809 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op karien84
Doe je ook olie in de groenten? Dat maakt de poep ook zachter
Ja klopt, dank je wel voor de tip! Doe nu sowieso meer olie in de hapjes. Wist niet dat dit gezond was. Ik deed er smeer boter in 馃槀馃槀馃槀
2 maanden geleden
Reactie op MamavanLuna24
Ja klopt, dank je wel voor de tip! Doe nu sowieso meer olie in de hapjes. W ...
Olijfolie en anders pruim of kiwi helpt ook heel goed
2 maanden geleden
Heeft iemand een eetschema voor mij voor een babytje van 5-6 maanden? Even voor het idee. Mijn zoontje weegt ruim 9 kilo maar cb geeft aan dat we de fles moeten minderen ( gaf 210).
Hij krijgt in de ochtend fruit en in de avond een groentenhapje. Ik heb het idee dat hij behoefte heeft aan meer maar wil hem natuurlijk niet overvoeden.
2 maanden geleden
Reactie op ash28
Heeft iemand een eetschema voor mij voor een babytje van 5-6 maanden? Even ...
Hier een van 6.5 maand. Geef nu half potje olvarit ipv groentehapje en vanmorgen pap met banaan. + wat extra banaan. Cb zei dat sommige kindjes sneller gaan ik mag geven tot hij niet meer wil. 500ml melk.per dag is dan best als il er wat water bij Geef. Maar dacht bij 5m vooral nog.melk dus dat is wel gek.
2 maanden geleden
Reactie op ash28
Heeft iemand een eetschema voor mij voor een babytje van 5-6 maanden? Even ...
Hoeveel flessen geef je? Op deze leeftijd naar bv 4 flessen is alleen haalbaar als er geen nachtvoeding meer is en tevens is melk de hoofdvoeding tot 1 jaar. Zou vooral doen waar jij je goed bij voelt en je kleintje volgen in wart hij nodig heeft.
Wij volgen nu dit schema al een tijdje voor onze vent van 6.5 maand:
06.00 fles 180+6
10.00 fruithap
11.00 fles 120+4
15.00 fles 150+5
17.00 half potje maaltijd
18.30 fles 180+6
Nachtfles wanneer L komt meestal rond 01.00 180+6
Misschien kan je iets kleinere fles geven icm de hapjes?
2 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Iemand nog goede tip voor avondmaaltijdhapjes? Avg/rgv/pgv oid.
- Zoete aardappel, broccoli, kipgehakt
- Pasta met verse tomaten, gehakt, wortel en spinazie
- Rijst met wortel, prei en gehakt, saus van pompoen en tomaat
Dit heb ik van de week ingevroren misschien heb je er wat aan 馃槉
2 maanden geleden
Reactie op ash28
Zijn jullie btw al begonnen met jullie kindjes laten drinken uit een drinkb ...
Wij hebben de munchkin 360 graden beker. Duurde een week voordat ze het snapte, tot die tijd heb ik tijdens het drinken zelf op het rubber geduuwd zodat er water uit kwam. Nu drinkt ze er heel goed zelf uit als wij de beker omhoog houden.
2 maanden geleden
Reactie op Maris97
Wij hebben de munchkin 360 graden beker. Duurde een week voordat ze het sna ...
Hier hetzelfde. Ze is alleen van het zelluf doen, dus hebben nu een rietjesbeker van Munchkin erbij. Ook prima! Als ze wat sterker is of in ieder geval beter begrijpt dat ze de beker zelf hoog moet houden, bieden we de 360 weer aan.
Ze is in ieder geval altijd blij om deze bekers te zien! 馃ぃ
2 maanden geleden
Hoe hebben jullie het vaste voedsel uitgebreid?
Wij geven nu fruit en groente hapje.
Wat breid je eerst uit? Broodje erbij? Grotere maaltijd ipv alleen groente?
En wat wordt dan het ritme icm flessen?
Wij zitten bijna op 6 maanden en ik wil alvast met kleine stapjes gaan uitbreiden. Ze geniet zo van het eten.
2 maanden geleden
Reactie op Anouk689
Wij geven nu fruit en groen ...
Wij hebben avondmaaltijd uitgebreid en groentehapje dan niet meer. Geef een half potje olvarit of iets wat ik zelf gemaakt heb met in elk geval base en groente en soms vlees. Ben nu na 2 weken dit ook in de middag wat pap aan het aanbieden.
2 maanden geleden
Reactie op Anouk689
Wij doen nu Rapley methode. Ze vindt de hapjes daardoor niet leuk meer. 馃ぃ Lekker zelf laten ontdekken. De ene dag eet/sabbelt ze meer dan de andere dag. En we denken dat dit voor haar veel fijner is in verband met zelfstandig kunnen kiezen 茅n op eigen tempo kunnen proberen, spelenderwijs.
(Wel vanaf 6 maanden gestart overigens!)
2 maanden geleden
Reactie op Anouk689
Wij geven na ochtend fles stukjes brood, meestal in ikea stoel of gelijk zittend te oefenen, sochtend ook fruithap, tussendoortjes smiddags stuk komkommer dat ze meestal op sabbelt vind ze heerlijk en kan ze zelf dan vasthouden. Of een gezonde mais chips die heb je ook vanaf 6 maanden vind ze heerlijk.