809 Reacties

3 maanden geleden

Banaan pannenkoeken met pindakaas, aardbei en blauwe bes 🥰

3 maanden geleden

Reactie op MamavanLuna24

Banaan pannenkoeken met pindakaas, aardbei en blauwe bes 🥰
Ziet er heerlijk uit! Krijgt ze dit al makkelijk weg?

3 maanden geleden

Reactie op SILMOON

Ziet er heerlijk uit! Krijgt ze dit al makkelijk weg?
Ja deze zijn vrij zacht! Ik moet wel toegeven dat ik rapley even gepauzeerd heb. Ik laat haar zelf een beetje kliederen en geef t tussendoor met de lepel want er ging niks in haar mond.

3 maanden geleden

Reactie op MamavanLuna24

Ja deze zijn vrij zacht! Ik moet wel toegeven dat ik rapley even gepauzeerd ...
Geweldig! Lekker oriënteren. Het gaat idd van zelf als de interesse er is, maar dan heeft ze wel de vrijheid om “ toe te slaan “ 😜

3 maanden geleden

Pff dag 3 oefen hapjes en hij heeft alleen maar krampjes. Huilde voorheen nooit nu alleen maar. Pff neig ernaar om toch nog een maand vooruit te gaan schuiven dit is echt te zielig. Hij is nu 5,5 maand. …….

3 maanden geleden

Reactie op baby25022024

Pff dag 3 oefen hapjes en hij heeft alleen maar krampjes. Huilde voorheen n ...
Ja gewoon even wachten of alleen maar een thee lepeltje proberen per dag.. ik weet niet hoeveel je nu geeft? Olijfolie drupje helpt hier heel goed.

3 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ja gewoon even wachten of alleen maar een thee lepeltje proberen per dag.. ...
Max 3 lepeltjes per keer. Goeie idd. Thnxx

2 maanden geleden

Hebben jullie een goed schema om uiteindelijk een fles te laten vervallen? Of hoe werkt dat? Vanaf wanneer 'moet' dat? Word beetje dol van alle schema's etc en zie door de bomen het bos niet meer😅 Onze kleine man is 18 augustus 6 maanden en krijgt nu het volgende: 06.00 fles 180+6 07.30 - 08.30 dutje 10.00 fles 180+6 12.00 fruit 100 gram 12.00-14.00 dutje van 1 of 2 uur 14.00 fles 180+6 16.00-16.30 uur dutje 17.00 100 gram groente of maaltijd 18.30 fles 180+6 23.30/00.00 180+6, geen droomvoeding. Komt nog echt voor deze fles. Iemand ideeën/tips? Alvast bedankt 😘

2 maanden geleden

Reactie op gby90

Hebben jullie een goed schema om uiteindelijk een fles te laten vervallen? ...
Ah onze mannetjes zijn even oud ;) hij weegt 8.5 kg Wij geven de 1e en laatste fles 210+7 en overdag 2 flessen 180+6. We zijn nu ongeveer 2 weken van de fles van 22:30 af. We hebben geprobeerd hem steeds wat minder te geven of een droomvoeding maar dat werkte niet echt. Uiteindelijk gewoon mee gestopt en even 2 of 3 nachten veel speentje gegeven. Gezorgd dat hij de avondfles en ochtendfles goed opdronk. Dat heeft bij ons uiteindelijk geholpen. Dit verder niet I.c.m. uitbreiden van hapjes ofzo. Hij kreeg op dat moment s ochtends 1 ijsklontje fruit en s avonds 2 ijsklontjes groente.

2 maanden geleden

Reactie op KMdV1993

Ah onze mannetjes zijn even oud ;) hij weegt 8.5 kg Wij geven de 1e en laa ...
Hebben we ook geprobeerd met knuffelen, sussen, wiegen en speentje terug maar niets van dat werkte en hij ging alleen maar harder gillen en huilen. Daarom weten we dat het echt honger is. Tenmiste, als niets anders werkt, moet dat wel zijn toch...? Ik zou namelijk heel graag weer eens door willen slapen haha! Misschien over een weekje weer eens proberen, kijken of het wil gaan.

2 maanden geleden

Reactie op KMdV1993

Ah onze mannetjes zijn even oud ;) hij weegt 8.5 kg Wij geven de 1e en laa ...
Ah zijn ze echt precies even oud? Wat leuk! Hier woog hij 2 weken terug 7.5 kilo dus gok dat we nu rond de 8 kg zitten. Is eerst de lengte in gegaan (69cm nu) en word nu een lekkere bollie🥰

2 maanden geleden

Reactie op gby90

Ah zijn ze echt precies even oud? Wat leuk! Hier woog hij 2 weken terug 7 ...
Haha ja 18 februari ;) Misschien eerst iig de avondfles ophogen? Dat al eens geprobeerd? Wij hebben dat toen als eerste gedaan.

2 maanden geleden

Reactie op KMdV1993

Haha ja 18 februari ;) Misschien eerst iig de avondfles ophogen? Dat al ee ...
Leuk! Is toch een mooie mijlpaal he, die 6 maanden😊 Fles ophogen ook geprobeerd, rijstebloem etc ook. Werkt dan misschien voor een uurtje langer slapen. Misschien als we de hapjes ophogen, dat het dan wat beter gaat. (Hoop ik) en anders zal de tijd het leren.

2 maanden geleden

Reactie op gby90

Leuk! Is toch een mooie mijlpaal he, die 6 maanden😊 Fles ophogen ook gepr ...
Hier ook een jongentje van 18 feb 😃 leeeuk

2 maanden geleden

Het lijkt mij dus super leuk om een topic te starten om recepten delen en evt leuke foto’s van de creaties! Zijn er meer moeders die dit leuk vinden?

2 maanden geleden

https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-februari-2024/recepten-en-fotos-delen-Me0mZ7G?utm_source=24Baby&utm_medium=app

2 maanden geleden

Ik merk dat ik het erg spannend vind om van haar gepureerde prakjes naar grotere stukjes of zelfs hele maaltijden te gaan. Als ik het soms hier en daar zo lees voel ik me vet onzeker dat ik iets “verkeerd” doe. Tevens vind ik de begeleiding vanuit het CB erg slecht wat betreft hoe je het moet doen. Ik ben gewoon angstig dat ze stikt ofzo. Tips/tricks? Zijn erg welkom!

2 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Ik merk dat ik het erg spannend vind om van haar gepureerde prakjes naar gr ...
Logisch dat het even spannend is! Vind ik ook (nog niet begonnen overigens). Geeft mij wel zekerheid dat ik onlangs kinderEHBO heb gevolgd en nu geleerd heb wat ik moet doen als ze ‘stikt’. Verder veel op social media gekeken naar het geven van vast voedsel en de reactie van kindjes daarop + tips en tricks van experts. Langzaam vertrouwen krijgen in je kindje! Je kunt het ook langzaam opbouwen van gepureerd, naar geprakt en dan steeds iets grover.

2 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Ik merk dat ik het erg spannend vind om van haar gepureerde prakjes naar gr ...
Ik vind de app Solid Starts echt heel fijn. (Bij eerste keer opstarten lijkt het alsof je een abonnement moet nemen, maar voor de informatie over hoe je eten moet voorschotelen is dat niet zo.) Ze laten duidelijk zien hoe je bij 6, 9, en 12 maanden eten moet aanbieden en wat de risico’s zijn qua stukken zodat je dat zelf kan inschatten. Ik voel me daarbij veel geruster.

2 maanden geleden

Reactie op lollylinette

Ik vind de app Solid Starts echt heel fijn. (Bij eerste keer opstarten lijk ...
Qua stikken*