat hetzelfde verhaal kan zijn met bruine bonen, die zitten in blik en misschien ook TE verwerkt, vb teveel zout of chemische brol in?
3 maanden geleden
Reactie op MamavanLuna24
Ik wil Luna eens per week een papje geven omdat brood er nog niet zo goed i ...
Meestal wordt er gestart met rijstmeel. Waarom weet ik niet, iets met gluten niet te snel introduceren. Maar ik zou persoonlijk eerst groenten introduceren en daarna pas granen.