809 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Herkent iemand dit. Zodra het hapje iets te dik is begint ze met kokhalzen. ...
Doperwten was hier ook moeilijker qua structuur! En als ik hapjes prakte ging het ook minder soepel dan puree. Gaat nu al iets beter , maar is denk ik nog steeds wel.

2 maanden geleden

Onze kindjes zijn nu natuurlijk om en nabij 6 maanden! Wat geven jullie qua hoeveelheden aan flesvoeding, groente, fruit en andere maaltijden en tussendoortjes?

2 maanden geleden

Reactie op dk02

Onze kindjes zijn nu natuurlijk om en nabij 6 maanden! Wat geven jullie qua ...
Hier krijgt zoon 4 flessen van 180+6, 190gram fruit, 190 gram groenten/vlees/koolhydraten, 1 boterham met boter (alleen nog de binnenkant, korstje durf ik nog niet aan). En sinds gisteren ook iets als een maisstengel als tussendoortje. Flessen gaan niet helemaal leeg, blijft meestal 30cc staan. Middagfles van 4 uur laatste tijd wat meer, dus die gaat er binnenkort als eerste af denk ik. Ik heb soms echt het idee dat hij veels te veel eten krijgt als ik sommigen hier lees. Hij is maar 6,5 kg maar blijft honger hebben. als het aan hem ligt eet hij zo nog een potje extra leeg😅

2 maanden geleden

Reactie op xxKim

Hier krijgt zoon 4 flessen van 180+6, 190gram fruit, 190 gram groenten/vlee ...
Vraagje, weeg je elke keer alles af? Ik geef altijd wat ik denk dat ze op eet en als ze het op heeft dan doe ik misschien nog wat fruit als ze nog honger lijkt te hebben.

2 maanden geleden

Reactie op MamavanLuna24

Vraagje, weeg je elke keer alles af? Ik geef altijd wat ik denk dat ze op e ...
Nee eigenlijk niet. Ik ben een potjes mama 🙈 die eet hij helemaal leeg en die zijn 190 gram. Af en toe als ik tijd heb kook ik zelf voor hem, eerste paar keer wel rond de 200 gram afgewogen. Nu doe ik het meer op gevoel, dus zal de ene keer meer zijn dan de andere keer. Voor fruit geef ik gewoon een hele banaan of half doosje aardbeien/bessen mix ofzo

2 maanden geleden

Reactie op dk02

Onze kindjes zijn nu natuurlijk om en nabij 6 maanden! Wat geven jullie qua ...
Voor nu 5 flessen omdat hij ook nog 1 nachtvoeding krijgt helaas. 06.00 180+6 10.00 voor nu 100 gr fruit maar kan makkelijk meer op. Gaan we rustig opbouwen deze weken 11.00 fles 120+4 15.00 fles 150+5 17.00 100 gr groente. Ook opbouwen tm volledig potje potje 18.30 fles 180+6 Snachts tussen 12 en 3 180+6

2 maanden geleden

Reactie op xxKim

Hier krijgt zoon 4 flessen van 180+6, 190gram fruit, 190 gram groenten/vlee ...
Super goed juist! Fijn dat jullie zoon zo goed eet😊

2 maanden geleden

Baby eet heel makkelijk fruit maar de warme groente maaltijd spuugt ie meteen uit, wel als ik 1 groente geef eet hij het op. Is het verstandig on tijdelijk alleen groente te geven of gewoon wel ochtend fruit en middag 1 groente en later proberen er een maaltijdje van te maken weer?

2 maanden geleden

Reactie op liefehhmii

Baby eet heel makkelijk fruit maar de warme groente maaltijd spuugt ie mete ...
Gewoon 1 soort groente .

2 maanden geleden

Reactie op liefehhmii

Baby eet heel makkelijk fruit maar de warme groente maaltijd spuugt ie mete ...
Gewoon 1 groente idd.. Hier vindt hij eigenlijk weinig warm eten echt lekker.. Ik geef al 3 dagen broccoli maar hij moet er weinig van hebben. Nu dacht ik, weet je wat, ik doe er een appel doorheen. En meneer eet een hele bak. Geen idee of dat is omdat het koud is nu, of omdat het meer smaak heeft! Gewoon lekker blijven proberen en het is nu toch allemaal nog bij voeding aangezien melk meest noodzakelijk is

2 maanden geleden

Op welke tijdstippen geven jullie het eten? Ik heb soms het idee dat het of juist te vroeg of te laat is…

