809 Reacties

2 maanden geleden

Vraagje van de opvang. Ik vind dit dus lastig maar misschien sommigen die dit al wel doen. Brood. Ik geef strookjes met boter. Maar meestal is dit meer spelen dan helemaal op eten. Dus ze grapte over hoe ze mais stengels op at.. ik vertelde dat ze dat ook zo schranste met brood vol in haar mond maar of er echt wat in haar.mond blijft dat lijkt nooit zo. Toen zei ze nou als je dat goed vind kunnen we dat volgende week ook wel eens doen stukjes brood met een vorkje. Nu ga ik er vanuit dat ze wel weer wat ze doet.. maar.toch blijft ik het spannend vinden dus ik ga het van de week even proberen. Stukjes brood met een vorkje geven馃し iemand ervaring daarmee

2 maanden geleden

Iemand tips voor mij?馃檪 Ik geef mijn dochter van 6,5 maand nu geprakte fruit, gepureerde groente, binnenkant van een boterhammetje en granen pap. Ik 'voer' haar maar ze pakt ook zelf de lepel aan en brengt het naar haar mond en hapt het vanaf. Nu krijgt ze ook halve stukken fruit en groente bijv. Komkommer, punt paprika, halve nectarine en appel. Nu merk ik aan mijzelf dat ik snel geneigd ben om in te grijpen wanneer ik zie dat ze grote hap ervan af neemt of dat het broodkorst breekt.. Daarmee stop ik haar dus in haar ontdekking met eten. De app Solid Starts heb ik al. Geen idee wat nu precies mijn vraag is behalve dat ik vertrouwen moet kweken met het zelf laten eten en zien dat het goed gaat zonder mij

2 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Vraagje van de opvang. Ik vind dit dus lastig maar misschien sommigen die d ...
Wij wachten nog even met brood op de opvang. Eerst hier thuis maar. Stukjes qua postzegel grote ging wel echt goed. Minder proppen dan met een reepje brood. Geen vork nog gebruikt, ik geef het gewoon vanuit mijn hand en ze pakt het nu zelf van het bordje af. Ze leren snel blijkbaar.

2 maanden geleden

Reactie op Leennie1994

Wij wachten nog even met brood op de opvang. Eerst hier thuis maar. Stukjes ...
Ja ik denk zelf kunnen ze beter aangeven hoeveel . Gepureerd eten vind ik dan toch anders.. ja ergens denk ik zei zullen het ook wel weten daar ga ik vanuit en moet ik op vertrouwen dus lijkt me tegenstrijdig als ik zou zeggen nee dat (mag) kan niet. Ze gaat maar 1 dag de vrijdag dus ik ga het gewoom even proberen van het weekend. Ik denk alleen dat ik het liever haar zelf laat doen omdat ze dan beter kan aangeven wanneer het klaar is. Ik heb eigenlijk bij de oudste ook nooit brood met een vorkje gegeven gewoon zelf laten sabbelen ...

2 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Vraagje van de opvang. Ik vind dit dus lastig maar misschien sommigen die d ...
Nog nooit gehoord. Ik heb al veel gezien (broodpap maken, enkel korst, enkel het binnenste, toasten, beleggen met boter, kaas, pindakaas...) maar nog niet op een vorkje. Zie het nut er niet van in.

2 maanden geleden

Reactie op Leennie1994

Iemand tips voor mij?馃檪 Ik geef mijn dochter van 6,5 maand nu geprakte frui ...
Beter beginnen met korst. Is gemakkelijker dan het binnenste. Dat binnenste wordt een bal in de mond dat ze moeilijker weg krijgen.

