809 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Atmvh

Alleen in Nederland wordt vanaf 4 maanden geadviseerd, heel bijzonder. Wij ...
Nee klopt! Hier word het geassocieerd met het wennen van de darmen. Ik vind het stiekem wel gewoon heel leuk dus begin met 4 maanden. Mag ik vragen waar jij vandaan komt? Merk je veel verschil in adviezen? Baby led weaning zeker niet beginnen voor 6 maanden! Maar dacht dan kunnen we lekker lang met dit topic doen. 😜

5 maanden geleden

Reactie op mommytime

Ik ben ook erg benieuwd hoe dit bij ons zou gaan, de kleine is nu net 2 maa ...
Mama Roos Kookt heeft een goede site!

5 maanden geleden

Wij gaan weer rapley/ kleintjes/ baby lead weaning doen dus pas met 6 maanden beginnen en dan lekker zelf laten doen en stukjes ‘eten’. We vonden het echt een succes bij onze eerste en ik zie er alweer naar uit! 😁

5 maanden geleden

Nee klopt! Hier word het geassocieerd met het wennen van de darmen. Ik vind ...
Ik kom gewoon uit Nederland, maar neem de adviezen van het consultatiebureau met een korreltje zout. Kom er eigenlijk alleen voor de prikjes.

5 maanden geleden

Het eten van je bord kijken, smakken en grijpen naar je eten zijn drie sign ...
En ze moeten ook al stevig kunnen zitten, mag wel met steun in de rug. Maar stevig zitten is wel een voorwaarde, en hun kokhalsreflex moet naar achter zijn verschoven. Anders duwen ze het eten terug naar buiten ipv naar de keel om in te slikken.

5 maanden geleden

Reactie op karien84

En ze moeten ook al stevig kunnen zitten, mag wel met steun in de rug. Maar ...
Het Voedingscentrum geeft aan dat in de wipstoel iets omhoog goed is en het eten naar buiten duwen gebruikelijk is omdat ze er aan moeten wennen. Zijn de adviezen bij jullie anders? Oprecht benieuwd 😊

5 maanden geleden

Het Voedingscentrum geeft aan dat in de wipstoel iets omhoog goed is en het ...
Dit is het Belgische advies. Het niet meer naar buiten duwen is eigenlijk geen kwestie van 'wennen', zonder voeding leren ze dit ook. Heeft met de mond motoriek en reflexen te maken en is geen 'aangeleerd' gedrag. https://www.kindengezin.be/nl/thema/voeding/vaste-voeding/starten-met-vaste-voeding

5 maanden geleden

Reactie op karien84

Dit is het Belgische advies. Het niet meer naar buiten duwen is eigenlijk g ...
Fijne website, dank je! Probeer overal een beetje informatie vandaan te halen en daaruit te besluiten wat ik wil doen 😅

5 maanden geleden

Bij mijn oudste veel tegelijk aangeboden. Sochtends rond half 10 een paar hapjes fruit. En met avond eten paar hapjes groente ik denk iets van wortel of pompoen. Ging namelijk heel goed ik maakte het zelf meestal voor 2 dagen anders heeft ze zolang het zelfde. Beetje eentonig. Oudste lust overigens alles dus lekker veel variëren. Begonnen met pureren en met 1 jaar at ze wel volledig stukken. Korsten brood vanaf 6/7 maand omdat dat denk ik wat zwaarder voor haar darmen is . Ik ben benieuwd of ze ook een makkelijke eter is. Met 4 maand beginnen. Ben de flessen en daardoor het spugen zat. 👍

5 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Bij mijn oudste veel tegelijk aangeboden. Sochtends rond half 10 een paar h ...
Volle hapjes of echt kleine beetjes?

5 maanden geleden

Reactie op chaichai

Volle hapjes of echt kleine beetjes?
Nee kleine beetje maar kon al snel wat meer hoor. Heb de bakjes van babymoov. Het kleinste bakje en dan misschien de helft 60 ofso het is toch echt proeven. Maar mijn oudste vond dat wel lekker dus ik kon snel meer geven. Nu even kijken hoe dat gaat maar gewoon thee lepeltjes zoiets.