2 maanden geleden

Reactie op Zweedsebaby

Op welke tijdstippen geven jullie het eten? Ik heb soms het idee dat het of ...
7:30 fles 9:00 ontbijt 12:00 lunch 15:00 fles 17:00 avond eten 19:00 fles

2 maanden geleden

Reactie op Zweedsebaby

Ik vind het ook lastig hoor, zeker op werkdagen. Maar is zoontje drinkt nog 6 a 7 flessen op een dag. Dat samen met slaapjes maakt het echt heel moeilijk om tussendoor tijd te hebben waarop hij trek heeft en niet te moe is voor de oefenhapjes. Hoe doen mensen dit?🙈

2 maanden geleden

Reactie op Zweedsebaby

Elke dag is het hier een wisselend schema maar globaal gezien en persoonlijk vind ik het fijn dat m'n dochter 5 flessen opdrinkt ivm weinig drinken en dat flesvoeding tot 1e jaar hoofdvoeding is. De fruit en groente is nog geen vervanging. Daarna krijgt ze sochtend paar kleine stukjes brood na vroege Ochtend fles en fruithapje eind van D e ochtend, eind van de middag krijgt ze de groente. Loopt elke dag anders qua tijden ik bekijk en volg haar ook beetje omdat de flessen niet altijd dat tijdstip is.

2 maanden geleden

Reactie op Zweedsebaby

Ik wil elke keer een vast schema maar het kind wil niet.. 😂 halve flessen of gewoon weigeren. Halve wege het fruit hapje stoppen slaapjes van 45 min. Eindstand ik doe maar wat enige wat wel is is dat ze redelijk goed doorslaapt ze gaat tussen 18.00/18.30 na bed met een fles van 180ml en dan horen we haar soms rond 5/6 uur. Flesje en dan slaapt ze tot 07.30 die eerste fles wil ze dan dus ook vaak niet. Rond 17.00 eten we warm dat eet ze ook mee met een beetje yoghurt. Verder zit er geen systeem in. Tja het is ook geen robot. Word er alleen zelf soms een beetje moe van omdat ik altijd moet na denken hoeveel ze heeft opgedronken en hoelaat. Ik kan het gewoon niet afdwingen 🤷

2 maanden geleden

6:30/7:00 papfles 150 water, schepjes voeding en pap erbij -Slapen 9:30 fruithap 200g fijn gepureerd 10:30/11:00 flesvoeding (210ml) -Slapen 13:00/14.00 0.5 boterham, geroosterd, margarine 16:00 flesvoeding (210ml) - Slaapje tot max 5 uur, anders wakker maken 17:00/17:30 groentehap 125 gram 19:00/19:30 flesvoeding (200ml) Hij drinkt de flessen niet leeg dus denk dat die van 11 uur er snel af gaat. Oja dit is ongeveer, dag kan altijd anders verlopen

2 maanden geleden

Reactie op liefehhmii

6:30/7:00 papfles 150 water, schepjes voeding en pap erbij -Slapen 9:30 fru ...
Ik geloof dat hij zijn flessen niet uitdrinkt. Er zit soms geen 2 uur tussen 2 voedingen. 200 gr fruitpap is echt al een volwaardige voeding. Dan is een uur later een fles veel te snel. Hier krijgt hij om 15u 200 gram fruitpap en pas rond 17u30 - 18u terug de borst.

2 maanden geleden

Reactie op karien84

Ik geloof dat hij zijn flessen niet uitdrinkt. Er zit soms geen 2 uur tusse ...
Zou je die fles van 11 u dan weglaten? 9.30 fruit en 13.00 brood / groente blijft zo want dat is standaard op de opvang

2 maanden geleden

Reactie op liefehhmii

Zou je die fles van 11 u dan weglaten? 9.30 fruit en 13.00 brood / groent ...
Je mag zelf kiezen welke fles je weghaalt. Je kan ook kiezen om eerst wat minder te geven. Wij zijn ook sinds kort gestopt met de 4de fles en het bevalt hier goed. We doen nu ipv 8:00/12:00/16:00/19:00 de 16:00 fles niet meer en hebben de fles van 12:00 naar 15:00 gedaan. Zo zitten de maaltijden er precies tussen. Tijden zijn trouwens plus minus.

2 maanden geleden

Reactie op MamavanLuna24

7:30 fles 9:00 ontbijt 12:00 lunch 15:00 fles 17:00 avond eten 19:00 fles ...
Is het oké zoveel tijd tussen de fles voedingen???