809 Reacties

2 maanden geleden

Vanaf 4 maanden zijn we begonnen met hapjes proberen. Heb wat gemaakt en in ijsblokvormpjes gedaan. Heb alleen bij lange na niet alles al los 10x kunnen proberen. Ze is nu 6 maanden en zie dat iedereen al lekkere dingen maakt en combineert. Ze drinkt nu nog 4 flessen en dan doe ik in de ochtend hapje fruit en in de middag of avond 2 ijsklontjes groente. Hoe doen jullie dat? En hoe zijn jullie overgegaan op alles? En hoeveel?

2 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Hahahhaha! Ja ik wil nog niet over op de babyset en met de newbornset kan r ...
Haha nee wij hebben het afgelopen avond omgebouwd. Gebruiken de newborn eigenlijk niet meer (drinken in de wipper en we hadden voor de vakantie een andere kinderstoel gekocht dus daar kreeg ze tot zover steeds de hapjes in omdat de Tripp Trapp nog niet was omgebouwd haha). Dus toch maar omgebouwd. 馃檲 En dan kunnen we inderdaad straks beginnen met Rapley eten.

2 maanden geleden

Reactie op zjzj

Vanaf 4 maanden zijn we begonnen met hapjes proberen. Heb wat gemaakt en in ...
Hier 4 flessen, soms 5 met de nachtfles. Ochtend fruithapje met 5 blokjes en einde middag 5 groente blokjes uit de vriezer. Fruit gaat vaak helemaal op en groente laat ze wat van staan. Na het avondeten een bordje pap van 60ml melk. Fruit mix ik en groente soms ook + aardappelen of rijst gepureerd erbij. Rapley vind ik nog maar eng.. ze eet wel komkommer, paprika, bleekselderij uit de hand. Brood starten wil ik van de week proberen maar vind ik ook spannend.

2 maanden geleden

Vanaf wanneer doen jullie de hapjes wat grover prakken? Ik vind het nog een eng idee ook een broodje aanbieden. We hebben tot ni enkel purees gemaakt en dat gaat goed van groente en fruit. De kleine is 6,5 maand

2 maanden geleden

Reactie op Samo6819

Vanaf wanneer doen jullie de hapjes wat grover prakken? Ik vind het nog een ...
Ik geef strookjes brood met boter. Laat haar er gewoon mee knooien kan niet zoveel mis mee gaan gewoon bij blijven zitten. Geen kleine stukjes maar lange reepjes..

2 maanden geleden

Wij geven ook reepjes brood (licht geroosterd, dan vormt het minder snel een deeg balletje) met een beetje geprakte aardbei erop. Andere vraag: kan je een baby van 6 maanden ook havermout geven? Als in: havervlokken in een warm papje? Dus niet rauwe/harde vlokken.

2 maanden geleden

Hoe maken jullie fruithapjes van bijv. Meloen? De laatste keer dat ik dit deed had ik het in de keukenmachine gehad geloof ik maar toen was het meer sap dan puree... Ben nu voor de 2e ronde aan het zoeken hoe het beste kan?

2 maanden geleden

Reactie op KMdV1993

Hoe maken jullie fruithapjes van bijv. Meloen? De laatste keer dat ik dit d ...
Ik geef watermeloen als stuk (maantje) dat houd ik dan zelf vast en hij gaat daar dan zelf aan bijten/zuigen. Vind mijn zoontje heerlijk!

2 maanden geleden

Ben benieuwd: hoe bereiden jullie vis voor baby vanaf 6 mnd. Opbakken en erbij door de blender? Ik heb geeeen idee

2 maanden geleden

Reactie op liefehhmii

Ben benieuwd: hoe bereiden jullie vis voor baby vanaf 6 mnd. Opbakken en er ...
Ik bak zalm helemaal gaar. En dan fijn prakken met een vork en door een hapje roeren. Je ken hem ook glad pureren. Maar opzich is zalm makkelijk fijn te krijgen

2 maanden geleden

Reactie op Ruby100224

Ik bak zalm helemaal gaar. En dan fijn prakken met een vork en door een hap ...
Ok茅 top ga ik dat proberen! Thnx

2 maanden geleden

Reactie op KMdV1993

Hoe maken jullie fruithapjes van bijv. Meloen? De laatste keer dat ik dit d ...
Dan kan je indikken met koekjesmeel/rijstmeel

2 maanden geleden

Reactie op liefehhmii

Ben benieuwd: hoe bereiden jullie vis voor baby vanaf 6 mnd. Opbakken en er ...
Stomen samen met de rest

2 maanden geleden

Wij waren begonnen met oefenhapjes maar sindsdien heeft hij bij elke luier (kleine beetjes) poep. Voor andere herkenbaar? Wij hadden op het advies van cb oefenhapjes even on hold gezet maar zijn nu alweer anderhalve maand verder. CB en HA zeggen dat we ons geen zorgen hoeven maken zolang hij geen koorts heeft? Maar ik vind het eig wel wat lang duren. Weet niet zo goed of we nu toch weer door moeten met oefenhapjes? Of toch die darmen nog wat extra rust moeten geven? Voor iemand herkenbaar of zou er toch iets anders aan de hand zijn?

2 maanden geleden

Reactie op Cecilel

Wij waren begonnen met oefenhapjes maar sindsdien heeft hij bij elke luier ...
Onze dochter heeft sinds ze vast eten krijgt vaak 4/5 poepluiers per dag, heb hier verder niks achter gezocht. Ze krijgt nu wel ongeveer 100 gram fruit, 100 gram groente en een halve boterham. En nog 4 flessen maar die gaan meestal niet op.

2 maanden geleden

Reactie op Cecilel

Wij waren begonnen met oefenhapjes maar sindsdien heeft hij bij elke luier ...
Hebben wij ook. Iets van 4-5 poepluiers per dag. Ook echt wel een goed gevormde keutel. Hij krijgt nu wel 4 flessen, 200 gram fruit, 200 gram groenten en 1 boterham per dag. Ik denk dat de darmen gewoon aan het werk worden gezet. Ik ben wel iets meer water gaan geven omdat hij soms wel hard moet persen op een kleine harde keutel.

2 maanden geleden

Als je je potje zelfgemaakte appelmoes uit de vriezer haalt en laat ontdooien... kan je daar dan ook 2 dagen mee doen? Of echt maar heel.kort?

2 maanden geleden

Herkent iemand dit. Zodra het hapje iets te dik is begint ze met kokhalzen... Zoals bloemkool, fruit, yoghurt. Gaat er allemaal in. Maar ik bijvoorbeeld wortel of iets van doperwten in blender blijft dus altijd iets dikker wat ik ook doe. Begint ze echt te kokhalzen. Alsof ze dus niet kauwt ofso?

2 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Herkent iemand dit. Zodra het hapje iets te dik is begint ze met kokhalzen. ...
Heeft onze dochter in het begin ook gehad, ik deed het dan meer verdunnen met water en wat olie, dan ging het veel beter. Sinds we haar brood aanbieden gaat het veel beter en eet ze nu ook stukjes van haar avond eten of fruit.

2 maanden geleden

Reactie op Nien1995

Heeft onze dochter in het begin ook gehad, ik deed het dan meer verdunnen m ...
Aha ja brood krijgt ze wel. Ze sabbelt maar echt af eten... Haar nog nooit zien kokhalzen van brood gewoon zacht brood in strengetjes dus ze zal er vast wat van hebben binnen gekregen dat is het gekke. Maar misschien toch nog dunner maken denk ik.