5 maanden geleden

Gaan jullie een foodprocessor (hapjesmaker) kopen? Ik zit er zo over te twijfelen. Ik ben liever lui dan moe 😂

5 maanden geleden

Gaan jullie een foodprocessor (hapjesmaker) kopen? Ik zit er zo over te twi ...
Het gaat sneller met een tupperware pot in de microgolfoven: klaar in 5 minuten gestoomd. Zo'n foodprocessor duurt 20 minuten en het snijden van de groenten blijft hetzelfde hoor. Beetje olie toevoegen en staafmixer erin en klaar.

5 maanden geleden

Reactie op karien84

Het gaat sneller met een tupperware pot in de microgolfoven: klaar in 5 min ...
Plus zo'n foodprocessor is een heel werk om af te wassen. Staafmixer even onder de kraan en tupperware pot in de vaatwasser en is ook sneller klaar

5 maanden geleden

Gaan jullie een foodprocessor (hapjesmaker) kopen? Ik zit er zo over te twi ...
Zelf eentje van avent Philips blender gekocht destijds wel heel blij mee ga hem nu weer gebruiken. Tja een staafmixer zou ook prima kunnen het is denk ik net wat je gewend bent. Stomen leek me wat meer vitamines overhouden maar goed uiteindelijk ga je het denk ik ook gewoon koken..

5 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Zelf eentje van avent Philips blender gekocht destijds wel heel blij mee ga ...
Heb je deze? Zit zelf te twijfelen om deze te halen. https://www.wehkamp.nl/philips-avent-4-in-1-babyvoedingmaker-scf883-01-16260230/?MaatCode=000&utm_source=google&utm_medium=cpc_shopping&utm_id=16686213277&utm_term=162602300000&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD39YjslPbaFbvwzaj8DprZLOy6Du&gclid=CjwKCAjwo6GyBhBwEiwAzQTmc6l04oAf4fJcmWwaJXhvFYEyX5903wqKPIc69rj6dOGroRTvL-6wJhoC4NUQAvD_BwE

5 maanden geleden

Wat ik ook grappig vind: bij jullie is paprika vanaf 4 maanden, bij ons maar vanaf 12 maanden (denk omwille van krampen?)

5 maanden geleden

Heb je deze? Zit zelf te twijfelen om deze te halen. https://www.wehkamp.nl ...
Nee deze https://www.bol.com/nl/nl/p/philips-avent-scf870-20-stomer-blender/9000000010993565/?Referrer=ADVNLGOO002031-S--9000000010993565&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwo6GyBhBwEiwAzQTmc54wNZLtbwsLfxA9Q3rn-BujCM9Zvsj98gZG90GNC6BHe2jyalcMMBoCDRUQAvD_BwE

5 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Nee deze https://www.bol.com/nl/nl/p/philips-avent-scf870-20-stomer-blender ...
Ja je moet de onderdelen wel schoonmaken etc. Maar ik vond het niet zo erg goed afspoelen of even in de vaatwasser. Ik maakte meestal voor 2 dagen. Appeltje kan ook even kort stomen en dan in de blender.

5 maanden geleden

Reactie op sanniew

Ik wil eigenlijk wachten tot 6 maanden maar het cb zegt 4 maanden
Wij wachten tot 6 maanden en dan introduceren we echt ook heel weinig. Officieel is een baby haar darmen pas geheel rijp na 1 jaar. Elke baby zou afhankelijk van melk zijn tot 2 jaar. Maar in onze (verotte eten) maatschappij is het normaal geworden om vanaf 4 (of 6) maanden al iets anders te geven. Bij mijn jongste dus sowieso vanaf 6 maanden. Dan simpel puree van seizoens groenten en fruit. Vermengd met bv borstvoeding. Het feit dat een baby er aan toe is omdat het lijkt naar etende ouders of grijpt naar eten... Is oprecht de grootste bullshit die ik gehoord heb 😂🥹. No offense dames, ieder zijn ding 😘