809 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op SILMOON
Is het ok茅 zoveel tijd tussen de fles voedingen???
Ja maar Luna weegt ook al 9 kilo dus ze kon die fles goed missen. ze krijgt nu om 9:00/9:30 100 gram fruit, om 12:00 lunch en 鈥榮 avonds +/- 120 gram een hapje.
Vandaag hadden we:
-8:00 fles 210
- 9:30 smoothie met aardbei, avocado, pindakaas, blauwe bes en kokosyoghurt. (Bijna alles op)
- 12:00 1 weetabix, banaan en kaneel (helft op)
14:00 fles (kwam beter uit)
17:00 100 gram pasta bolognese (alles op)
19:00 fles 210
Ze krijgt zo nu en dan nog wat fruit of komkommer als snackje omdat ik dan ook wat eet.
2 maanden geleden
Reactie op MamavanLuna24
Ja maar Luna weegt ook al 9 kilo dus ze kon die fles goed missen. ze krijgt ...
Soooo wat een goede eter zeg!! Ze is er echt aan toe. Volgens mij gaat ze ook heel hard in de ontwikkeling ?? Hoe ik je een beetje volg. Ik werk in de kinderopvang en het valt me op. 馃グ
2 maanden geleden
Reactie op SILMOON
Soooo wat een goede eter zeg!! Ze is er echt aan toe. Volgens mij gaat ze o ...
Ja bizar, ze ging vandaag zelfstandig aan de salontafel staan. In een week tijd kruipt ze, zit ze zelfstandig en dan vandaag dit. Ze geeft me geen tijd om er even aan te wennen 馃槀
2 maanden geleden
Reactie op SILMOON
Is haar ontlasting ook nog steeds goed nu ze meer vast voedsel eet ?
Is wat harder geweest, ze is nog aan t oefenen met drinken uit een beker. Water uit haar fles drinkt ze absoluut niet dus voeg nu op advies van t cb wat extra water toe aan haar kunstvoeding en dit lijkt te werken. En vezels toevoegen vandaar de weetabix, van pap moet ze niet zo veel hebben.
2 maanden geleden
Reactie op SILMOON
Dat is slim idd! 360 beker is nog heel lastig.. ik wil ook een keer weetabi ...
Ik doe 1 weetabix, 60 ml warme kv en dan fruit erdoor. Dan blijft het wat papperiger. Luna vind t echt heel lekker!
2 maanden geleden
Reactie op MamavanLuna24
Ik doe 1 weetabix, 60 ml warme kv en dan fruit erdoor. Dan blijft het wat p ...
Hier zit wel suiker in ik weet niet of je dit erg vind. Maar krijg je zo niet een mega zoet "hapje" door het fruit en kunstvoeding wat vaak al zoet is dan nog extra suiker van de weetabix? Of heb je een speciale ik dacht ik google even lijkt me wel wat . Maar ik vind extra suiker met 6 maanden een beetje zonde.馃
2 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Hier zit wel suiker in ik weet niet of je dit erg vind. Maar krijg je zo ni ...
Hi! Nee klopt 1,6 gram maar ze krijgt dit ook niet dagelijks hoor. In mijn kunstvoeding zit geen enkele vorm van suiker. Ik doe er fruit bij om er een complete maaltijd van te maken en maak onderscheid tussen toegevoegde suikers en suikers in fruit. Niemand is ongezond geworden van fruit denk ik dan. Het gaat om 5 blauwe bessen of 3 aardbeien puur om het een smaakje te geven, extra vezels en vitamine. Daarbij eet ze de helft maar op dus vind ik de toegevoegde suiker zo aanzienlijk laag dat ik persoonlijk hier geen moeite mee heb. Brood bevat ook 1 gram suiker 馃槉
2 maanden geleden
Reactie op MamavanLuna24
Hi! Nee klopt 1,6 gram maar ze krijgt dit ook niet dagelijks hoor. In mijn ...
Ooh nee dat bedoel ik niet. Ik denk altijd meer aan de smaak opzich. Omdat ze vaak nog veel smaken aan het leren zijn. Dan snap ik dat fruit zoet is. Kunstvoeding is ook zoet (geen suiker in) en dan extra suiker toegevoegd. Ik denk juist met deze leeftijd wil ik zo veel mogelijk vari毛ren qua smaken. Ik zie veel kinderen om mij heen die geen groente of bepaalde/veel dingen niet lusten. Dus ik ben daar altijd wel heel bewust mee bezig. Het is ook weinig suiker maar toch het is mijn gedachte.馃馃しik begin dan liever met fruit groente brood water.
2 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Ooh nee dat bedoel ik niet. Ik denk altijd meer aan de smaak opzich. Omdat ...
Doen wat voor jullie werkt. 馃憤馃徏
2 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Dank, ja we willen de newbornset als hangplek nog even niet missen 馃槄
Je kan de babyset er ook weer makkelijk af halen en de Newborn set erop zetten. Zo kan je op de dag wisselen zodat je brood eten wel rechtop kan oefenen, of op schoot. Dat deden wij vorige week, sinds gisteren in de stoel met baby set. Maar indd om te chillen bij ons tijdens t koken doen we hem nog in de Newborn set