809 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Kunnen jullie kindjes al zo goed in een kinderstoel zitten? Als ik zie hoe ...
Ik ben begonnen in de wipper. Nu begint ze steeds meer kracht te hebben om gewoon te zitten maar dat is wel max 15min en met handdoeken in de zijkanten. Maar haar hoofd en nekje houdt ze goed recht.

2 maanden geleden

Ik las dat je vanaf nu ook bepaalde kruiden mag toevoegen aan de hapjes. Maar aan hoeveel moet ik dan denken? 😅 Zoontje krijgt nu zon 200gr groente, hoeveel kruiden kan daarbij? Halve theelepel?

2 maanden geleden

Reactie op kaya14

Ik las dat je vanaf nu ook bepaalde kruiden mag toevoegen aan de hapjes. Ma ...
Ik heb wat kaneel over de banaan gedaan en je kunt bijvoorbeeld oregano over de groenten doen. Even proeven zou ik zeggen ;)

2 maanden geleden

Reactie op gby90

Onze kleine vriend kan het, maar gaat dan zo zitten viezerikken met zijn vi ...
Hahahha ohjaaa die vingers. De slab wordt hier ook het liefst in de mond gestopt en dan is het natuurlijk helemaal een voedselfeestje😅🤣

2 maanden geleden

Ik dacht dat Luna haar hapjes oké gingen maar er wel echt meer in moest. Nou mooi niet. Madam is 6 maanden weegt 9 kilo en we mogen van 4 naar 3 flessen. 😂

2 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Hahahha ohjaaa die vingers. De slab wordt hier ook het liefst in de mond ge ...
Hahahaha same here! 🤣 En soms zitten de handen van mama opeens ook onder. 😅

2 maanden geleden

Weet iemand toevallig of je kokosyoghurt kan geven? En zo ja hoeveel evt icm banaan of aardbeien? Ik kan het even niet terugvinden zo snel hier in het topic. 😊

2 maanden geleden

Reactie op Denice1905

Weet iemand toevallig of je kokosyoghurt kan geven? En zo ja hoeveel evt ic ...
Ja kokosyoghurt mag, soja weer niet. Ik geef het ook met wat fruit!

2 maanden geleden

Reactie op MamavanLuna24

Ja kokosyoghurt mag, soja weer niet. Ik geef het ook met wat fruit!
Oh top! Hoeveel kokosyoghurt geef je dan per keer? Mijn zoontje is 6mnd.

2 maanden geleden

Reactie op Denice1905

Oh top! Hoeveel kokosyoghurt geef je dan per keer? Mijn zoontje is 6mnd.
Ik geef vaak grote eetlepel en dan 5 geprakte kleine aardbeien ofzo. Ze eet niet altijd alles op. Ik maak het ook met banaan, wat speltmeel en kaneel.

2 maanden geleden

Reactie op MamavanLuna24

Ik geef vaak grote eetlepel en dan 5 geprakte kleine aardbeien ofzo. Ze eet ...
Bedankt voor je reactie! Ga ik dat even proberen 😊

2 maanden geleden

Is uiteindelijk een heel olvarit 6+ potje een volledige maaltijd? Het lijkt zoveel!

2 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Is uiteindelijk een heel olvarit 6+ potje een volledige maaltijd? Het lijkt ...
Ja dat vraag ik me ook af. Dat gaat nog heel lang duren denk ik voordat die van mij dat op krijgt haha

2 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Is uiteindelijk een heel olvarit 6+ potje een volledige maaltijd? Het lijkt ...
Luna eet super goed volgens t cb en die eet een halve 😂

2 maanden geleden

Reactie op LisaLL

Ja dat vraag ik me ook af. Dat gaat nog heel lang duren denk ik voordat die ...
Same! 🤣 Ze eet nu ongeveer een half potje van zo’n 4+ potje. 🤪

2 maanden geleden

Reactie op Sproet

Same! 🤣 Ze eet nu ongeveer een half potje van zo’n 4+ potje. 🤪
Zo'n potje fruit is ook bizar veel geloof ik. Als ik zelf staafmixer gaat daar echt bizar veel fruit in zo'n inhoud! Zag bij het overzicht opbouw vaste voeding dst ze 50 (1portie)- uiteindelijk 100gram( 2 porties) per dag eten aan groente / fruit tussendoor volgens het voedingscentrum. Dan zijn die toch veel te groot?

2 maanden geleden

Hier het opbouw schema wat ik vond.

2 maanden geleden

Vraag 2: zijn er meer baby's die geen melk meer wensen maar vooral vast voedsel? Wij hadden nooit een grote drinker, maar kreeg er net mrt groooote honger en huilen 100ml in na 4 uur. Meerdere keren aangeboden +boeren, maar wilde echt niet meer. Daarna vrolijk een half potje maaltijd 6+ naar binnen gewerkt in een half uur en was er eigenlijk.nog niet klaar mee. Uur later wel weer 110 melk naar binnen. Totaal wel maar 360 vandaag (bv en kv) en meestal snachts nog iets van 100 a 150. Hij zat eerder op 750 bv per 24u. Smorgens ook nog 3 ijsblokjes perenmoes gehad. Hij vind water dan weer wel interessant uit een beker. 😅

2 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Zo'n potje fruit is ook bizar veel geloof ik. Als ik zelf staafmixer gaat d ...
Ja… het is wat allemaal! 🙊 Ik ga over een week rustig over op Rapley methode. Denk dat ik dat uiteindelijk sowieso gewoon logischer vind qua hoeveelheden dan zo’n potje waarvan ik soms ook denk; ja na zoveel lepels zou ik ook er klaar mee zijn hahaha.

2 maanden geleden

Reactie op Sproet

Ja… het is wat allemaal! 🙊 Ik ga over een week rustig over op Rapley metho ...
Hahahhaha! Ja ik wil nog niet over op de babyset en met de newbornset kan rapley niet dus ik zit er nog even aan vast. 😅 doperwten in de newbornset is trouwens ook niet echt chill. Zo droog, stikt ie ook bijna in 😅 heb et maar een beetje water naast gegeven. 😅