809 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Sproet

Hoe oud is ze? Misschien kan je gewoon eens broodkorstje geven om op te sab ...
Luna is bijna 6 maanden en eet al haar hapjes super goed! We zijn gister begonnen met kijken of ze rapley interessant vind.

3 maanden geleden

Reactie op karien84

Meestal wordt er gestart met rijstmeel. Waarom weet ik niet, iets met glute ...
Ze eet alle hapjes al volledig, ze vind t heerlijk! 😍 Ik wil rijstebloem overslaan omdat het geen toegevoegde voedingswaarde heeft en veel arseen.

3 maanden geleden

Reactie op KMdV1993

Heb voor de oefenhapjes mamaroos wat proberen te volgen (of iig inspiratie ...
Hier nog niet begonnen, maar ik volgde Happje official op Instagram. Nu ook de app maar aangeschaft (is een eenmalige betaling). Veel makkelijke recepten staan erin! Bijvoorbeeld stamppotjes en pasta’s. Er staat dan ook een bewaaradvies bij en hoeveel porties het ongeveer zijn.

3 maanden geleden

Reactie op MamavanLuna24

Ik wil Luna eens per week een papje geven omdat brood er nog niet zo goed i ...
Ze mag ook al fijne granen eten die is ook vanaf 6 maanden dan krijgt ze toch gewoon vezels naar binnen😊

3 maanden geleden

Onze kleine is bijna 6 maanden, we hebben wel al paar keer wat gepureerd voedsel geprobeerd maar ze doet het vooral nog heel goed op borstvoeding. Nu gaat ze 3 dagen in de week naar de opvang en we willen ook graag daar beginnen met vast voedsel via de Rapley methode. Iemand tips hoe dit aan te pakken en wat eventueel af te spreken met de opvang?

3 maanden geleden

Reactie op M Harink

Onze kleine is bijna 6 maanden, we hebben wel al paar keer wat gepureerd vo ...
Ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn kleine wil nog geen potjes, dus ga als hij 6 maanden is eens proberen of rapley beter werkt. Hij houdt wel van zelf een lepel in zijn mond stoppen

3 maanden geleden

Reactie op M Harink

Ik ben begonnen met rapley. Ik geef 3 strookjes boterham met 100% pindakaas of een gebakken ei. Ze krijgt elke dag een kwart komkommer (moet half zijn geloof ik maar de komkommers zijn dik) en van de week een aardbei maar die ging er niet in. Het is voornamelijk kneden en sabbelen. De komkommer lukt wel.

3 maanden geleden

Reactie op M Harink

Zo bijvoorbeeld.

3 maanden geleden

Reactie op MamavanLuna24

Zo bijvoorbeeld.
Ik wilde inderdaad met wat brood met eventueel een dun laagje boter inderdaad. Komkommer had ik ook al aan gedacht.

3 maanden geleden

Reactie op M Harink

Ik wilde inderdaad met wat brood met eventueel een dun laagje boter inderda ...
Je hebt de app solidstarts, ik vind dit heel fijn. Zo kan je zien hoe je wat het beste kan geven.

3 maanden geleden

Reactie op M Harink

Bij onze opvang doen ze rapley trouwens pas als het kind zelf kan zitten (dus zelf van liggen naar zitten kan komen) omdat ze ze dan pas in een normaal stoeltje mogen zetten. Dus tot die tijd doen we het alleen thuis, dat is ook prima in het begin :) maar ik zou je opvang gewoon even vragen, waar zij ervaring mee hebben, waar ze zich comfortabel mee voelen etc

3 maanden geleden

Hi allemaal, Toch even benieuwd naar het volgende. Als we uiteten zijn of samen met mensen eten dan zijn veel van deze mensen geneigd om onze baby (volgende week 6 mnd) een hapje van hun ijs, eten, slagroom etc te laten proeven. Ik zeg dan zelf elke keer dat dit niet mag maar hoe staan jullie hierin? Doen jullie dit wel en waarom wel of niet? Even benieuwd 😊

3 maanden geleden

Reactie op Kinderwens21

Hi allemaal, Toch even benieuwd naar het volgende. Als we uiteten zijn of ...
Dat is met de beste bedoelingen en meestal zeg ik wel 🙂‍↔️ hij is nog te jong. Maar ik moet daarentegen ook wel toegeven dat we hem wel al eens 1x van een vanille ijsje hebben laten proeven (ook echt maar 1 lekje). Hij vond het wel lekker! Das niet in grote hoeveelheden dus kan heus niet kwaad.

3 maanden geleden

Reactie op juon

Bij onze opvang doen ze rapley trouwens pas als het kind zelf kan zitten (d ...
Dan denk ik dat we gewoon vooral thuis beginnen, want zitten kan ze nog niet. Maar zal het inderdaad eens met hun bespreken.

3 maanden geleden

Reactie op M Harink

Dan denk ik dat we gewoon vooral thuis beginnen, want zitten kan ze nog nie ...
Ze moeten wel al redelijk stevig kunnen zitten om te kunnen reageren als ze verslikken bij Rapley.

3 maanden geleden

Reactie op karien84

Ze moeten wel al redelijk stevig kunnen zitten om te kunnen reageren als ze ...
Wat is "stevig" in het Ikea stoeltje met kussen zit ze goed stabiel, maar zonder steun kan ze het nog niet.

3 maanden geleden

Reactie op M Harink

Wat is "stevig" in het Ikea stoeltje met kussen zit ze goed stabiel, maar z ...
Als ze dat een kwartier kan volhouden zonder onderuit/schuin te zakken

3 maanden geleden

We hebben hier laatst een potje geprobeerd Ipv vers. Ze vind zo ‘n potje veel lekkerder merk ik, dus denk dat ik het wat ga mengen. De ene keer potje, andere keer fruit

3 maanden geleden

Hoe bieden jullie vlees/vis aan? Helemaal mee geblend? Vries je het daarna in of maak je het elke dag vers klaar? Wij eten namenlijk maar 1/2x per week vlees, maar wil wel graag dat de kleine alle voedingsstoffen binnen krijgt straks.

3 maanden geleden

Reactie op Kirrx

Hoe bieden jullie vlees/vis aan? Helemaal mee geblend? Vries je het daarna ...
Elke dag vlees is niet nodig. Je mag het vervangen door vis, ei, tofo of quorn https://www.kindengezin.be/nl/thema/voeding/vaste-voeding/vaste-voeding-vanaf-6-maanden