809 Reacties
2 maanden geleden
Ik ben een soort gedwongen om rapley te doen door onze kleine geloof ik. Ik sta daar open voor hoor al vind ik het spannend. Maar hij weigert ook gewoon echt om gepureerd eten te eten (heb ik 2 maanden geprobeerd), maar als hij een stuk fruit in zijn hand heeft, dan gaat hij daar wel van eten heb ik deze week ontdekt. Dus dan maar zo. Nog meer kindjes die deze keus hebben afgedwongen? 😅
2 maanden geleden
Reactie op Mariska80
Ik ben een soort gedwongen om rapley te doen door onze kleine geloof ik. Ik ...
Hmm wij doen een combi ineens ging ze dan toch haar mond open doen. Moet eerlijk zeggen dat.mijn man er soms gewoon wat in drukt en vervolgens eet ze wel. Alsof ze het niet snap en nu sinds een week doet ze dan toch ineens de mond open. Misschien was ze er nog niet klaar voor. Maar ik geef haar inderdaad ook wel wat in stukken alleen ik vind dat ook vaak nog te spannend. Onze oudste at gewoon meteen heel goed dus het is echt wennen. Maar het gaat heel goed op haar eigen tempo. Combi doen we
2 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Hmm wij doen een combi ineens ging ze dan toch haar mond open doen. Moet ee ...
Ik heb ook wel geprobeerd de lepel naar binnen te duwen. Daardoor begon hij al te huilen als hij de lepel zag. Dat leek me ook geen goede ontwikkeling. Overigens als ik een stuk eten voor zijn neus hou, wil hij het ook niet. Hij eet het alleen als hij het zelf vast kan houden (al werkte dat met de lepel ook niet echt). Maar ik ben allang blij dat er nu wat naar binnen gaat.
2 maanden geleden
Meer kleintjes hier die veel last hadden van buikje na eerste week hapjes?
Opvang zei dat er bij hun ook een virusje is, dus dat kan het ook zijn. Cb zei sla maar even 2 dagen over om de darmen rust te geven en dan weer proberen. Maar ben opzoek naar wat herkenning, want als het wel de oefen hapjes zijn kan ik me vast gaan instellen op gebroken nachten 😅
2 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Oh kwam hier idd niet doorheen. Mhmm nog maar eens kijken dan.
Ja het lijkt echt alsof het verplicht is, enorm irritant! Maar er moet ergens subtiel een X staan waarmee je het weg kan drukken.
2 maanden geleden
Reactie op Cecilel
Meer kleintjes hier die veel last hadden van buikje na eerste week hapjes?
...
Ja, hier ook. Bepaalde groenten zorgde voor obstipatie (voor een halve dag gelukkig maar) en de eerste wortel leverde een onrustige baby op voor een paar uur. Inmiddels gaat het steeds beter
2 maanden geleden
Reactie op Velvet91
Ja hier nog eentje.. eet ook alleen puree als ze zelf de lepel mag bedienen ...
HAHAHA! Hier hetzelfde. De eerste twee a drie lepeltjes lukt het mij zelf alleen te doen. En dan is het grijpen naar de lepel. 🤣 Ik probeer de lepel dan zo te positioneren dat ze de handvat vlakbij de lepel-Kuip (om het zo even uit te leggen haha) vastpakt in plaats van dat ze vol in de puree grijpt. 😅 En als ze het in haar mond heeft, laat ik mijn greep iets verslappen. 🙈
2 maanden geleden
Reactie op Sproet
HAHAHA! Hier hetzelfde. De eerste twee a drie lepeltjes lukt het mij zelf a ...
Hier ook! Echt geen doen zo om haar eten te geven en wat een kledderzooi aan het einde. 😂 Laat de lepel ook echt niet los maar hapt wel zelf goed. Als ze genoeg heeft gaat ze bellen blazen met een hapje in haar mond. Helemaal feest. 😆
Ik maak alles vers en vries het gepurreerd in, ik heb wat grover geprobeerd maar dan gaat ze kokhalzen. Ze eet wel komkommer, punt paprika, bleekselderij met de rapley methode.
2 maanden geleden
Kunnen jullie kindjes al zo goed in een kinderstoel zitten? Als ik zie hoe jullie al eten aan kunnen bieden en het ook zelf kunnen laten doen… heb het idee dat ik het echt mega verkeerd doe haha
2 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Kunnen jullie kindjes al zo goed in een kinderstoel zitten? Als ik zie hoe ...
Met wat extra ondersteuning dmv een opgerold dekentje zit ze prima.
Ze wordt boos in de newborn se, en bij het cb is me verteld dat ze sterk genoeg is om in het zitje te mogen ondanks dat ze nog niet zelfstandig kan zitten
2 maanden geleden
Reactie op Velvet91
Met wat extra ondersteuning dmv een opgerold dekentje zit ze prima.
Ze wor ...
Wij doen ook een opgerolde handdoek voor extra ondersteuning. Anders hangt hij teveel naar voren nog. Maar zijn hoofdje/ nekje is sterk genoeg en op schoot kan hij al bijna zonder hulp zitten. Hij wil het ook graag. Trekt zichzelf in zit stand als hij op schoot ligt.
2 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Luna kan goed rechtop zitten als ik haar help zitten en sinds deze week gaat ze ook zelfstandig zitten! 😍
2 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Nee hoor, hier ook nog niet! Alleen op schoot zit ze recht op. In een stoel echt niet, daarmee wacht ik dus ook tot ze dat zelf goed kan
2 maanden geleden
Reactie op MamavanLuna24
Luna kan goed rechtop zitten als ik haar help zitten en sinds deze week gaa ...
Wat snel! 😍