2 maanden geleden

Reactie op karien84

Beter beginnen met korst. Is gemakkelijker dan het binnenste. Dat binnenste ...
Gewoon lekker op sabbelen en ontdekken bedoel je met de korst? Kunnen wij ook wel eens proberen hier 馃槉

2 maanden geleden

Reactie op karien84

Nog nooit gehoord. Ik heb al veel gezien (broodpap maken, enkel korst, enke ...
Ik geef m'n zoontje kleine stukjes bananenpannenkoek met een vorkje, hij vindt het fantastisch om af te happen. Maar stukjes brood geef ik gewoon met m'n vingers hoor haha. Maar het kan wel 鈽猴笍

2 maanden geleden

Reactie op karien84

Beter beginnen met korst. Is gemakkelijker dan het binnenste. Dat binnenste ...
Wij roosteren het brood een beetje zodat het binnenste minder plakkerig is. Ook kun je het binnenste beleggen met margarin en beetje dippen in melk/water. En we stoppen het in zijn wang Hier wordt er zo flink geoefend met kauwen.

2 maanden geleden

Hoe hebben jullie rode kool klaar gemaakt voor je baby? Gewoon koken en dan prakken/pureren? En maakt het nog uit welk brood je geeft aan je baby?

2 maanden geleden

Voor de mama鈥檚 die met 6 maanden zijn begonnen met hapjes geven, hoe hebben jullie dit aangepakt? Wij zijn 4 dagen geleden begonnen met wortel en vandaag dan appel. Ben alleen nog beetje zoekende met de hoeveelheid en hoe snel je bijvoorbeeld naar ochtend fruithapje en middag groente hapje kan. Ik volg nu lekker mijn zoontje qua hoe lang hij door wilt gaan met zijn hapje. Merk wel al dat er elke dag steeds meer in gaat. Ben benieuwd!

2 maanden geleden

Wat is de verhouding voor zelf hapjes maken? Hoeveel gram base, groente en vlees? 6m

2 maanden geleden

Reactie op PrinsKaboem

Hoe hebben jullie rode kool klaar gemaakt voor je baby? Gewoon koken en dan ...
Volgens mij zonder pitten em voedingscentrum zegt eerst simpel lichtbruin dacht ik.

2 maanden geleden

Reactie op Tamberw

Voor de mama鈥檚 die met 6 maanden zijn begonnen met hapjes geven, hoe hebben ...
Ik deed/doe gewoon meteen beide zowel fruit als groente beide een beetje en dan opbouwen...

2 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Wat is de verhouding voor zelf hapjes maken? Hoeveel gram base, groente en ...
Wij doen nu hapjes van ongeveer 120 gram. 80 gram groente 20 gram aardappel/zetmeelproducten 20 gram vlees/vis heb ik hier nu ongeveer. Als ze dan nog honger lijkt te hebben krijgt ze nog wat fruit. Heeft ze 3 dagen achter elkaar nog behoefte na haar hapje dan hoog ik t op met 1 ijsklontje van 20 gram.

2 maanden geleden

Reactie op Tamberw

Voor de mama鈥檚 die met 6 maanden zijn begonnen met hapjes geven, hoe hebben ...
Wij zijn begonnen met 1 ijsklontje van 20 gram en hebben dit opgehoogd toen dit continue op ging. Ze kreeg deze hapjes een uur na de fles. 鈥榮 morgens fruit en in de namiddag groente.

2 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ik deed/doe gewoon meteen beide zowel fruit als groente beide een beetje en ...
Ohh beter! Dan ga ik daar ook mee beginnen. Dank je wel

2 maanden geleden

Reactie op MamavanLuna24

Wij zijn begonnen met 1 ijsklontje van 20 gram en hebben dit opgehoogd toen ...
Ohja goeie. Wij doen 1,5 uur na bv maar 1 uur erna kan dus ook! Dan gaan wij ook lekker beginnen met ochtend fruit en middag groente!

2 maanden geleden

Reactie op MamavanLuna24

Wij zijn begonnen met 1 ijsklontje van 20 gram en hebben dit opgehoogd toen ...
Dank je wel.

2 maanden geleden

Reactie op Tamberw

Ohh beter! Dan ga ik daar ook mee beginnen. Dank je wel
Ja ik heb geen exacte hoeveelheden ik dacht rond de 100/120gram inmiddels. En na de groente krijgt ze nu ook yoghurt verder 4 flessen 150ml